1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 1.6 Ecoboost! -> weg!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mpothoven, 9 mrt 2016.

  1. Woensdagmiddag terug, waarschijnlijk vind het vliegwiel het niet zo fijn. Vanmorgen was het maar 2c dus nog iets meer vermogen erop
     
  2. #62 antig01, 18 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2016
    Als je vol vermogen vraag onder de 3000 toeren ben je sowieso niet echt lekker bezig als je het mij vraagt.

    Mijn 1.6 Ecoboost heeft meer koppel als de jouwe, maar ik heb geen problemen met trillingen o.i.d. Maar ik trap ook niet vol het gas in bij lage toeren. ik schakel terug als ik flink wil accelereren.
     
  3. #63 Johan 12, 18 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2016
    En dat doe je goed Anton, wanneer ik op de fiets vanuit stilstand wil wegrijden doe ik dat ook niet in de derde versnelling vinden mijn knieen niet zo fijn :schater:
    Mijn vorige FF 1.6 ecoboost had 210 pk met 340 N/m koppe enl geen centje pijn met het vliegwiel mits je het advies volgt wat Anton al geeft Maurice.
     
  4. Ik weet niet hoe de vorige eigenaar er mee reed.

    Ik heb er nu zelf nog geen 2000km mee gereden en hiervan 200 gechipt
     
  5. Ik weet ook niet hoe de vorige eigenaar er mee reed, ik lees alleen dat jij er (in mijn ogen) verkeerd mee rijdt.
     
  6. #66 Mpothoven, 19 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2016
    Die ene keer dat ik dit doe... En 60 in 4 lijkt me niet zo'n ramp toch?

    Lijkt me ook sterk dat ik in deze korte tijd een vliegwiel kapot maak met laag in toeren rijden :S . Gezien de bijgeluiden was dit probleem er dus al.

    Morgen iig terug naar Amersfoort om die piek tussen 2000-3000tpm eruit te laten schrijven en dan naar mijn garage om dit euvel te bespreken...
     
  7. rijdend? nee hoor maar ga je versnellen (omdat het 60 km gebied weer 80 wordt) schakel even terug en dan naar 80 ;)
     
  8. Rijstijl van c max heb ik nog... Afleren dus! :)
     
  9. Terug geweest en hele koppel is begrensd. Trillen is nu weg, alleen zit ik nog met dat geklapper wat voor de tuning ook al was. Denk je zo'n jonge auto te kopen met een lage km-stand heb je alsnog gezeik.
     
  10. Heb je dat niet gemerkt dan tijdens de proefrit?
     
  11. #71 Mpothoven, 20 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2016
    Nee was toen koud en slecht weer, dus reed ik niet met de ramen open. Viel me vorige week pas op toen ik met raam open reed. Toen wist ik ook niet wat het was, zie ook mijn topic in onderhoud en techniek
     
  12. Heb je nog wel garantie dan?
     
  13. Garage weet dat ik ging chippen, dus morgen even overleggen. Gelukkig kan ik aantonen dat het probleem er al was...
     
  14. Volgende week vrijdag gaat hij voor diagnose naar de garage.

    Heb al een offerte opgevraagd bij de garage waar de C-Max in onderhoud was en komt uit op net geen 1000€. Viel me nog mee, had gerekend op minimaal 1500€. Prijs is incl nieuwe koppeling en drukgroep monteren.
     
  15. oeh damn! Zou fijn zijn als dat via de garantie nog te regelen is of 50/50 met de dealer..
     
  16. Heb hem niet via de dealer gekocht
     
  17. Iemand die wiet verkoopt is ook een dealer:thumbs:
     
  18. •••••• en dat op de vroege morgen :mrgreen:
     
  19. Tuning zojuist eraf laten halen. Vond de auto niet fijn rijden, trok niet soepel door de toeren. Leek erger te zijn nadat het koppel begrensd is.

    Wacht sowieso even of ik hem weer wil chippen tot na de Bovag garantie.
     
  20. Ik zou naar een bedrijf gaan welke de tuning specifiek op jouw auto schrijft.
    En niet een bedrijf die er een standaard map op mikt en klaar.
    Is wel een stukje duurder maar wel naar jouw wensen ;-)
     

Deel Deze Pagina