1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

  1. [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION] ben er ook erg blij meer voelt een heel goed merkbaar verschil
     
  2. #222 Mpothoven, 16 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2017
    Hoe kan het eigenlijk dat op hun bank de luchtdruk en temp altijd 1013.2 en 20c zijn? Was bij mij ook en zag het ook op een opel forum. Kloppen de gemeten waardes dan wel?

    Trouwens wel een mooie vermogenswinst voor een NA motor Hans
     
  3. Het is kan een gecontroleerde omstandigheid zijn omdat ze binnen staan (altans dat lijkt mij adhv de foto)

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  4. Afgelopen week ook meerdere keren contact gehad, niks gemerkt, kreeg
    gewoon op tijd berichten terug....het was wel druk ;)
     

  5. [MENTION=158]DexterXL[/MENTION] ik heb contact gehad en mijn auto is afgelopen donderdag bij hun geweest zie de eerdere post van mijn in deze topic:thumbs:
     
  6. #226 bjauto, 18 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2017
    Zijn dit niet de genormaliseerde luchtdruk en temperatuur waarnaar de gemeten waarden worden gecorrigeerd?

    Als dit altijd de werkelijke luchtdruk en temperatuur zijn dan hebben ze wel een hele goede (en onbetaalbare) hal. Temperatuur zou nog kunnen maar als je de luchtdruk op 1013 mbar wilt houden ben je onderdeel van ASML.
     
  7. Ja, ga je je VW toch naar hun toebrengen en niet naar iemand die echt goed is met VW?

    Een nette manier om te zeggen dat ze zo de boel kunnen beïnvloeden. :grin:
     
  8. Zo zou een sarcastisch iemand het zeggen. Maar als je niet normaliseert zou je met andere omgevingscondities hele andere waarden op een vermogensbank kunnen meten.

    Laat maar eens een vermogensmeting doen in hartje winter en nog eens midden in de zomer. Best een verschil hè?

    Als je normaliseert naar standaard condities kun je appels met appels vergelijken ondanks dat er met andere luchtdruk en temperatuur is getest.
     
  9. Dus jij denkt de de luchtdruk daar altijd EXACT gelijk is ?
     
  10. Ik ben info aan het inwinnen geweest, en heb dit vergeleken met oa
    VAGtechniek en nog een paar die beweren zeer goed in VAG auto's te zijn,
    maar als je heel goed gaat lezen, zeggen ze wel dat alles op maat gemaakt
    word, maar in werkelijkheid gooien ze er vaak een standaard verhoging
    over de originele waardes, en dat kan Ulimited ook zelf, en die doen ook
    al jaren VAG auto's.
    Ik ga ook niet voor het volle vermogen, maar wil gewoon dat het net allemaal
    wat vloeiender en sneller gaat, wil je meer, dan moet je gelijk met een andere
    turbo, intercooler en inlaat beginnen, maar dan ben je naar mijn mening de
    motor aan het slopen.
    Ik weet dat de turbo rond de 150pk al in ademnood komt, dus leuk dat
    de VW specialisten er zoveel uit kunnen halen, maar dat is maar kortstondig,
    dan liever maar 145pk en een wat langere uithoudingsvermogen ;)
     
  11. Dit weet ik wel zeker, Hans haalde +160pk met zijn 2.0i, in koude omstandigheden
    mijn 2.0i haalde maar 151pk, en dat was in de zeer warme periode ;)
     
  12. Dat laatste is nou net de reden om voor een VAG specialist te kiezen. Die kunnen dat als geen ander + ze hebben echt verstand van de techniek die er in zit en de waslijst van zwakke punten waar ze rekening mee moeten houden...

    Maar goed, doe er mee wat je wilt...

    Maar je hebt al weer een andere passat gekocht dan ?
     
  13. Nou Dexter, ze kunnen zeggen wat ze willen maar lef heb je wel:schater:.

    Lees net in je topic dat er iets niet helemaal 'fris' is in t blok van je Passat en dan toch ook maar laten tunen? Ik zou t maar achterwege laten:mrgreen:.
    Maar goed, iedereen is anders, ik was ook voor een Mondeo gegaan ipv de Passat.
     
  14. Ga jij maar eigenwijs naar UT ;)

    Doe maar wat je wilt met de adviezen, het blijft jouw geld en auto :)
     
  15. [MENTION=158]DexterXL[/MENTION]; ik snap dat je niet voor maximaal vermogen wilt gaan. Maar in het programmeren van de DSG bak alleen is er al veel te winnen. En dat zijn er niet veel die dat wel kunnen. En volgens eigen zeggen kunnen "tuners" natuurlijk alles.
     
  16. Geen ervaring met UT, maar wel met JD engineering. Had daar mijn Seat laten tunen en dat is dus echt maatwerk. Ook ongeveer de enige in NL die daadwerkelijk tuning op maat kan aanbieden, ook standaard maps tegen een lager tarief zijn daar trouwens verkrijgbaar.
     
  17. Ik geloof dat er door sommige maar half gelezen word:
    De Passat word eerst gerepareerd, voor er maar ook 1 tuner zijn stekker
    erin steekt.
    En zoals er al gemeld werd, JD, VAGtechniek en nog een paar VW specialistische
    tuners werken ook gewoon in 1e instantie met een standaard map-tuning,
    al dan niet door hun zelf ontwikkeld, is niet eigenwijs, is gewoon realistisch,
    ze adverteren er zelf mee, dus niets verzonnen eraan;)

    Maar ik snap gewoon niet waarom er zoveel negativiteit tegen UT met VAG
    tuning is?? zodra het om een Ford gaat, dan ineens moet je er wel heen?
    Wie zegt dat hij geen connecties heeft met andere VAG tuners?
    En hij heeft al eerder een VW voor mij getuned, die rijd nog steeds probleemloos
    rond....tevens zit er bij hun ook garantie op
     
  18. Dennis, er zijn een paar leden op dit forum die als UT wordt genoemd vuur beginnen te spugen.
    er zijn onder die leden een aantal die teleurgesteld (zacht uitgedrukt) zijn door UT maar volgens mij niet financieel benadeeld.
    ook wordt UT afgezeikt door mensen die het bedrijf niet eens kennen....

    iedere keer is er weer de discussie over het tunen, en wordt UT ten onrechte vergeleken met een tuner die alles op maat voor de klant maakt en je daar dan dan ook het 3 dubbele voor neer mag tellen.
    de bekende appels met peren.

    en nee ik heb geen aandelen UT maar ook geen slechte ervaringen met hun.
    ik denk dat Dennis heel goed weet waar die mee bezig is, en volgens mij wel verstand van motoren (van welk merk dan ook) heeft.

    zo, dat moest er even uit :mrgreen:
     
  19. #239 Mpothoven, 19 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2017
    Ook over dat Ford gedeelte zijn de meningen verdeeld. Ik ben er geweest en heb het terug laten draaien. Mocht ik toch weer willen chippen ga ik voor Bluefin

    Wat Gerard zegt: kreeg binnen een dag mijn geld teruggestort :)
     
  20. Precies, dat is mijn ervaring daar ook.
    Heb er 3 laten tunen door hun, de VW 1.9TDi....specifiek aangegeven dat het
    mij om het koppel gaat, en ook onderin zeer veel gekregen.
    De Focus 2.0i laten doen met run, die run hoeft van mij nooit meer, heb ik
    niet als meerwaarde ervaren.
    En de Fiesta 1.4 TDCi laten doen, dat ging niet naar tevredenheid, dus hebben
    ze overleg gehad met Ford, en is er een andere software geschreven, ik was
    de eerste die die gehad heeft, de man in zijn Audi A6 die ik tegen kwam op de
    terugweg, heeft er waarschijnlijk nu nog nachtmeries van, wat hij ook deed,
    hij kwam niet van het kleine autootje af.....dus tot op heden geen negatieve
    ellende meegemaakt in ruim 6 jaar.
    Alle 3 de auto's zijn sneller, krachtiger en zuiniger geworden door hun, dus
    als ze troep zouden installeren, dan zou ik toch ook dat moeten hebben ervaren
    lijkt mij....

    Maar ik respecteer ieder zijn mening, ik lees het, denk er overna, en trek
    mijn eigen conclusies, tot op heden heb ik nog vertrouwen in hun, en mocht
    het toch mis gaan, dan ben ik wel zo eerlijk om iedereen die het afgeraden
    heeft, gelijk te geven ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina