Een OPF filter is een partikelfilter in je uitlaat voor fijnstofdeeltjes bij moderne benzinemotoren. Het is een filter en dat betekent onvermijdelijk dat deze restrictief is. In dit geval voor wat betreft doorstroming en geluid. Een OPF filter regenereert zichzelf om de zoveel tijd en doet dit door de opgevangen fijnstofdeeltjes te verbranden dmv extra brandstof in te spuiten. Als je je OPF weghaalt, zul je dus ook iets minder brandstof verbruiken. Als ik het zo lees, wil je naar een compleet turbo back systeem van 3". Let dan wel op, als je de OPF ertussen laat dat je dan een vernauwing in je systeem krijgt want je OPF is nog in OEM maat en dat is dacht ik 2,5" of kleiner. Je gaat dus van 3" bij de downpipe, naar 2,5" bij de OPF, naar weer 3" van je OPF back systeem... Vind ik zonde . Oh ja, bij een OPF delete krijg je wel foutmeldingen. Deze kunnen dan in de BR tune worden weggeprogrammeerd.
Je kunt het vergelijken met een roetfilter voor benzinemotoren... En daar zit de kat zoals gezegd nog voor in de uitlaat. Ik moest me ook even inlezen toen ik de uitlaat voor mijn auto bestelde. Deze ontwikkeling is ook mij helemaal ontgaan eigenlijk.
Gelukkig Ik heb alleen geen zin in gezeur met de APK, klinkt iig als je die weg laat dat je dan niet door de apk komt vanwege die gasmeting
Zover ik weet is de regel sinds vorig jaar verplicht. Bij mijn vorige auto is het vorig jaar uitgevoerd en dit jaar ook met de APK. APK punten
Nette bak! Leuk kleurtje ook Aardig wensenlijstje, ben benieuwd! En steenslag overspuiten, neem aan enkel de motorkap? Hoor graag hoe dat is bevallen, gezien de lastige kleur. Mijn motorkap heeft na 3 jaar inmiddels aardig te lijden gehad...
Sowieso de motorkap en een deurgreep. Misschien nog een zijscherm ook. Ben van de week langs bedrijf geweest waar ik als sinds mijn eerste Focus kom. Zij hebben bij de MK3 ST toen ook zonder kleurverschil kunnen spuiten. Ze hebben de lakgemeten op verschillende plekken en gaan eerst op staaltjes eea spuiten om de kleur goed te krijgen. Nog een paar plaatjes:
Wat een heerlijke auto! Is de motorkap zo gehavend dat je hem niet netjes in kan laten lakken en polijsten? Ik vind het altijd zonde om de auto te laten spuiten. Heb liever de originele lak
Nee die zit echt op veel plekken onder de steenslag. Bij andere waar ik ben gaan kijken was steenslag en motorkap ook een dingetje, vandaar dat ik daar wel doorheen heb gekeken.
De MK4(.5) ST is een steenslaghapper. Echt niet leuk. Motorkap, dak, deurgrepen. Ik heb mij er maar bij neergelegd...
Bij de.mk3 niet anders hoor, ik had ook een motorkap, zijschermen, dak en deurgrepen vol met steenslag.
Mijn RS heeft er ook last van én dat al met nog geen 50 duizend km op de teller .. Heb ze netjes ingelakt en me daarbij neergelegd