1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 2 focusfanrossum's focus st170 project; even afstoffen!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door focusfanrossum, 29 aug 2014.

  1. Had jij het wel verwacht dan?
     
  2. zoals [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] (Lars) het geschreven heeft komt het naar mij over van: ik kijk er niet van op dat hij(ik dus) schade heeft.(begrijp mij niet verkeerd)
    als ik hem zelf ergens tegenaan had geparkeerd dan had ik het wel erbij vermeld, dan snapte ik de schade ook.
    alleen de bumper heeft dus helemaal geen tik gehad, en ook geen vroegere schade. hij is dus gesprongen door: de kou(1e keer dat de bumper vorst heeft gezien), de spanning die er op stond en waarschijnlijk de warmte van de motor is het imitatie plastic te veel geworden en is hij gesprongen.
     
  3. #103 focusfanrossum, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2015
    Zo
    Schade is verholpen.
    Nou ja verholpen.....
    Nu zit er tenminste een hele bumper onder.
    [​IMG]
    Maar ik vond alleen de bumper in een andere kleur toch net niks.

    Daarom ook maar even de grill en de motorkap van de st overgezet omdat het kan :mrgreen:

    [​IMG][​IMG][​IMG]
    Net een echte st :mrgreen:

    (Van voor gezien......)

    Zo maar even een tijdje rondrijde.

    hij word weer helemaal 1 kleur, maar ben er nog niet uit met welke soort bumper.
     
  4. mike heb nog een mooie ligen
    of jij mij bumper
    ik die van mike haha
     
  5. #105 Marco Morello, 5 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2015
    Iig de originele 16" velgen (rs pack, collection) passen sowieso.
    Belangrijk is de ET waarde, breedte van de velg en model velg.
    De 16" Duval velgen van de Fiesta MK5/6 hebben een te hoge ET waarde (dus verder naar binnen). Maar dat levert al een probleem op bij normale remmen.

    Als je voor een Fase II voorbumper gaat, dan moet je ook de achterste bumper van een Fase II plaatsen.
     
  6. Met de velgen die op de Faucheux zitten past elke remklauw zonder problemen :schater:
     
  7. De Renault ;)

    Faucheux is de frontlader.
     
  8. He jammer dan is het natuurlijk niet de juiste steekmaat
     
  9. #109 focusfanrossum, 9 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2015
    ik vind een rs pack voorbumper wel wat hebben.....
    ik kijk wel even aan hoe ik het weer in 1 geheel maak qwa kleur.
    nu is hij wel uniek:badgrin:

    ja dat klopt, als hij er definitief op komt dan moet er natuurlijk een fase 2 achterbumper bij(heb ik liggen van de st). maar nu hoeft het niet, het lijkt nou of iemand hem een blauwe neus heeft geslagen:lol:

    verdorie wat jammer:schater:
     
  10. Nu nog oranje wrap :D:rock:
     
  11. #111 focusfanrossum, 16 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2015
    update tijd

    Zo daar zijn we weer.
    Er is ondertussen best veel gebeurt. :rock:
    [​IMG]
    De :focus: is weer helemaal in 1 kleur, ik heb de gescheurde bumper gemaakt. Ik ben er niet trots op maar het is beter dan die blauwe neus. Je ziet het niet van een afstandje dat hij gescheurd is geweest. :lol:

    Ik heb er ook een :rs: tintje aan de bumper gegeven.(onder het motto, kapot is het toch al)
    [​IMG]
    Er moet dus een andere bumper op om het mooi te maken maar een fase 1 bumper word het dus niet meer. Ik oriënteer nog om te kijken naar welke bumper(s) er op komen. Dus als je iets weet laat het even weten.
    Ik heb ook helder knipper geplaatst, in de bumper zitten neppers uit een sloopauto en in de zijschermen de echte van :ford:.

    Ik heb ook een mooi interieurtje van [MENTION=4752]Mike[/MENTION] overgenomen.
    Een volleer st170 Recaro interieur met stoelverwarming en elec. Hoogteverstelling bijrijder (engels interieur) [​IMG]

    via Mike heb ik ook een elec. Verstelbaar bestuurders frame bemachtigt. Alles is gemonteerd en en werkend gemaakt in de auto. Bijrijderstoelverwarming deed het niet maar daar was ik van op de hoogte. Ik heb toen de stoel opengemaakt om te kijken en trof daar een draad aan die in 2 stukken lag, deze weer netjes gesoldeerd en de stoel werkt perfect! :thumbs:. Zit echt geweldig! Nog bedankt Mike!

    Ook een set originele set st170 17” velgen bemachtigt. [​IMG](ook een bezoekje gehad van een mede focusfan)

    Er zaten 2 banden bij met een bultje(is niet goed) dus er moeten wel nieuwe banden omgelegd worden. Maar ik heb er wel een dag mee gereden( wat een grip zeg!!) nu liggen de 14” er weer onder. Wat zijn goede banden in de maat 215-45r17?. Brandstof en slijtage maakt mij niet echt uit. Gaat mijn vooral om grip en betrouwbaarheid bij regen.

    En dan de grootste update.
    [​IMG]
    Ja dit stukje tape met stift spreekt de waarheid.

    Ik heb nu een Getrag mt285 (st170 6bak) aan mijn 1800 geknoopt. er is al vaker gepraat hier over op het forum maar ik had nog niemand gezien die het echt gedaan heeft. Na veel research en passen en meten wist ik genoeg. Het zou moeten passen op mijn 1800. Ik als 1e de bakmontage punten nagekeken via het internet en een paar pagina’s gezien waar ze een 5 bak in een st170 geplaatst hadden moest de bak zelf dus tegen het blok passen. Dan zat ik met het volgende probleem: de krukas verbinden met de bak. Het originele 1800 spul zou niet gaan passen en heb ik dus gekeken of het vliegwiel en koppeling van de st170 zouden passen op mijn 1800. Gelukkig stond er op school een 1800 uit een focus, op deze heb ik het vliegwiel gepast en het paste. toen waren de problemen tussen motor en bak opgelost. Van de bak tot de wielen heb ik st170 assen geplaatst samen met de st170 lagersteun achter op het blok. De bakbedienning is compleet st170(op de pookknop na)
    Wat is er dus nodig geweest voor de ombouw:
    -vliegwiel st170(240mm)
    -koppeling met druklager st170
    -koppelingsleiding van koppelingscilinder naar druklager
    -st170 getrag mt285 6 bak
    -st170 bak/motorsteun
    -st170 aandrijfassen
    -st170 aslagersteun

    De bak is goed schoongemaakt door een vriend van mij.[emoji14]
    [​IMG]
    En samen met hem heb ik de assen voorzien van nieuwe binnenste ashoezen( 1 was er stuk door demontage en de andere zaten droogte scheuren in) en de bak voorzien van nieuwe askeerringen.
    Gelijk het stuurhuis van de st170 er in gezet samen met de stuurbekrachtiging leidingen van de st170. Om 2 redenen, de originele heeft last van roest en omdat het kan :mrgreen:

    Hier foto’s van de ombouw.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    de standaard koppeling plaat had zijn beste tijd wel gehad.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    zo stond hij weer buiten na de ombouw.
    [​IMG]


    Ik had de ombouw geplant in/rond het paas weekend met een paar vrienden. De ombouw is begonnen op donderdag avond met 1 vriend, toen hebben wij het interieur er uit gehaald en de wagen op blokken gezet.
    Op goede vrijdag ben ik verder gegaan met 2 vrienden, de neus van de wagen strippen, ergens in de middag kwam de 3e en 4e vriend er bij om te helpen met de bak demonteren, koppeling en vliegwiel demonteren en het vliegwiel demonteren en al het st170 spul monteren. Het interieur is er toen ook weer in gegaan samen met de zwarte vloer uit de st170.
    Zaterdag moest ik werken en is er dus niks gebeurd aan de wagen.
    Zondag ben ik weer verder gegaan met 2 vrienden en 1 broertje van een vriend. Toen hebben we de assen gemonteerd en alle vloeistoffen die er uit waren weer aangevuld met de juiste vloeistoffen. Toen de neus er weer opgezet. Zo rond 18:00 was alles klaar en was de 1e start met een ander vliegwiel en een 6 bak. Alles werkte en er waren geen rare geluiden of lekkages. Blokje loopt mooi rustig zelfs met een ander vliegwielToen de wagen weer op zijn wielen laten zakken en een testrondje gemaakt.
    Het wegrijden is al compleet anders, de koppeling reageert anders(feller en hapt harder). 1e en 2e versnelling zijn voor mijn gevoel het zelfde gebleven alleen 3,4,5,en 6 liggen veel dichter bij elkaar. Gelijk het enige ‘probleem’ van de ombouw in het echt gezien.(had er al gelezen over op het net) als ik ongeveer 60-65 rij dan staat de teller al op 220km/h: schater:.( https://www.youtube.com/watch?v=k5EA-lzU3YE) dagteller, km stand teller lopen ongeveer 3x zo snel en de BC heel optimistisch met het verbruik, hij geeft 1,9l/100km aan als ik 100 rij in zun 6 op gps. Ik weet ook waar het ‘probleem’ zit alleen ik kan het zelf niet wijzigen. De sensoren zij het zelfde op beide bakken maar ze geven een ander signaal af, de ib5 bak geeft 26 pulsjes per as rotatie en de st170 6 bak geeft 89 pulsjes per as rotatie. Heb al contact gehad met verschillende mensen waaronder [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] . Na het 1e testrondje (zon 5 km) even een chek gedaan en er lekte niks en er hing niks los. Daarna heb ik mijn vrienden thuis gebracht en dus zon 40km gereden. Ik vind het blokkie vlotter met de 6 bak en hij lijkt zuiniger te zijn geworden, ik doe nou langer op een tank dan voorheen is mijn gevoel (bc geeft niks meer aan en ik heb geen zin om het te berekenen) dus zeker weten doe ik het niet.

    Na bijna 2 weken rijden met de 6 bak zonder echte problemen(leidingetje iets verleggen en van die kleine dingetjes) vind ik de ombouw wel geslaagd!:cheer::cheer:

    Nog hartelijk bedankt Jordy, Mike [MENTION=16116]focusfankerkdriel[/MENTION] , Thom, Mark en Roy!!!! :thumbs:
    Jullie zijn toppers om je paasweekend op te offeren om mij te helpen met de ombouw!!!!! :thumbs:
     
  12. #112 McGyver, 16 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2015
    Nice die ombouw! Toen ik nog een Focus 1.8 had vroeg ik mij ook af of de 6-bak van de ST170 zou passen.
     
  13. Netjes gedaan hoor, hoop werk maar daar heb je dan ook plezier van
     
  14. Knap gedaan! Leuk leer project zo! Dat teller probleem is dat niet op te lossen met een st km teller?
     
  15. Mooi om te volgen...ziet er netjes uit...:thumbs:
     
  16. Leuke update!
     
  17. Mooi om te volgen en knap gedaan. Je hebt er ook alle ruimte voor zie ik!
     
  18. goed gedaan mannen :thumbs:
    stoere update :rock:

    alleen vind ik de mistlampen niet echt meer passen in de (:rs:) bumper ;)
     
  19. Netjes. Maar buiten de assen e.d. volgens mij heb je ook de fusees van een ST170 nodig om het te laten passen?
     
  20. Bedankt voor de reacties! :thumbs:
    Mijn vrienden vinden de reacties ook leuk!

    Nee het zit in de ecu helaas, het signaal gaat van sensor naar ecu en word daar vertaald in een signaal voor de teller. Ik had ergens gelezen dat de st170 tellerbak een normale tellerbak is maar dat de print voor de lampjes anders is/ anders word aangestuurd. Maar ik kan het mis hebben. Kan iemand mij bevestigen?

    Mistlampen waren er uit toen ik het idee kreeg. Het is niet definitief maar omdat de bumper toch afgeschreven is, dacht ik: ik probeer het gewoon.
    Mistlampen zouden smoke moeten zijn om het helemaal mooi te maken. Maar daar begin ik niet aan.
    Ik vind het er ook best goed gelukt uit zien voor een spontaan idee. :cool:

    De naven van een st170 en een normale focus zijn hetzelfde. Dus ook de spiebanen op het einde van de aandrijfas. Als er st170 fuses op zaten met de remmen dan zouden de 14" niet meer passen. Moeren van de st170 assen zijn wel anders qwa draad dus je hebt ook de asmoeren nodig van de st170. De fuse stukken van de st170 heb je wel nodig bij een remmen upgrade naar st170 remmen.


    :mrgreen: soon.......:mrgreen:

    :shhh: Ik heb niets gezegt......
     

Deel Deze Pagina