1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus mk4 1.5 ecoboost st-line air intakesysteem

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Nomad045k, 27 jun 2024.

  1. Wie o wie weet het antwoord?

    Ik zoek een passend en geschikt air intake systeem (liefst met behoud van de LMM).

    Dankjewel alvast voor het meezoeken.
     
  2. Het ligt er aan wat je wil er mee wil bereiken. Ik heb zelf een Mountune inlegfilter i.c.m. de M200 software en dit werkt erg goed. Of het beter werkt dan een standaard inlegfilter weet ik niet. Het aanzuiggeluid lijkt iets meer te zijn. Ik weet dat Mountune ook een heel mooie carbon air intake heeft, maar die kost een fortuin. Nogmaals alles hangt af van wat je er mee wilt bereiken.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Nou hij krijgt in augustus zijn chiptune maar wil haar ook wat meer zuurstof geven en er zit een k&n filter in wat de standaard filter vervangd en ja het geluid is "sportiever " maar denk dat een nieuw intake systeem beter zal doen
     
  4. In dat geval lijkt het me goed om de chiptuner om advies te vragen. Meestal ziet zo’n intakesysteem er mooi uit, maar heeft het niet altijd een meerwaarde qua performance.
     
  5. Dankjewel voor de info, zal ze een mailtje sturen kijken wat hun aangeven.
     
    CvO vindt dit leuk.
  6. Voor een inductiekit ben je zo 350-450 kwijt denk.
     
    Nomad045k vindt dit leuk.
  7. Als het prijs - kwaliteit klopt dan maakt me dat niet veel uit...
     
  8. Nomad045k vindt dit leuk.
  9. CvO en Nomad045k vinden dit leuk.
  10. Nu zit er een "simpele" K&N filter in met het standaard huis. Ik ga pas oordelen na de chiptune, kijken wat ik aan de auto "voel"
     
  11. Wordt dat een off the shelf tune of een tune op maat? Bij dat laatste lijkt het mij handiger als al je mods er al op zitten. De tune wordt dan aangepast aan de 'hardware' van de auto. Als je daarna weer dingen gaat veranderen... Ik kan mij bijvoorbeeld goed voorstellen dat een open luchtfilter in de hoge toeren meer lucht aanzuigt dan je paneelfilter in origineel filterhuis. Aan de andere kant zuigt een dergelijk filter bij lage rijsnelheden weer meer, zuurstofarmere, warme lucht van onder de motorkap aan. Ik denk dat hier rekening mee gehouden wordt bij het maken van de tune. Als je toch al weet dat je een open filter wilt kopen, zou ik eerst het filter monteren en daarna tunen.
     
    CvO, Edgar Focus en Nomad045k vinden dit leuk.
  12. Helder, in dit geval wordt het een off het plankje geval. Als het inderdaad straks heet met goedkeuring van de minister van financiën (de vrouw) dat onder de motorkap het een en ander mag gebeuren ga ik wat dieper duiken natuurlijk
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Dan maakt het niet uit. Ik rij op het moment ook met een 'van het plankje' tune (stage 1 waarbij een paneelfilter volstaat), maar later bij stage 2 moet er toch echt een open luchtfilter in (naast de intercooler, downpipe etc.) Succes, en hopen op een meevaller in het ministerie van Financiën :cool:
     
    CvO en Nomad045k vinden dit leuk.
  14. Ik ben mijn betoog al aan het houden
     
    CvO, Edgar Focus en Kludrex vinden dit leuk.
  15. Heel goed. Niet te opdringerig en goed doseren haha
     
    CvO en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. En er achteraf geen actieve herinnering aan hebben :mrgreen::mrgreen:
     
    CvO vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina