Is ander blok, officeel andere motorcode en dat betekend dus herkeuren. Maar als je een 1999 focus 1.8 heb en je hangt er hangt er (omdat de ouwe stuk is of zo) een 1.8 in uit 2003 of zo. Dan heb je ook al n andere motorcode. Dan moet je eigeijk ook al herkeuren volgens t boekje. Maar genoeg daarover. Weer ontopic
Hier enkele foto's van de efe meeting van t beesje Voor vertrek Onderweg Aankomst En op de clublane Was weer een mooi dagje
Zo daar zijn we weer Op bfe(oftewel mud meet editie) De blauwe st170 is bijna rijklaar(en goed stoffig) Verder heeft de focus weer paar ophaalklusjes gehad Dit waren de "ongeplande" ritjes En nog 1 geplande. Van een maatje zijn oude winterbanden overgenomen. Is denk de 1e keer in het leven van deze mk1 dat hij wintersloffen heeft gekregen. (Maxxis banden, doen wat ze moeten doen maar je moet sportief of hard mee willen gaan, kort vertaald: deze gaan glad ook zijn het "st" banden Dat was het voor de focus. De st170 Alles gereed voor het terug vragen van het kenteken bij de rdw. Alles was goed op 2 dingen na. Koplamhoogteverstelling brak af tijdens het stellen(zul je altijd zien eh, gaat altijd stuk waneer het niet uit komt) En co iets te hoog.(had al mijn twijfels bij deze cat) Verder had de keurmeester alleen maar positive opmerkingen. Kende de st170 niet maar vond het een mooi sportief wagentje in een mooie kleur. Ook vond hij het leuk dat hij er vanonder helemaal nieuw en vers in de verf uit zag. Hij deed ook extra zijn best om niks te beschadigen. Dus andere koplamp en andere cat eronder gesleutelt en weer n keertje naar de rdw. Bij de rdw Koplamp gecontroleerd en iets bijgesteld(voor de 100 punten, stond eigenlijk al binnen de foutmarge) en co was nu goed. Keurmeester heeft toen de papierwinkel in orde gemaakt en het kenteken bewijs werd opgestuurd. Hooftstuk rdw is dus afgesloten. St170 voorzien van zijn rijwielen(ipv die niet al te mooie 16" stallingswieltjes) En de luxe platen gemonteerd Auto van onder Daarna uitgelijnt(bij een oude kennis), apk er op en airco gevult(met nieuwe droger, gelijk na montage gevult)bij de lokale ford dealer Auto is nu voor 99% klaar zoals hij er nu bij staat. In de tussen tijd heeft mijn zusje haar rijbewijs behaald en de dag van de apk hebben we het pasje opgehaald in style met de st170(ze heeft haar 1e ritje met pasje terug naar huis gemaakt met de st170) Inmiddels rijd ze al 3 weken rond en is helemaal blij met de st170. Ze vind t een hele prestatie als je ziet hie hij hier kwam, helemaal gedemonteerd was en nu weer legaal en volgens het boekje de weg op mag. Ook is door dit project weer een st170 gered van de sloop en weer rijdend op de weg terug. Deze st170 er nog wel even tegen met maar (inmiddels)137k kms op de klok. En nee ik hoef mij niet te vervelen nou de st170 weer op de weg is. Iets met meerdere projecten te gelijk doen Nu eerst maar eens de schuur opruimen voor we verder gaan......
Gave auto om mee te beginnen zeg!! Ik moest het doen met een fiat panda uit 1992... leuk detail een lila kleppendeksel [emoji16]. Petje af voor de kwaliteit van de hele auto!!! Die is letterlijk als nieuw!!! Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Zo daar zijn we weer. Focus heeft weer wat werkritjes achter de rug Een luxe donor/sloper voor mn ouders hun mk2 gehaald bij @Marco Morello Huurknikmopsje halen voor de tuin Ook een 2e mini brug er bij gekocht Werkt best mooi en is mooi mobiel(op 12v dus kan hem eigelijk overal plaatsen) Voorlopend op de dyno dag heb ik de auto eens grondig(voor mijn doen helemaal) schoongemaakt en onderhoud gepleegt(olie , filters en kn filter schoongemaakt Mun zusje heeft er n paar fotos van geschoten en wat gespeelt met haar bewerkingsprogramma om te oeffenen Paar foto's Deze laatste vind ik heel vet geworden. De dag erna was het dyno dag en de focus heeft zich prima gedragen ondanks dat anderen minder hadden als gehoopt. Filmpje En de uitdraai zelf Vrij netjes met 170.8pk en 200.2nm met dik 240k kms op dit blokje. Is op 98 bp benzine. Zo zal het ook wel blijven met dit blokje, zijn al meerdere die er flink geld in gepomp hebben en veel minder vermogen hebben. Zo we zijn weer up to date
Henri, lekker bezig. Wordt het niet eens tijd dat je de Jag klaar krijgt? . Die lijkt me er meer geschikt voor. Juist die bovenste foto vind ik erg mooi. Die Scooby, van wie is die?
Jag staat al klaar, was goedgekeurd bij de rdw maar is dag ernaa ingetrokken en doorverwezen naar lelystad... terwijl er gewoon n typegoedkeur is... Verder doen ze weer laks en moelijk zoals gewoonlijk want schijnbaar is dit weer geen standaard invoergebakje dus word van kastje naar de muur gestuurd al sinds n week nadat ik bij jouw was geweest... Scheit toko ist. Die subby is van de groupbuy organisator van die bruggen van facebook. Mooi ding ist.
@focusfanrossum Op facebook werd ik getagged voor een ST250 die gedemonteerd gaat worden (rechts gestuurd).
die gasten weten echt niet waar ze mee bezig zijn, verstand van alles wat op wielen staat hebben ze niet je zou de originele tekening van de auto bij de importeur op moeten vragen, wel met stempel (als het kan) dan kunnen ze er niet aan onderuit.
Boeit hun niet, hun reden is meer dan 20% toename op dit chassisnummer dus naar lelystad. (Zit op 25%) Dat die mk2 van mike van 100pk naar 225pk is gegaan kan zo maar wel (das dus 125% toename) Met alleen een bezoekje aan t rdw keuringstation. Leuk fototje hoe de jag richting rdw ging En bij de rdw
Maar als dat ding nu bij de RDW in Lelijkstad is geweest, ben je er dan vanaf? Wel een tof ding trouwens. Dat de RDW niet rechtlijnig is weet ik alles van. Bij de ombouw van mijn MKI ging ie ook door de mallemolen (niet naar Lelystad), terwijl die van Lars alleen een administratieve handeling nodig had. De wagon van Jeff had ook genoeg aan de mallemolen bij ‘t RDW station. Terwijl er nooit een wagon met 2.5 5 cilinder is geleverd. Ben benieuwd waar ik in zou landen als in mijn auto een 2.5 5 cilinder wordt gehangen (hypothetisch, geen werkelijkheid).
Dat is het mooie, niemand bij de rdw kan mij vertellen wat dit grapje gaat kosten... Nou ja ze zeggen staat op de site. Maar daar staat 354,- tot 1700,- nou vind ik dat een heel groot gok gebied, ook bij rdw lelystad kunnen ze mij via de mail en tel niet zeggen wat het +- kost.... Ook staat bij hun beschijving van de test de de topsnelheid van onder de 200 naar boven de 200 is gegaan. Nou loop zon ding met de goedkoopste motor al dik 230.... Ook leuk, remmen zijn geheel gelijk tussen alle normale modelen, alleen de remzadels en schijven zijn iets groter.(20mm) voor da geld kan ik wel leukere dinge verzinnen ipv alleen een stom testje die hij gewoon haalt, want tis gewoon een bestaande nl auto in een andere (dezelfde model)koets Maar genoeg over de jag, maak tegen de tijd dat het gezeik over is wel n topic voor hem. Zijn meer wegen naar rome zeg maar als het mij te gek word Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Zo even wat afstoffen hier. Focus doet het goed al heb ik wel over na gedacht om hem op te ruimen door de herrineringen die er aan zitten. Maar dat vond ik toch zonde dus blijf hem houden. Wel wat werk verzet. deze st200 als kleine opknapper gekocht maar hij was toch bij nader onderzoek mij te ver verrot. Fiesta 1.3 gekocht als crosser/aftraphok Best leuk. St170 gekocht voor onderdelen. (Meeste is al verkocht) Deze recaros stoelen mooi overgezet in die van mn zusje(was de hele reden om.hem te kopen) bimmer 330i motor gehaalt om te vervangen van n kennis. Word vervolgt.