Zaterdagmiddag de gloeibougies gewisseld. Met de momentsleutel het spul los gedraaid zodat ik ze niet zou breken, De 2 binnenste waren ronduit vervelend om te doen, lange dop paste er met pijn en moeite op en kreeg ze ook met veel moeite door de "tunnel" heen waar ze achter zitten. Starten gaat een fractie beter dus het probleem zit echt elders. Hoop vandaag iets over het relais te horen, hopelijk is het dan opgelost met het langere starten.
Nog niet en hoop dat ook zo te houden. Roesten standaard vast bij deze motoren Al een paar keer gemerkt dat als ik rond het relais rommel de start ineens veel vlotter gaat. Kreeg net een mailtje dat het demontagebedrijf vandaag of morgen de juiste verstuurd dus ik ben erg benieuwd. Andere optie zou nog zijn de koelvloeistof temperatuur sensor, deze geeft op het dashboard de juiste waarde aan maar de tijd van het voorgloeien wordt hierdoor wel bepaald.
Gloeirelais net bezorgd en vol goede moed richting Renault. Ding gewisseld en start met nog meer moeite om na even draaien een storing te geven op het gloeisysteem. Oude erop en de storing is weg. Bus is ruim een week niet van z'n plek geweest en start met een slag of 7 van de startmotor. Nog altijd niet schokkend maar met wat ik gezien heb kan dat dus beter. Binnenkort alles maar nameten en misschien dat er dan iets naar boven komt. Zal ook het verstuurde relais testen of deze niet gewoon stuk is. Baal er wel een beetje van want de "gemakkelijke" weg lijkt dus geen oplossing te bieden. Wat ik wel op kon lossen: na enig zoeken een vervangend lampje gevonden voor boven de schuifdeur zodat daar nu ook een klein beetje licht is.
Renault net mee genomen om boodschappen te doen, 2 keer gloeien en in 3 slagen starten en direct keurig lopen. Op de terugweg de "lauwe" start om het zo maar te noemen direct aanslaan en dat was eerder wel iets moeizamer. Blok loopt echt perfect dus de injectoren streep ik echt af, ook omdat met de juiste omstandigheden het 1 tik en lopen is. Kortom: we gaan binnenkort verder zoeken....wellicht eens wat sensoren schoonmaken en bijvoorbeeld de koelvloeistoftemperatuursensor kost nog geen tientje dus die wil ik nog wel op gokken bijvoorbeeld. Storing is in de gereden 24 kilometer ook niet terug gekomen dus ik durf te zeggen dat dat door het andere relais kwam en geen toeval was. Enniewee, vanavond weer eens achterin aan de slag.
Drukverlies in je dieselleiding? zomaar een idee omdat hij wel goed start na recent gelopen te hebben
Al naar gekeken, is niet het geval. Heb de primer pomp vervangen inclusief een stukje leiding en die is na 5 dagen nog keihard. Vooraf oppompen maakt ook geen verschil in de start. Ga vandaag of morgen nog eens kijken wat er gebeurd met een andere accu, was iemand op een ander forum over begonnen. Gok niet dat het iets veranderd maar ik wil het zeker een kans geven.
Ik zou toch een nieuw relais kopen. Een relais met problemen kan ook 1 of meer gloeistiften stukmaken.
Heb er tot nu toe 1 gevonden van de originele van 300 GBP dus dat houdt mij vooralsnog een beetje tegen Aftermarket zijn ze wel iets goedkoper. Blijf ik met het vraagteken zitten, af en toe lukt het wel om goed te starten dus dan zou je denken dat het relais in orde is. Of mogelijk hapert en soms wel goed werkt. Heb het wel in mijn achterhoofd.
met dit soort prijzen zal de plaatselijke Renault dealer 'm ook niet op voorraad hebben liggen. mocht dat wel zo zijn is het dan geen mogelijkheid om 'm "te proberen"? of een andere Master rijder vinden en even omruilen om te kijken of het daar aan ligt
Heb er eentje van een demontagebedrijf liggen en daarmee schoot ie in storing. Wil die van de week eens doormeten of hij stuk is of niet. Zit garantie op dus als dat zo is dan gaat ie retour.
Laatst waren we het klusje begonnen met vloeistoffen onder de auto en hadden we dat nog niet af gemaakt. Dus vanmorgen de auto wat hoger gezet, een beschermplaat onder het voor differentieel los gehaald en nadat de vulplug los was de aftapplug los gehaald en kwam daar goudbruine olie uit: Voordat de auto omhoog ging had ik de flessen olie binnen tegen de verwarming gezet en dat zorgde ervoor dat bij het vullen de olie veel gemakkelijker naar binnen te gieten was. Zelfde flesje als de vorige keer gebruikt en na 2 keer vullen kwam er heldere olie via de vulplug naar buiten en toen deze uit was gedruppeld dicht gedraaid en konden we door naar de tussenbak. Ook hier goudbruine olie wat eruit kwam: En even later kwam ook hier heldere olie uit: De magneten van de aftappluggen waren nagenoeg vrij van metaaldeeltjes, deze heb je altijd wel iets dus het is geen overmatige slijtage. In de olie zelf zag ik ook niets geks. Toen ook de tussenbak weer op peil was de beschermplaat onder het differentieel weer geplaatst en nadat alles opgeruimd was een kort proefrondje gedaan. Tussenbak van 2hoog tot 4laag laten schakelen wat vloeiend en zonder bijgeluiden ging en toen kon er gereden worden. Alle 4 de wielen worden in ieder geval nog aangedreven
Gisteren kwam er een leuke aanbieding voorbij met remblokken voor de Pajero. Komend voorjaar wil ik het spul rondom vervangen en was ik al een beetje aan het twijfelen en rond kijken. Aanbieding van gisteren is een setje Stop Tech blokken geworden, net wat meer bite en kunnen iets beter tegen warmte dan de huidige Brembo blokken. Schijven denk ik uit te zijn maar wie weet veranderd dat nog wel. Voor de Renault ga ik het weekend eens banden vergelijken, willen daar Michelin Cross Climates onder hebben en de Kwik Fit heeft nu 25% korting op alle banden. Qua verdere updates komen die er binnenkort weer aan. Dame zit nu eerst hard aan de studie
25%bij kwikfit zal je geen goedkopere banden opleveren kan je beter kijken bij autobandenmarkt of pneusonline.
Daarom wil ik ook eerst op het gemakje gaan vergelijken Van de week vluchtig gekeken en toen scheelde het iets met site 1 maar denk dat het weinig uit gaat maken.
deze al vergeleken Ferdi? Autobanden kopen? BandenConcurrent >> Onze klanten geven ons een 9,4! ik ben er zeer tevreden over, ook over de servicepartners die ze hebben om ze te laten monteren.
Toevallig tijdens de lunchpauze Bleek er ooit (alweer vergeten) banden gekocht te hebben. Bestel ze zelf vaak via topbanden.com. Op dit moment zijn de banden bij de BandenConcurrent 15 euro per stuk duurder dan de KwikFit actie.