1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford en Google!

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Stefan de Rooij, 1 feb 2021.

  1. Niet voor iedereen goed nieuws denk ik, maar als google fan wordt ik hier wel blij van.
     
  2. Tja ben niet zo van de data driven systemen
    Fabrikanten en data bedrijven hoeven niet bij te houden waar en hoe ik rijdt doe ik zelf wel en mijn inziens lieverd het weinig bij aan de driving experience
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  3. Rykers vindt dit leuk.
  4. De vraag is meer hoe werkt het. Dat weten we later. Zal altijd iets verbeteren. Android auto werkt fijn. Vooral als zodadelijk tomtom go erop werkt.

    Degene die denken van ja maar dan weet google ook waar ik overal rij mrt de auto.
    Dit deel doet je gsm al. Dus dat maakt niet uit.

    Denk niet dat google snel stekker eruit kan trekken. Als eerst krijgen ze 2miljard om het werkend te krijgen.
    Daarnaast hebben ze contract getekent.
    Het is wel de vraag of het voor google geld opleverd, doet dit het niet dan trek je de stekker er idd uit.
    Sommige diensten zijn al tijd niet meer geupdate en wordt overgenomen door andere dienst die dezelfde functie gaat doen
     
  5. Tja kan best handig zijn als je auto met een melding komt dat je dit keer beter naar Casa Rosso kan gaan omdat ze een happy hour hebben :shhh:
    Nee laat dat Google in mijn auto maar zitten. Ik probeer al zo min mogelijk gebruik te maken van hun diensten.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Ook in het Nederlands:


    Ford gaat een strategisch partnerschap aan met Google. Het hoofddoel is het uitgebreid implementeren van technologie waarmee auto's informatie met elkaar en met Ford zelf uitwisselen. Daarnaast wordt Android het infotainmentsysteem in auto's van Ford per 2023.

    Grote autofabrikanten en techgiganten weten elkaar steeds vaker te vinden als het aankomt op technologieën die autorijden 'slimmer' moeten maken. Zo kondigde GM onlangs een samenwerking aan met Microsoft, en gaat Geely in zee met Tencent. Nu voegt Ford zich in dat rijtje en niet met de minste partij: Google. Ford en Google gaan een partnerschap aan van zes jaar, dat handen en voeten krijgt onder de naam 'Team Upshift'. In een online presentatie voor internationale media waaronder AutoWeek, deden Ford en Google de eerste details uit de doeken.

    Google Cloud
    Allereerst betekent het partnerschap dat Fords gebruik gaan maken van Google Cloud voor datadeling met Ford zelf, maar ook voor auto's onderling. Het partnerschap moet waarschijnlijk vooral ten goede komen aan Ford's ontwikkeling van 'connected' én zelfrijdende auto's. Door gebruik te maken van zaken als Google Maps en Google Cloud wordt het ontwikkelen van autonome technologie ongetwijfeld eenvoudiger. Ford heeft haar eigen 'Autonomous Vehicle'-divisie en onder de vleugels van Google werkt Waymo hier al jaren aan. Aan beide kanten is er dus al de nodige expertise op dit gebied. Nu kan men een kijkje bij elkaar in de keuken nemen.

    Zoals gezegd zal er via Google Cloud dus ook data tussen de auto's en Ford worden uitgewisseld, aan de hand waarvan de fabrikant bijvoorbeeld kan assisteren met onderhoudsadvies en dergelijke. Aanbevelingen voor Ford-eigenaren vanuit de fabrikant komen via Cloud naar de auto, maar andersom helpt het Ford naar eigen zeggen ook om haar dienstverlening te stroomlijnen. Denk daarbij aan het inplannen van een afspraak bij een dealer en het bestellen van onderdelen. Google verklaart dat deze data niet bij derden terecht zal komen.

    Android
    Een ander aspect dat men alvast uit de doeken doet, is dat Android het besturingssysteem wordt in nieuwe auto's van Ford en Lincoln, met ingang van 2023. Tot die tijd blijft Ford's eigen SYNC in ontwikkeling. Per 2023 wordt door de implementatie van Android bijvoorbeeld Google Maps het navigatiesysteem en verloopt het communiceren met de auto via Google Assistent. Daarnaast kun je, zoals gebruikelijk bij Android, via Google Play andere apps installeren in je auto. Het systeem komt naar alle modellen van Ford en wordt een specifiek voor Ford ontwikkelde variant van Android Automotive.
     
  7. Dan loop ik toch mooi vooruit met mijn Android radio in de Focus....:party:
     
  8. Tja dan wordt het na 2023 dus geen Ford meer
    Ben al van Android afgestapt vanwege het belabberde update beleid koop je een nieuwe telefoon van 900 Euro krijg je maar 1 update en na een jaar wordt er zelfs beknibbeld op veiligheids updates nee dank je hoef ik niet in een nieuwe auto
     
  9. Daarom ben ik overgestapt op Android One en dan met name Nokia.
    Je bent verzekerd van minimaal twee grote updates. In mijn geval van Android 9 naar 10 en 11. Bovendien 3 jaar lang beveiligingsupdates.
    En de Nokia voor mijn vrouw (Nokia 5.3) was ik slechts €170,- aan kwijt, dat vind ik toch goed te doen voor drie jaar.
     
  10. Dat ligt niet aan Google maar aan de fabrikant van het apparaat waar android als os gebruikt is. Zij besluiten of ze voor het specifieke product de updates en new releases naar de klant brengen.

    Omdat iedere fabrikant eigen hardware gebruikt op het product wordt er bij de kale android allemaal specifieke software (drivers) gestopt om met de hardware te kunnen werken. De fabrikant moet dit bij iedere update van android weer doen en testen. Daar verdienen ze geen geld mee dus zullen ze dit tot een minimum beperken.

    Daarbij is de verwachte levensduur van een telefoon maar een paar jaar dus komen ze er makkelijk mee weg. Een auto heeft een veel langere levensduur dus daar zullen ze wel wat mee moeten.
     
  11. Daarom: Android One! Dat is dus de kale Android zonder fabrieksschil. Daarom kunnen updates en veiligheidspatches 1 op 1 doorgezet worden, zonder dat er iets aangepast hoeft te worden.
    Bovendien ben ik ook geen fan van die vervelende fabriekslagen.
    Mijn vrouw en ik hebben nu alletwee een Android One phone en we zouden niets anders meer willen. Heerlijk!
     
  12. Denk niet dat de update van de radio probleem levert. Het is dat sync3 toch geüpdate kan worden naar 3.4 maar officieel zou voor de eerste sync3 systeem maximaal naar 3.0 geupdate kunnen worden.
    Ze hebben er voor gekozen om de skin wat te moderniseren. Ze hadden ook kunnen kiezen om puur de fouten eruit te halen.
    10jaar geleden voor dat er navi op de auto kwam en bluetooth was. Werd radio ook nooit geüpdate.

    updatebeleid is idd afhankelijk van de fabrikant niet van google. overheid heeft al klacht ingediend dat er te snel mee wordt gestopt.
    apple heeft gsm al sinds 2007 geen grote update gegeven. alleen maar bug fixes. alles ziet er nog hetzelfde uit.
    android one is denk beetje hetzelfde, alleen de gebruikte hardware is ook niet echt heel verschillend.
    windows 10 is er ook al weer 5jaar zonder dat het zichtbaar verandert, alleen paar updates voor beveiliging en soms enkele feature erbij, al kan ik me niet herinneren welke dat zijn geweest.
    Mijn gsm heeft met enkele regelmaat update ter verbetering van de camera. Het update naar nieuwe android versie is geen verplichting.
    Me moeder krijgt nog steeds beveiligingsupdate op zowel de glaaxy y5 en galaxy s2. beide uit 2016. Beide zijn aan vervanging toe ivm slome en scherm is ingebrand
    Maar goed het is aan ieder net wat zijn voorkeur zijn.

    om terug te komen op android. Welke software er ook op staat maakt me allemaal niks uit. Het gaat om het gebruik ervan.
    Belangrijkste is dat als ik auto start nagenoeg direct alles op gestart moet zijn.
    heb 1x 2din jvc radio gehad. die deed pas usb muziek afspelen nadat je al 2min hebt gereden. Elke keer sommige goedkopere android auto radio hadden dit ook dat het lang duurde voor het was opgestart. zolang dit goed is.
    Maakt heel de updates niks uit.
    Het is leuk als er een optie bij komt maar is geen must.
     
  13. Apple heeft sinds 2007 geen grote update uitgebracht? Pardon? Wat is dat voor onzin?
    Kijk eens naar iPhone OS uit 2007 en iOS 14 nu, daar is zo verschrikkelijk veel in veranderd je hebt het over 13 jaar.
    Evenals bij Android, het verschil in de laatste 4 jaar is enorm.
    Dat iets nog lijkt op wat het was hoeft niet te betekenen dat onderhuids de code nog gelijk is.

    De gebruikte hardware is ook enorm verschillend. Zo zijn ze van 32 bit naar 64 bit processoren gegaan. Pak een SoC uit een huidige telefoon en leg die naast een telefoon van 6 jaar oud dan is het verschil echt groot.

    De huidige versie van Windows 10 is onderhuids ook enorm verschillend van de versie die 5 jaar geleden uitgekomen is.
     
  14. En daarlangs een iPhone van 5 jaar oud draait ook nog het nieuwste iOS

    mij ben niet per definitie Apple adept maar qa veiligheid toch iets betrouwbaarder dan Android
    Daarbij is het updatebeleid van Ford al niet veel beter dan een telefoonfabrikant
     
  15. @meeder
    Met grote update bedoel ik van windows 95 naar vista. Windows 95 naar 98 was ook geen groot update.
    Mijn apple ipod nano zag er hetzelfde uit als toen iphone 7 of 8, geen idee.
    Software onderhuids is aangepast om de vernieuwde hardware te kunnen gebruiken.

    Maar goed ben dan ook iemand die niks verder mee heeft. Betaalt 30% voor merk alleen. Kan het nergens laten fixen, want dat mag niet.
    Het vernieuwde techniek is iets wat op andere gsm al jaar of 2 eerder er ak op zat.

    @paul vingerhoets
    Ford maakt ook niet de software ipdates voor de sync die komen van de fabrikant vandaan die het maakt. Microsoft was er mee begonnen en dacht toen motorolla.
    Omdat ieder controle uitvoerd duurt het langer.

    Pixel gsm krijgt als een van de eerste nieuwe versie van android. Rest later om zo de fouten eriit te halen.
     
  16. Dus nooit een pixel aanschaffen krijg je de fouten dus bijgeleverd. :think:
     
  17. Dat is onzin, de pixel krijgt als eerste de update omdat die van Google is(was) en op native android draait.
    Andere fabrikanten hebben gewoon meer tijd nodig om hun sausje er passend overheen te gooien. En kunnen ook pas later beginnen omdat ze moeten wachten op een release van de android versie.
     
  18. Ik denk wel een goede ontwikkeling. Je ziet Ford worstelen met On Board systemen. De eerste Sync kwam van Microsoft en die zijn nooit succesvol geworden op de mobiele markt.

    Volgens mij is het Ecosysteem van Google wel goed en heb je ook niet meer de uitdagingen met updates van navigatie en andere systemen.

    Denk een juiste stap en ach ja......data.....dan moet je ook geen Ford Pass App installeren, dan zou ik gaan voor de Ford Granada of Taunus.........dan is je privacy geborgd, mits je je smartphone en smartwatch thuis laat en niet langs allerlei slimme camera's rijdt.

    Zolang ik niet gebombardeerd wordt met McDonalds reclame omdat door de nieuwe samenwerking Ford erachter komt dat ik 3 keer per week de McDrive bezoek vind ik het prima :). Ik geloof een goede zet !
     
  19. @trucker0werner van iPhone OS 1 naar iOS 14 is net zo'n verschil dan tussen Windows 1 en Windows 10.
    Hoe iets er uit ziet heeft echt helemaal niets te maken met hoeveel er veranderd is in de software.
     

Deel Deze Pagina