@Riyad Brandstof en tanken - Opraken van de brandstof - Diesel Opraken van de brandstof - Diesel Voorkom dat de brandstof opraakt. Dit kan een negatief effect hebben op de onderdelen van de aandrijflijn. Als de tank is leeggereden: Het contact moet na het tanken wellicht enkele malen van OFF naar ON worden gedraaid, zodat het brandstofsysteem de brandstof van de tank naar de motor kan pompen. Tijdens het starten kan de starttijd enkele seconden langer duren dan normaal. Normaal volstaat toevoegen van 5 L brandstof om de motor opnieuw te starten. Als de brandstoftank van de auto leeg is en u op een steile helling staat, kan er meer dan 5 L nodig zijn. Leegrijbeveiligingsfunctie Uw auto is uitgerust met een leegrijbeveiligingssysteem ter voorkoming van schade aan de motor. De auto schakelt naar een modus voor overslaan van de motor en wordt uitgeschakeld op een vooraf bepaalde afstand nadat de resterende afstand tot tank leeg is nul wordt. Tank de brandstoftank bij met minstens 5 L diesel voordat u de functie reset. Reset de leegrijbeveiligingsfunctie door als volgt te werk te gaan: Steek de contactsleutel erin en draai deze in stand II (ontsteking). Houd de sleutel gedurende 20 seconden in die stand en draai deze terug naar 0 (uit). Herhaal dit drie keer om de resetprocedure te voltooien. Een draagbaar brandstofreservoir vullen Gebruik de volgende richtlijnen om de vorming van elektrostatische lading te voorkomen wanneer u een niet-geaard brandstofreservoir vult: Gebruik alleen een goedgekeurd brandstofreservoir om brandstof in uw auto te gieten.Plaats het goedgekeurd brandstofreservoir op de grond tijdens het vullen. Vul het brandstofreservoir niet terwijl het in uw auto staat (inclusief in de kofferruimte). Houd het spuitstuk van de brandstofpomp in contact met het brandstofreservoir tijdens het vullen. Gebruik geen inrichting om de handgreep van de brandstofpomp op zijn plaats te houden. Ranger Instructieboekje
Staat na een aanrijding - Brandstofafsluiter Brandstofafsluiter Uitvoeringen met een Duratec motor Links stuur Rechts stuur De brandstoftoevoer kan worden onderbroken als gevolg van een aanrijding of plotselinge trillingen (bijvoorbeeld wanneer u tijdens het parkeren ergens tegenaan rijdt). De schakelaar bevindt zich achter het handschoenenkastje. Open het handschoenenkastje en maak het leeg. Druk de zijwanden naar binnen en laat het handschoenenkastje naar beneden kantelen. Schakelaar terugstellen WAARSCHUWING: Stel de veiligheidsschakelaar niet terug wanneer u brandstof ruikt of ziet weglekken. Draai de contactsleutel in de stand 0. Controleer het brandstofsysteem op lekkage. Als u geen lekkage hebt geconstateerd, kunt u de knop op de veiligheidsschakelaar indrukken. Draai de contactsleutel in de stand II. Wacht enkele seconden en draai de sleutel terug in de stand I. Controleer het brandstofsysteem opnieuw op lekkage. Fiesta Instructieboekje
Hallo Piet tank is nu vol de ford heeft inderdaad steil gestaan want ik heb heb op bokken gezet hij stond hoog de tank had nog 20 liter brandstof leiden waren droog brandstof filter was half leeg dank uw Piet
Ja dat is is de brandstof filter bertus je bent een held gast ik ga nu zo een hand pompbal halen maar dat is toch vreemd dat er geen opvoerpomp aanwezig is Ik heb een nissan micra k11 op lpg 18 jaar gehad nooit problemen nu heb ik me zelf ziek gemeld omdat ik geen vervoer heb
Vullen hoeft niet. Tank vol en leidingen los. Extra accu er aan of een auto. En dan net zolang door starten tot je brandstof op alle leidingen hebt. De hd pomp zuigt t wel uit je tank. Duurt alleen lang.
Heb zo een balpomp gehaalt veel lucht In de leidingen motor lampje blijft branden geeft geen fout melding Ik heb een autel ebs301 is eigenlijk voor remmen maar je ook mee uitlezen