1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS Stealth Grey

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door marco170, 12 jul 2017.


  1. En anders gas installatie.erin... :schater:
     
  2. Knappe machine.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
     
  3. Nette auto! Veel plezier er mee.
     
  4. Meer gaan rijden en dan van een Fiesta ST200 naar een Focus RS. Dat is wel een heel slecht excuus :D
    Maar wat maakt het uit, wat een gave bak!
     
  5. Gefeliciteerd met deze upgrade!
    Heb dezelfde gedaan afgelopen Mei en bevalt prima.
    Binnen de bebouwde kom was de ST wel iets feller maar op de snelweg is de RS in zijn element.
    Verbruik ligt bij mij op de snelweg op 1:10 bij 'normaal ' rijden maar loopt flink op naarmate de rechtervoet meer gebruikt wordt... binnen de bebouwde kom op 1:7.

    Alsnog heel veel plezier met dit heerlijke scheurijzer!
     
  6. Wat ik me nou afvraagt hoe doen jullie dat nou?
    Ik ben verleden weekend met een collega naar de andere kant van het land gereden in een Volvo V40 T5 echt hard kon dat niet,trajectcontrole hier trajectcontrole daar...,pas op hier staan flitsers!!.....,rustig aan!..,ze staan hier nog weleens te laseren!..
    Kortom mijn conclusie...hard rijden gaat bijna niet meer ,en anders met het zweet in je bilnaad ....alles behalve genieten:think:.
    Is dat bij jullie "snelle jongens"nou ook zo of doen jullie dat anders,of hebben jullie zoiets als **** het rijbewijs;):badgrin:.
     
  7. Nog steeds genoeg wegen waar je 's avonds hard kunt rijden hoor - tik wekelijks de 200++ aan ;)
     
  8. Er is inderdaad niet heel veel rationeels te vinden bij een autoliefhebbr:lol:
    Maar de RS (en sowieso) een Focus is op lange stukken toch een stuk stabieler en comfortabeler dan een Fiesta ST200. Dus een Focus was het in ieder geval geworden en dat RS is het autogekke deel :dance:
     
  9. #30 marco170, 15 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2017
    Zolang het buiten de garantie valt, laat ik het maar even bij benzine. En een RS op gas voelt toch wat onnatuurlijk, zal wel aan mij liggen.


    Ik begrijp helemaal wat je zegt, alleen heb ik niet zoveel met hard rechtuit rijden. Het weggedrag, bochtenwerk en snelle tussensprintjes maken het autorijden voor mij leuk en bovendien ziet een RS er erg gaaf uit. Ik houd het op max. 30km/u te hard, hoewel je bij de RS evengoed wel de snelheidsmeter in de gaten moet houden. Het opbouwen van snelheid gaat zo soepel dat je snel veel te hard gaat.

    De RS lijkt inderdaad iets tijd nodig te hebben om vermogen op te bouwen (iets grotere turbo lijkt mij), maar daarna is ie ook niet meer te houden.
    Voor het snellere bochtenwerk van rotonde naar rotonde ben je beter af in een Fiesta ST200, mede door zijn wendbaarheid en kortere versnellingsbakverhoudingen.
    Ik heb het uiteraard niet getimed, dus wellicht is een RS toch sneller en 4wd is natuurlijk minder dramatisch dan alleen voorwielaandrijving.
     
  10.  
  11. Zowiezo rijd ik de eerste 20km nooit harder als 135kph(zet de limiet meter daar gewoon op)en dus max 3000rpm totdat de auto warm is.
     
  12. #33 rfocus, 15 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2017
    mooie wagen veel plezier er mee
     
  13. vandaag even in het echt gezien, blijft een aparte kleur :thumbup:
     
  14. welkom mede rs-rijder
    prachtige auto met top prestaties al zeg ik het zelf , bevalt me beter dan de rs2 die ik ook heb gehad , zoveel meer door ontwikkeld deze auto en het bochtenwerk echt fenomenaal :D
    ga je er wel eens mee naar het circuit of dergelijke evenementen toe?
    veel rijplezier ermee in ieder geval en wie weet spotten we elkaar eens.
     
  15. Dank je!
    Op het circuit zal je mij niet zien; in het verleden wel gedaan, maar het kost je banden en remmen, maar misschien kan de RS er beter tegen.
    Los daarvan ben je niet verzekerd, dus dat is mij een te groot risico.
    Jij ook veel plezier met jouw :rs:
     
  16. Goed dat je erbij zegt dat het lijkt alsof de RS meer tijd nodig heeft. Het is juist het tegenover gestelde. Omdat de RS een veel meer lineare vermogensopbouw heeft voel je het minder, maar de RS is toch echt onderin vlotter dan een ST.

    Je voelt dan ook geen "turbo klap" bij de mk3 net als de brute mk2 heeft.

    Ik vind dat bij de mk3 RS de trekkracht vanuit een snelheid wel duidelijk minder dan wat het eigenlijk zou moeten zijn. 0-100 gaat als een razende, 100-200 gaat dan weer niet zo snel.

    Mooie kleur heb je.
     
  17. #38 marco170, 30 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2017
    Dank je!
    De vermogensopbouw is heel geleidelijk en het lijkt niet zo hard te gaan, maar de snelheidsmeter zegt toch echt iets anders :D
    En de vierwielaandrijving is ook super, want een voorwielaandrijver met 200+pk zonder sper of revo-knuckle is al snel een handvol. De RS geeft geen krimp gaat er zonder drama vandoor.
     
  18. Prachtig!:cheer::cheer:.... Deze zou ik ook dan nog wel stiekem willen:lol:

    Wees dr zuunig op!
     
  19. gaaf!!! veel plezier met dit monster!! Maar dat gaat wel lukken denk ik! Ik houd mijn ogen open in en rond amsterdam....';)
     

Deel Deze Pagina