pff, wat een avontuur is dit aan het worden Peter, wordt je niet vrolijk van waardeer je inzet om het allemaal mooi pas en netjes te krijgen enorm
Wat een gedoe is dat geweest, potverdorie. Uiteindelijk wint de aanhouder natuurlijk wel en het resultaat mag er zeker wel wezen
Zo! Wat een verhaal zeg! Maar ik vind het er wel keurig uitzien zo. Nu nog even kijken wat je met die uitlaat aan moet dan. Ik ben benieuwd.
Afgelopen week de werkzaamheden van het alcantara (eigenlijk Suede+) op de dashboard trim en de deurpanelen afgerond. Alle carbonprint onderdelen zijn nu bedekt met aan laagje textiel. Ik ben er tevreden mee. En uiteindelijk nu ook de correcte uitlaat mogen ontvangen. Het is nog een raadsel of Ulter de verkeerde uitlaat in de juiste doos had gedaan, of dat Maxton de verkeerde uitlaat had bijgesloten. Na contact met Mebu heeft Maxton de oude uitlaat opgehaald en na ontvangst een nieuwe afgezonden. Na wat horten en stoten kan ik dan eindelijk een mooi eindresultaat delen. En uiteraard ook even met trekhaak:
Dat stofje op het dash vind ik heel gaaf! Uitlaten is iets minder mijn smaak, heb ook het idee dat ze wat laag zitten.
Als je het vergelijkt met de MK4 ST of de MK3.5 RS, dan zitten bij die uitvoeringen de uitmonding van de uitlaat volledig geïntegreerd in de bumper. Bij Maxton is de uitlaat (maar) iets meer dan de helft geïntegreerd in de bumper. Dus dan klopt het wat jij zegt; ze lijken dan inderdaad wat laag te zitten. Ik vind het contrast tussen een ST-line en een niet ST-line aan de achterzijde te klein. Bij de MK3.5 zag je daar wat meer verschillen. Omdat ik het niet zag zitten om een originele ST uitlaat te modificeren voor de ST-line (lees aanpassing diameter), vond ik dit enkele duplex systeem van Maxton/Ulter toch even wat mooier dan het dubbele duplex systeem.
Laatst ook nog de voorkant aangepakt. Ik wil niet voor een wannabe ST gaan ofzo, maar ik vind het wel stukken mooier met de trim rondom de mistlichten in een donkere kleur. In overeenstemming met de Maxton Diffuser, leek glanzend zwart voor de voorkant mij dus wel een goede keus. Ook heb ik het Ford logo op de neus en de ST-line logo's op spatschermen voorzien van zes lagen PlastiDip Smoke. (de auto is helaas niet gewassen op de foto)
Ik heb veel overwogen, zoals wrappen of PlastiDip. Maar uiteindelijk aftermarket onderdelen in glanzend zwart besteld.
Ik voel niet echt de drang om de onderste grill aan te passen. Als dat honingraat wordt zoals de bovenste, dan zal dat ongetwijfeld ook glanzend zwart worden waardoor de bovenste ook vervangen moet worden. En dat is zelfs voor niet originele aftermarket grills best prijzig. Dan ben ik even lui, en refereer dan graag naar de Fiësta ST Mk7.5. Daar had Ford ook een lamellen grill aan de onderzijde, dus het hoeft niet altijd honingraat te zijn
Mag ik vragen waar ze vandaan komen? Bij Ali of een andere aanbieder. Zijn de originele makkelijk te demonteren. Zie aan de lipjes dat ze vast geklikt zitten denk
Ze zijn inderdaad van Ali. Monteren was wel even puzzelen. De hele bumper moest er vanaf, en de onderste grill en de mistlampen zelf moesten ook gedemonteerd worden omdat de kappen daar deels mee vergrendeld zijn. Deze zijn het: https://a.aliexpress.com/_mtAR8xC
Gister de short shifter ontvangen. Het wordt er uiteraard geen ST van, maar het schakelen voelt dan hopelijk minder als het leeg schrapen van een speciekuip. Ik denk dat ik hem op 25% ga zetten. Ook laatst de plastidip van de achterlichten gehaald om over te gaan op een wrap. De vorm van de achterlichten is een beetje lastig om te wrappen, maar ik ga proberen het witte gedeelte van het achteruitrijlicht, mistlicht en knipperlichten vrij te houden. Die blijven dus wit zoals het was, dan kan ik (denk ik) met de warp wat makkelijk de glooien maken.