Dat is vanaf het eerste moment mijn voorstel geweest. Ik heb de onderdeelnummers naar ze toe gestuurd, volgens de monteurs daar zouden deze niet kloppen en heb ik gevraagd wat het volgens hun wel moet zijn. Dan wil ik dat zelf eerst nog eens bekijken want mijn informatie is bevestigd door de lokale Ford dealer.
Volgende week gaat de auto terug naar de verkopende partij...wat er onjuist is aan mijn informatie weet ik nog altijd niet en heb ik nogmaals om gevraagd. Men wil de auto graag zelf in de werkplaats hebben en dan zullen ze alles oplossen. Aangezien je verplicht bent om de tegenpartij de kans moet bieden het op te lossen werken we maar mee. Enige andere optie is te zeggen "laat maar" en het zelf te bestellen. Naast de informatie vraag ook nog maar eens gevraagd of de draagarm links dan ook wordt vervangen of niet. Als we de auto op hebben gehaald gaat ie aan het einde van de straat aan de kant en gaan we eerst maar eens kijken wat er nu precies is gedaan. Bevalt het niet draai ik direct om en gaan we nog maar eens met elkaar in gesprek.
handig zo'n eigenwijze garagist..... als jij je poot stijf houdt komt die er vanzelf wel achter, en zijn portemonnee ook
Hadden het er tijdens de lunch nog over dat de meeste winst ondertussen wel verdampt is als ze klaar zijn. In mijn ogen is er een hoop geld betaald voor de auto(oké tijdens de gekte van de markt) waar men ook niets vanaf wilde doen en dan is mijn mening dat het ook allemaal gewoon goed moet zijn. Vriendin wilde niet verder zoeken en aangezien deze aan alle eisen voldeed ook maar mee akkoord gegaan. Echter ben ik dan wel de klant die dan aan de bel trekt als het me niet aan staat. Vind het alleen wel een beetje flauw om mij dan te gaan vragen wat ik nodig meen te hebben, vervolgens te roepen dat dat niet juist is en dan niet met informatie wil komen. Als men de linker draagarm wil laten zitten ook prima maar dan weet ik in ieder geval dat ik er zeer binnenkort eentje ga bestellen. Zag overigens gisterenavond toen de dame thuis kwam van 6 dagen Duitsland dat het ding over 48 kilometer sowieso weinig meer waard is, teller staat dan op 100.000
Dat dacht ik toen de cmax over de 150 ging maar bleek nog steeds meer waard dan ik er voor betaald had. Het blijven gekke tijden hoor.
Heb de Pajero tijdens het dieptepunt tijdens corona gekocht en ze staan nu voor bijna het dubbele bedrag te koop. Zelfs met een ton meer op de teller, het is echt wat de gek er voor wil geven.
Begin van de week bij de Focus met een klein beetje tegenzin mijn werk van laatst weer gesloopt en alles in originele staat terug gebracht voor het garagebezoek. Donderdag einde van de middag naar de garage gereden, is een dik uur rijden en dat was ook nog eens een van mijn redenen om het werk liever zelf te doen. Daar was de ontvangst redelijk kil Nadat we dat gehad hadden kregen we een leenauto mee. Peugeot 108 waar je je in mijn optiek een beetje voor mag schamen, hij is vanbinnen netjes schoon maar technisch is het geen reclame voor een garagebedrijf. Koppeling gaar, remklauw die niet helemaal vrij loopt, versnellingsbak waarbij de 5e versnelling redelijk zoek is en zo zijn er nog wel wat dingen te noemen. Het rijd zullen we maar zeggen.....dacht hem vrijdag misschien weer in te leveren maar nadat ik zelf had gebeld uit interesse bleek dat men het niet klaar kreeg in een dag en dit waarschijnlijk maandag gaat worden. Nu is een draagarm wisselen en het gebeuren van de hoogteverstelling vervangen weinig werk dus ik vermoed dat er toch een complicatie is in de vorm dat zij de storing er ook niet direct uit krijgen. Of....nadat ik er 3 keer om heb gevraagd ze toch de andere draagarm ook hebben bekeken en deze gaan vervangen. We zullen het zien als hij weer klaar is. Dit weekend moest de dame half Nederland door en na de eerste 50 meter als passagier in de 108 riep ze direct al dat dat niet met dat gebak ging gebeuren Vanmorgen dus de Pajero maar uitgezwaaid en heb ik er in ieder geval een gerust gevoel bij dat ze met een veilige auto op pad is. Zelf vandaag ook op pad geweest en geleerd dat een stellingkastbouwpakket op de centimeter precies achterin past en windkracht 5 van opzij toch wel een dingetje is met zo'n auto. En vandaag heeft de Dexta ook wat aandacht gehad, toch nog iets aan een Ford(son) gedaan Had afgelopen weekend gemerkt dat bij vollast de motor wat stotterde en het brandstoffilter in de tank wil dan nog wel eens vervuild zijn. Gelukkig moet dan de brandstoftank leeg zodat je het kraantje met filter kan verwijderen en aangezien ik alleen maar een 12 liter jerrycan had begonnen om een 25 liter exemplaar bij de legerdump in het dorp te halen. Einde van de middag direct maar in gebruik genomen: Uiteindelijk stopte de diesel met stromen toen er nog een heel klein bodempje in de tank zat en mijn geduld was op. Brandstofleiding aan het kraantje eraf gehaald en het ding zelf verwijderd met een lekbak waar ik verwachte dat de diesel naartoe zou stromen. Goed gegokt en naast een natte voetsteun om op de trekker te stappen alles keurig in de bak. Oude filtertje van het kraantje af gedraaid en het kraantje weer terug geplaatst. Was verbaasd dat er nog diesel door het filtertje heen kwam O.O Minus de houtsnippers, die kwamen van de werkbank, moest hier nog wat doorheen kunnen stromen: Flink goor en het fijne gaas zat dan ook volledig dicht... Op belasting in de "hoge" (blok draait maximaal 1800 toeren) na was er nog niets te merken. Nieuwe filter in de leiding na het kraantje: Deze zit onder de steunen waar de accu zit, van opzij uit het zicht en gemakkelijk bereikbaar als deze vervangen moet worden. In plaats van dat de brandstoftank bij een volgende vervanging weer helemaal leeg moet is het nu een kwestie van de brandstofkraan dicht draaien en je kan aan de slag. Scheelt een hoop gedoe en veel beter in het zicht. Dit filter zit tussen de tank en de opvoerpomp in, vanaf de opvoerpomp gaat de diesel naar een groter filter en daar vandaan komt het in de brandstofpomp om ingespoten te worden. De onverwachte bonus: een wat betere gasrespons met dit grotere filter. Verder is er vandaag een nieuwe stuurkogel voor de Pajero bezorgd, had de Focus klaar geweest had ik die dit weekend willen wisselen. Van een van de kogels is het hoesje gescheurd en met een aankomende apk een dubbele reden om hem dus te willen vervangen. Naar mijn idee is de auto verder gewoon dik in orde en is het enige vraagteken of ie door de nieuwe meting komt. Zo niet gaan we maar roettaks betalen
Ik ben ook heel benieuwd, einde van de straat gaat de auto aan de kant en gaan we het bekijken. Scheelt een lange rit terug als ik er thuis achter moet komen dat het toch niet in orde is.
Ook nog een optie inderdaad, ben na donderdag wel benieuwd of men daar nog toe bereid is maar vragen kan altijd.
Net het lang verwachte telefoontje, auto staat weer klaar. Beide draagarmen vervangen, koplamp verstelling rechtsvoor is vervangen, lampen zijn opnieuw afgesteld en de auto is uitgelijnd. Straks die kant op. Vooralsnog erg positief verrast dus ik hoop dat dat ook aan blijft houden.
Met een omweg staat de auto weer op de oprit. Kon niet terug de brug op dus einde van de straat het werk even snel bekeken. Alles is netjes voor elkaar en alle delen OEM Ford. Ik geef ze een ruime voldoende
Het traject vooraf was niet om over naar huis te schrijven inderdaad, maar keurig opgelost inderdaad.
Het heeft wat moeite gekost zullen we maar zeggen, gelukkig wel met resultaat. Winst zal er niet meer gemaakt zijn nee. Gisteren de auto van de eigenaar van het bedrijf terug gekregen en die wilde het gewoon goed voor elkaar hebben was de tekst. Winst wordt vast wel weer goed gemaakt op een andere auto.