1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST Performance Blue (Update #9: RS velgen + meer)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door *kevin*, 21 okt 2017.

  1. Mooie upgrades :cheer:
     
  2. Mooie updates Kevin, dat "dead pedal" vind ik wel een leuke gadget en ga ik wellicht een keer aanschaffen. Bedankt voor de link.:thumbup:
     
  3. En hoe bevalt de tune tot nog toe? En de remmen?
     
  4. Hey Kevin

    hoe bevalt je AIRTEC intercooler, dit wil ik binnenkort gaan doen in combi met AIRTEC inlaatpijp en siliconen turboslangen
     
  5. De tune bevalt opzich prima, geen gekke dingen maar alles went heel snel, nu is het wel zo dat de mp275 redelijk conservatief is en een update naar de mr300 een veel groter verschil is.

    Mijn uiteindelijke doel is ook om volgend jaar de mr300 erop te zetten nadat ik eerst de andere onderdelen erop heb geplaatst.

    Remmen zijn gewoon prima, werken goed als ze koud zijn maar nog beter als ze iets warm zijn prima voor op straat. Wil je harder kunnen remmen zal je toch rs remmen of iets anders moeten nemen. Ik rijd toch niet op het circuit dus dit is prima voor me als staat een setje brembo's wel dik natuurlijk.

    De airtec intercooler doet zijn werk erg goed, temperaturen lopen maximaal een graad of 5 op boven de buitentemperatuur. Alleen bij file loopt het meer op omdat je geen rijwind hebt. Buizen en slangen komen hier ook nog gaandeweg naar de mr300. Prijs kwaliteit is vind ik de airtec intercooler erg goed in ieder geval.
     
    Rob Holthuijsen en Tetzip vinden dit leuk.
  6. #66 *kevin*, 28 sep 2018
    Laatst bewerkt: 28 sep 2018
    Update #6: Grote onderhoudsbeurt, Focus electric motorsteun en RS luchtfilter

    Het is weer even geleden sinds de laaste update en heel erg veel is er ook niet gedaan, tijdje terug een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren.

    20180705_150927.jpg

    Verder kwam ik via marktplaats van de week per toeval een nieuw rs luchtfilterhuis tegen voor 85 euro dus die meteen gekocht voor deze schappelijke prijs!

    20180926_090355.jpg
    20180926_092201.jpg

    Ook werd eindelijk de ford focus electric motorsteun gemonteerd, deze kwam veel later binnen als gepland omdat deze in backorder was gezet maar nu zit hij er eindelijk op en is het wachten dubbel en dwars waard! De auto voelt directer aan en schakelt soepeler vooral ook met terugschakelen voel je de koppeling minder aangrijpen als je afremt. Ook verder geen last van trillingen met deze steun dus zeker een goede upgrade, helaas geen foto van de nieuwe steun omdat ik dacht deze al te hebben gemaakt toen ik hem binnenkreeg maar de oude steun is wel zo slap dat je hem zelfs met de hand kan bewegen laat staan wat de kracht van de motor er dan mee doet.

    20180928_101340.jpg
     
    Tetzip, Thieske en Rob Holthuijsen vinden dit leuk.
  7. Die foto staat wel op mijn topic :)
    Zeker een hele fijne update, geen moment spijt van gehad!
     
    *kevin* vindt dit leuk.
  8. Jammer dat ik dat filterhuis niet gezien heb......
     
  9. @NicoFocus3
    Op schadeautos.nl staan momenteel de nodige RS-een, misschien daar even informeren?
     
    NicoFocus3 vindt dit leuk.
  10. RS filer deksel heeft verder geen meerwaarde als dat het er tof uitziet als je al een k&n filter hebt.
     
  11. Nieuw pret spul binnen gekomen, stond al een tijd op mijn lijstje, nu even tijd vinden dat hij gemonteerd kan worden.

    Milltek Sport semi resonated cat back:

    20181107_153511.jpg 20181107_153505.jpg 20181107_153528.jpg
     
    MrMarcos, Arjanbrussee, Thieske en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Mooi setje! Wil het ook graag maar ben helaas te gehecht aan de stilte op de snelweg na een auto waar niet mee te rijden was op de snelweg haha.
     
  13. Ziet er mooi uit, maar hoe mooi gaat dat klinken?
     
  14. Nice hoor, ben alleen geen fan van die 2 ronde pijpen
     
  15. Binnenkort maar ff een filmpje posten van het geluid!
     
    Thieske vindt dit leuk.
  16. Update #7: Milltek Sport cat back systeem en sound symposer delete

    Voor montage van de uitlaat had ik de sound symposer delete al gemonteerd, allemaal vrij simpel te doen en zorgt dat je van het nep geluid af bent in je interieur. Icm met een andere uitlaat vind ik dit zeker een must omdat je anders 3 dubbel geluid gaat horen, van de intlaat, uitlaat en ook nog een van de symposer.

    Heb geen foto van de montage maar dit plaatje komt op de plaats van het plastic membraan op het inlaatspruitstuk, de plastic dop is om het gat tegen het schutbord te dichten waar de slang normaal naar binnen loopt.

    20181109_145906.jpg

    Toen was het tijd om de auto op de brug te zetten en het originele uitlaat systeem te verwijderen, deze bestaat uit 1 geheel en moet doorgezaagd/geslepen worden. Het is even lastig het deel over de achteras te krijgen maar hoor het hitteschild even wat opzij te doen komt er net wat meer ruimte.

    20181112_213227.jpg

    Daarna de montage van de nieuwe uitlaat, dat ging allemaal redelijk makkelijk en eerst alles monteerd en uitgelijnd alvorens het vastzetten van de bouten en klemmen.

    20181112_220926.jpg
    20181112_221006.jpg

    Daarna de auto gestart en even alles na gelopen of het goed gemonteerd zat. Je hoort het direct als je start dat de auto eindelijk een stukje zwaarder klinkt, niet hard maar wel zwaarder. Moet nog wat kilometers maken om de uitlaat een beetje te openen kwa geluid maar de eerste indruk is prima en zelfs misschien wel naar de zachte kant. Totaal geen storend geluid op de snelweg en constante snelheid, dit geluid had de auto origneel gewoon moeten maken en was heel die symposer niet nodig geweest.

    De eindstukken vond ik verrassend goed staan, beter als dat ik had verwacht en zelfs dikker als het origineel welke ik ook leuk vond door de vorm.

    Zal binnenkort wel eens een filmpje maken van het geluid al is het echt moeilijk via een video te beoordelen aangezien ik uren heb zitten luisteren naar filmpjes met verschillende uitlaten maar niets doet recht aan hoe het in het echt klinkt.

    Voor nu ben ik voorlopig tevreden met het geluid en zeker omdat ik nog wat meer plannen heb waardoor het geluid nog wat harder kan worden vind ik het niet erg dat hij nog redelijk tam is. Mocht ik willen kan ik voor een klein bedrag de middendemper sectie nog vervangen door een deel zonder demper als het uiteindelijk toch te zacht blijft te zijn. Ook de voorsectie kan nog vervangen worden door een deel met demper dus je hebt best wel wat mogelijkheden.
     
  17. Update #8: HF Series intake tube

    De laatste update van dit jaar, de intake tube tussen het luchtfilter en turbo vervangen inclusief de silicone slang. Ook heb RS filterdeksel heb ik voorzien van een 3d geprint rooster met ST logo erin, hier meteen ook een gel badge in geplaatst.

    Het monteren van de intake tube bij de turbo is wat lastig met de slangklemmen daar omdat er weinig ruimte is om te werken. een kleine ratel met een korte slag lukt het aardig maar het is even priegel werk.

    Het aanzuig geluid is duidelijker hoorbaar en je hoort meer geluid vanuit de turbo komen, heb ook het idee dat hij iets sneller oppakt en door de toeren loopt maar echt goed testen lukt niet met dit weer. Ook de winterset licht er inmiddels weer onder voor het geval er zooi uit de lucht valt.

    20181214_142657.jpg
    20181223_103144.jpg
     

Deel Deze Pagina