1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford bevestigd motorprobleem Focus RS Mk3

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 12 dec 2017.

  1. Een motorprobleem met de Ford Focus RS (mk3) die al een tijd over diverse fora's zwerft komt met dit bericht ten einde.

    Ford erkend het probleem en geven aan de getroffen exemplaren onder garantie te zullen repareren.

    Meer & incl. video op: www.focusmania.com

    [​IMG]
     
  2. ok, en de 1.6 ecoboost, heeft die daar dan ook last van? Want daar hebben we ook genoeg verhalen van dat er problemen zijn met koelvloeistof...
     
  3. Volgens mij is dat meer gevolg van een lekkend kvs reservoir.
     
  4. Denk idd dat de 1.0/1.6 geen defecte koppakking hebben. maar issue is juist uitwendig verliezen van koelvloeistof. dingen zoals slangetje en waterpomp.
    slangetje op de koelvloeistof reservoir is aangepast, of de waterpomp dat is geen idee. waarschijnlijk geld waterpomp alleen bij de 1.0

    reservior hoor ik veel verhalen over, maar heb zelf nog geen foto gezien van dat hij daadwerkelijk lekt. de scheurtjes waar ze vaak over hebben zijn preventief vervangen.
    mijn verleden bij ander merk heb ik ook vaak droogtescheuren gezien, maar dat resulteerde niet tot lekken van de reservoir. over kwaliteit van ford heb ik dan geen idee van met betrekking op reservoir

    zover ik lees, is de 1.6ecoboost de beste ecoboost die je kan hebben.
    de v6 heeft last van vuile kleppen
    de 2.3 van lekke koppakking
    de 1.0 en 1.6 koelvloeistof, waarvan de 1.0 soms de motor ook vervangen moet worden ivm te warm gelopen
     
  5. Ik heb geen foto's Werner, maar na het vervangen van het reservoir bleef het niveau van de kvs weer gelijk.
     
  6. "Ford erkend het probleem en geven aan de getroffen exemplaren onder garantie te zullen repareren."

    De getroffen exemplaren zijn nagenoeg allemaal gerepareerd (onder garantie), enkele waar andere software op stond zijn geweigerd voor garantie.
    Ook niet meer dan logisch dat e.e.a. onder garantie gerepareerd word.

    Het ging er nu om dat Ford erkend dat er problemen zijn, en dat ze met een recall gaan komen.

    Dit is overigens het nieuws wat ik enige tijd geleden in het topic van Iodokus bedoelde.
     
  7. Daadwerkelijk heb ik scheurtjes gehad waar wel koelvloeistof uit kwam hoor. Dus het is niet alleen preventief. Maar de mensen doen het om het te voorkomen, want als je te laat bent dan gaat het een stuk meer kosten.

    Kwaliteit is belabberd, want ik heb al 2x het reservoir moeten vervangen in 2 jaar... En ze erkennen het niet eens, Ford heeft niet eens reservoiren liggen op de plank, moeten ze bestellen, duurt een week!

    Verder denk ik dat je voor de betrouwbaarheid beter de 1.6 zonder turbo kan aanschaffen. Rijdt wel minder natuurlijk, maar geen gedoe met koelvloeistof volgens mij.
     
  8. je bedoelt de 1.6ti-vct, tuurlijk hoe minder erop zit hoe minder er kapot kan gaan. 1.0 van peugeot was niet kapot te krijgen, tenzij de waterpomp lekt want dan loopt het idd te warm, was een van de enige issues.

    oke wist dat reservoir door sommige ivm scheurtjes vervangen is, maar niet dat ze ook echt daadwerkelijk lekte. toch maar weer keer eens kijken. laatst was er namelijk niks aan de hand, maar is al weer ff geleden.
    misschien voor de grap onderdelen halen voor de beurt en preventief de reservoir mee bestellen.
     
  9. Raar dat ze het spul niet op voorraad hebben (misschien niet op kenteken van de auto?), maar de tankjes zijn hetzelfde als in de MK1 en MK2.
    De tankjes scheuren wel vaker, pasgeleden nog van een Fusion uit 2008 met een normale 1.6 16v.

    Voor wat betreft de betrouwbaarheid; de 1.6 Ecoboost ansich is wel betrouwbaar. Maar de koeling is wel een kritisch punt.
     
  10. De 2.3 Ecoboost uit de RS is toch op basis van 2.3 uit de Mazda MPS?
    Bij Mazda vielen die blokken ook uit als gevolg van slecht passende koppakkingen.

    Overigens snap ik wel dat aangepaste exemplaren niet onder garantie vallen, ondanks de productie/materiaal fout.
     
  11. In de basis is het inderdaad het Mazda blok.
    Het was mij niet bekend dat er koppakking probleem was/is bij de MPS blokken. Ik kan er ook niet zo veel over vinden op de diverse forums.

    Dat bevestigd ook waarom er geen problemen zijn met de Mustang 2.3 blokken.

    Het verschil is de kop, is van een andere legering gemaakt dan die van de Mustang. Ook is de aansluiting van de turbo en de koelkanalen anders.
     
  12. Alleen juridisch niet houdend. Als het probleem niets te maken heeft met hetgeen je hebt veranderd aan de auto zal Ford het uiteindelijk toch onder garantie moeten vergoeden. Kost je waarschijnlijk wel wat juridische hulp om Ford te overtuigen, maar het zal niet de eerste en zeker niet de laatste keer zijn dat je met succes alsnog garantie kunt claimen.
     
  13. #13 sot, 14 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2017
    Ik denk dat Ford heel sterk staat, ondanks dat er problemen zijn, en mijn inziens terecht.
    Je weet waar je aan begint, als je de zaak kapot maakt niet huilie huilie doen, of gaat nu iedereen het maximale er uit pulken, kapot, ford betaald wel (de eerste maal )


    ik kwam deze tegen https://youtu.be/5NYIdUztk8M
     
  14. #14 marco170, 27 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2017
  15. #15 meeder, 27 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2017
    Ik Amerika heeft Ford de 1.6 Ecoboost teruggeroepen vanwege brandgevaar door gebrek aan koelvloeistof circulatie.

    https://m.wheels24.co.za//News/Indu...-recalls-fire-fix-doesnt-work-report-20170406

    Ze gaan dus een niveau schakelaar inbouwen...

    "Parts won't be available to install the coolant-level sensor until later this year. In the meantime, Ford will send letters to owners telling them how to check coolant and add some if it gets low.

    Elizabeth Weigandt, a company spokeswoman, said the sensor solves the safety problem. "You would stay informed as to how much coolant you have in the engine," she said. "That would address the unique risk of the cylinder head cracking."
     
  16. Staat sinds gisteren online- heel interessant:

    Dit is wss de oorzaak.

    http://www.roadandtrack.com/car-cult...gasket-issues/

    In het kort: verkeerde onderdeel (koppakking)
    Aan het ontwerp van de motor mankeert dus niets!!!

    Het gaat maar om een heel klein percentage van de auto's (3%). De problemen zijn ook uitvergroot door 'het internet - sociale media' etc, waardoor de indruk ontstond dat alle auto's er last van hebben...

    De 2.3l is trouwens niet hetzelfde blok als dat in de Mustang - dacht (ook) ik altijd.

    -
     
  17. Lijkt mij sterk dat dit de enige oorzaak is, want ik neem aan dat deze fout niet meerdere keren is gemaakt.
    Zowel RS-en uit 2015, 2016 en 2017 kunnen namelijk dit probleem hebben.
     
  18. Kan mij ook bijna niet voorstellen dat Ford gedurende 3 jaar verkeerde koppakkingen geplaatst heeft tenzij de toeleverancier een gigantische **** up heeft gemaakt.
     
  19. Ik sluit het niet.
    Integendeel: ik denk dat het wel degelijk kan.
    Het gaat om toeleveringsbedrijven en dan zijn fouten snel gemaakt. Zie die hele affaire rond de TSI motoren van VW waarbij de fabrikant van de distributie-kettingen veel teveel tolerantie toestond... Vele duizenden motoren zijn toen voorzien van een 'verkeerde' ketting.

    Maar ok, hoe verklaar je dan dat dit probleem? Het is namelijk zo evident, maar er niet uit is gekomen tijdens de test/ontwikkeling fase?

    Dat lijkt mij nu onwaarschijnlijk.
    Ook omdat het niet alle auto's betreft.
     

Deel Deze Pagina