Hoi hoi,
Ik ben bijna 3 jaar trotse eigenaresse van een Ford focus 1.6 tdci uit 2010.
Een erg fijne auto
Nu heb ik helaas wel een probleem ermee, wat me al flink veel geld heeft gekost helaas en nog niet verholpen is. Misschien een bekend iets bij mede focus eigenaren.
De auto rookt ontzettend erg, gaat bij het gas intrappen nog erger roken (zwart) en vervolgens in noodloop. ( Bij vorst rijd de auto perfect en rookt die niet en gaat niet in storing. )
Het roetfilter is +/- 50.000 km terug vervangen, egr klep is +/- 70.000km terug vervangen.
Al bij diverse garages geweest en zonder de auto bekeken te hebben word er direct geroepen nieuwe turbo erop injectoren vervangen roetfilter vervangen etc, is de auto niet meer waard word doe m maar weg voor export . Dit ga ik absoluut niet doen want ben ervan overtuigd dat het niks geks gaat zijn.
Ik heb de maf sensor, purge valve / ontluchtingsklep al vervangen, lambdasonde, de egr klep is met een reiniger spray via de inlaat gereinigd ( kwam behoorlijk wat vuil mee los ) mijn vermoeden is dat de egr klep aan vervanging toe is. De waardes van de klep zijn 9/10 x niet dat wat het moet zijn.
De foutcodes die de auto aangeeft zijn P1103 en P0299 maf sensor gerelateerd en turbo gerelateerd.
Heeft iemand een idee welke kant ik op moet zoeken? De volgende stap is nu de egr klep vervangen maar misschien is er nog iets anders wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes
Ik ben bijna 3 jaar trotse eigenaresse van een Ford focus 1.6 tdci uit 2010.
Een erg fijne auto
Nu heb ik helaas wel een probleem ermee, wat me al flink veel geld heeft gekost helaas en nog niet verholpen is. Misschien een bekend iets bij mede focus eigenaren.
De auto rookt ontzettend erg, gaat bij het gas intrappen nog erger roken (zwart) en vervolgens in noodloop. ( Bij vorst rijd de auto perfect en rookt die niet en gaat niet in storing. )
Het roetfilter is +/- 50.000 km terug vervangen, egr klep is +/- 70.000km terug vervangen.
Al bij diverse garages geweest en zonder de auto bekeken te hebben word er direct geroepen nieuwe turbo erop injectoren vervangen roetfilter vervangen etc, is de auto niet meer waard word doe m maar weg voor export . Dit ga ik absoluut niet doen want ben ervan overtuigd dat het niks geks gaat zijn.
Ik heb de maf sensor, purge valve / ontluchtingsklep al vervangen, lambdasonde, de egr klep is met een reiniger spray via de inlaat gereinigd ( kwam behoorlijk wat vuil mee los ) mijn vermoeden is dat de egr klep aan vervanging toe is. De waardes van de klep zijn 9/10 x niet dat wat het moet zijn.
De foutcodes die de auto aangeeft zijn P1103 en P0299 maf sensor gerelateerd en turbo gerelateerd.
Heeft iemand een idee welke kant ik op moet zoeken? De volgende stap is nu de egr klep vervangen maar misschien is er nog iets anders wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes
Annemarie op het gezelligste autoforum van NL