1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus wagon MK4 ST-line Business X Mhev

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rainier155, 10 nov 2021.

  1. Is dit ook het geval bij de mk4 1.5 ecoboost? Of wat is precies de issue met de 2e versnelling..?
     
    CvO vindt dit leuk.
  2. Maar weer is een update.
    Sinds de versnellingsbak reparatie en daarna een grote onderhoudsbeur weer een tijdje probleemloos rond gereden, maar inmiddels is na een weekje stilstaan wegens vakantie de bekende storing van januari ineens weer terug voor de 3e keer in een week tijd.
    Pre collision assist foutmelding, geen airco en geen vermogen (noodloop).

    Hier is de Focus vorige week al 2x voor teruggeweest maar blijkbaar is de storing nu weer terug. Kortom nu maar even doordrukken bij de collega's dat de auto net zo lang blijft staan tot het echt gerepareerd is. :roll:
     
  3. Helaas weer een slecht nieuws update, sinds afgelopen vrijdag de 1e versnelling kapot na 31000 km... oftewel de versnellingsbak moet weer open nadat bij 25000 km de syncromesh van de 2e versnelling al vervangen moest worden. Ben de Focus dus weer een week of langer kwijt aldus de dealer. Exacte diagnose nog niet bekend.

    Rij nu dus met een Focus facelift ST line MHEV met 125pk. Ook niet verkeerd, maar de 20pk's extra die de mijne heeft mis ik wel. ;)
     
  4. #44 Rainier155, 3 jul 2023
    Laatst bewerkt: 3 jul 2023
    En inmiddels is de Focus weer gerepareerd.
    Syncromesh ringen van de 1 en 2e versnelling vervangen en een nieuwe (gemodificeerde) koppelingsset.
    Blijkbaar zat er al wel een gemodificeerde koppeling in, maar heeft dat dus niet geholpen om het bak probleem tegen te gaan... kortom ik ben benieuwd of het
    probleem daadwerkelijk opgelost is.
     
    BarendBotje vindt dit leuk.
  5. Maar weer is een update, inmiddels 2 nieuwe voorbandjes erop sinds een week, Michelin Pilotsport 4 ipv de Primacy 4.
    Echt een hele grote verbetering qua grip op droog en nat wegdek. De af-fabriek Primacy 4 banden passen in mijn ogen totaal niet bij de auto in 18" variant aangezien de TC constant erin bleef klappen bij sportief rijden.
    Kan natuurlijk nog zijn dat de af-fabriek banden gewoon een stuk meer "eco" zijn dan de originele via de retailmarkt. Ik had iniedergeval geen zin om dat te gaan testen, dus gewoon gekozen voor de Pilotsport.

    Enige nadeel is nog, dat ze de banden niet goed gebalanceerd hebben want er zit een duidelijke trilling in bij 110-130 km/h... kortom de banden zijn waarschijnlijk weer is door een zaterdagkracht/stagiair gemonteerd ofzo. :roll:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina