1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus 3 wagon van Robert: nieuwe xenonpitjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rfknol, 12 dec 2016.

  1. Voorlopig blijft hij nog op de 16" staan. Mocht ik ooit eens een leuk setje 17" zien heb ik daar nog wel interesse in. 18" vind ik net wat te veel.
    [MENTION=25818]mattijsvos[/MENTION] 1 van mijn buren werkt bij Ansul.

    Dank voor de reacties!
     
  2. Vandaag ben ik teruggekomen van een weekje Frankrijk met de Focus. De conclusie: een heerlijke wagen om mee de rijden. Zowel de lange afstanden als het bochtenwerk in de heuvels :)
    Wel valt het me tegen hoe de motor afremt. Zelfs in zijn 3 bij 80-90km/u loopt de snelheid nog flink op. Dat wordt nog wel even een dingetje als ik in september met de caravan naar Oostenrijk ga.
    Het brandstofverbruik viel me dan zeker niet tegen. Op de heenweg zijn we over de Route National gereden (hoofdzakelijk max. 90km/u) daar hebben we een gemiddeld verbruik van 1 op 15 gehaald over 800km. Tijdens het bezoeken van de verschillende plaatsen in de week haalde hij gemiddeld 1 op 14 en op de terugreis (via de snelwegen) hebben we een gemiddelde gehaald van 1 op 15,6. Vanaf Luxemburg naar Zwolle zelfs gemiddeld 1 op 16 :cheer:
    Binnenkort zal ik het kerkhof op de voorkant maar weer eens ontruimen.
     
  3. Het is een benzine wagen, remt op de motor sowieso anders dan je diesel. ;).
    Enige wat je kan doen is nog een versnelling terug gaan. Ding gaat niet kapot hoor, als je +4000rpm draait. ;).

    Maar het verbruik is wel heel netjes. Ga je voor de vakantie met de caravan de auto nog op 182pk laten zetten? Ik weet zeker dat je dat vermogen gaat waarderen, zeker met je caravan erachter.
     
  4. Dat is idd een bekend probleem van alle gedownsizede turbo-motoren ...:nocheer:
    Berg-op met de turbo gaat prima, maar berg-af met gas dicht duwt het wagengewicht gewoon door het (dan zwakke) kleine motortje heen.
    Een lagere versnelling helpt dan maar een beetje, je zult dus, zeker met een caravan, veelvuldig de remmen moeten aanspreken ...
     
  5. Netjes dat verbruik, op lange afstanden kan de Ecoboost echt zuinig zijn!
     
  6. #106 Kees37, 28 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2017
    Dan ben ik wel benieuwd wat dan jouw snelheden zijn vanaf Luxembourg naar Zwolle [MENTION=3311]rfknol[/MENTION]
     
  7. daar ben ik ook benieuwd naar..
     
  8. [MENTION=24190]Koen_[/MENTION]
    niet helemaal het nadeel van ge-downsized motoren
    het probleem van een motor met turbo.
    remmende vermogen is puur het comprimeren van de lucht in de motor zelf.
    gaat om compressieverhouding en hoeveelheid lucht

    een atmosferische motor heeft ongeveer 1:10 compressieverhouding (verhouding van de ruimte als de zuiger boven of onderin staat)
    dieselmotoren hebben verhouding van 1:20

    echter dankzij de turbo kan er meer vermogen worden gevraagd en gevolg daarvan is dat wel de compressieverhouding omlaag moet
    dus krijg je verhouding van 1:7 (benzine) 1:16 (diesel)

    omdat de verhouding laag zijn is de remmende werking van de motor ook laag.
    normale 1.6benzine zal sterker idd afremmen als een 1.6turbo motor.
    vandaar ook dat dieselmotor sterker afremt op de motor als benzinemotor

    vroeger kon ik met me 2.0 van 120km /h gas loslaten en zo netjes de uitvoegstrook op en uitrollen tot tankstation.
    moet ik nu niet meer doen, zit ik direct bij personeel binnen hahaha


    verder merk ik zelf ook heel goed het verbruik sterk door de rechter voet geregeld wordt.
    nu haalt de motor met vol acceleren 1op2 (55l/100km)
    bij de 2.0 duratec was dat 30/100km max zover liep de meter of het verder kon en zal gaan geen idee.
    als ik met deze motor constant 120km/h zou rijden, zou hij in theorie rond de 1op15 idd zitten. merk wel 80 en 100km/h heel stuk zuiniger zijn op de computer dan zou je snel naar 1op 20 gaan.
    we zullen op vakantie wel zien wat het gaat worden op lange afstand
     
  9. We hebben maximaal 125 km/u gereden. Verder hebben we ons gewoon aan de maximum snelheid gehouden.
     
  10. Mooie Focus en mooie waarden. Met mijn 125pk blokje zit ik op 1:17,8 gemiddeld over 2500km.

    Candyred is een geweldige kleur om te dappen, als toplaag de Fusso F7 coating van Soft99 gebruiken dan komen de glans en de metallic delen fantastisch uit de verf.

    Verstuurd vanaf mijn XT1068 met Tapatalk
     
  11. Bij 125 dat verbruik? Mijn tank met ritje Almere op en neer (250km) was 1:13.2 (incl file rijden en week woon-werk verkeer)
     
  12. Onze 1.0 is op de snelweg gemiddeld ook 1 op 15/16 bij 120-130 km.

    Had niet verwacht dat het met een 1.6 ecoboost mogelijk zou zijn.
     
  13. De 1.6 is best zuinig, als je constant 125 rijdt voor een paar honderd kilometer is die 1 op 16 prima te halen.
     
  14. Ik had 1:15.7 met een rit van 75km met 90% provinciale weg. Bij 120 liopt hij 1:13.5-1:14 op de BC
     
  15. Op wintersport 2030 km gereden, gem 97 km/u (dus incl paar korte files, de bergen in, op snelweg waar het mocht 175), 4 volwassen met bagage, verbruik 1 op 13,9. Voor langere afstanden kan 1op 16 best als je constant rond 125 rijdt.
     
  16. Trouwens: heb je BC gecheckt tegen berekend verbruik? Kan best groot verschil tussen zitten.
     
  17. BC staat op 7.1 en met tankingen zit ik tussen 7.4-7.6.

    Dus ben benieuwd
     
  18. Ik reken altijd uit aan de pomp. Zit vaak maar 0.2 verschil in.

    Maar dat verbruik lijkt me erg netjes in ieder geval. Daar kun je content mee zijn.
     
  19. :thumbs::thumbup: Dat zijn waardes die ik nog nooit gezien heb, vroeger met de 1.6 en nu met de 1.0
    Zal wel aan mijn rechtervoet liggen dan :schater:
     
  20. Ik heb mijn bc aangepast en nu heeft hij vrijwel geen afwijking meer. De berekende waarde ligt 9 van de 10 keer op hetzelfde als wat de bc aangeeft. Die ene keer ligt het verbruik 0,1 km/l volgens de bc lager.
     

Deel Deze Pagina