1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ervaringen met OTS tuning.

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Jeffrey, 21 mrt 2023.

  1. Zoals de titel al zegt, zijn hier leden die bijvoorbeeld met een Mountune Mtune, Cobb Accesport of Dreamscience Imap rijden of er ervaring mee hebben. Ik zie of kan helaas niet veel vinden over deze manier van tuning mbt de erbij geleverde kastjes.

    Ik had andere plannen met de auto maar die zet ik even allemaal aan de kant met het nieuws dat er wederom een ST gestolen is bij mij in de buurt.
    Buiten dat deze leveranciers leuke mappen hebben mbt pk winste hebben ze ook allemaal een immobilizer tussen de mappen zitten om de auto onklaar te maken voor diefstal. Is dit het geld waard ook om wat meer pk’s te krijgen ?.

    Alvast bedankt.
     
  2. Ik weet dat @VinST een Cobb access port gebruikte in zijn ST.

    En @Luke heeft ook zoiets geloof ik.
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  3. Yes, had het op de ST en nu op de RS. Geen off the shelve (OTS) map, maar met een map afgesteld op mijn auto en deze hebben inderdaad een extra anti diefstal modus. Kijk maar eens bij de tunes van Stratified of MSD. Hier is de anti diefstal mode te kiezen zonder steeds gebruik te hoeven maken van de accessport
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  4. gerardTDCI, Jeffrey en M.Blaak vinden dit leuk.
  5. Ik heb me hier recentelijk ook weer in verdiept. Via een COBB accesport lijkt me sowieso een van de meeste flexibele methodes.
    Qua tunes kun je dan inderdaad naar een aantal grotere tuners gaan (Stratified, COBB, Edge autosport, etc).
    Ik ga waarschijnlijk Monstertuned halen. Het is een OEM+ tune maar met vergelijkbare vermogensgetallen als de concurrenten. Hier hoef je ook niet om te flashen als je een keer euro 95 wil tanken. Op de amerikaanse fora zijn ze er zeer enthousiast over en het schijnt ook een van de veiligere tunes te zijn.
     
    Jeffrey en VinRS vinden dit leuk.
  6. Dat Adapt X klinkt niet anders dan hoe de concurrentie (en oem Ford) werkt en ook de euro 95 /98 map wisselen onder het rijden wordt door de concurrentie aangeboden. Denk dat het allemaal ongeveer hetzelfde is met voornamelijk de klanten die hun eigen keuze aanprijzen. Hoe dan ook, accessport en gaan!
     
    Jeffrey en Wiz vinden dit leuk.
  7. Ja dacht ik dus ook, maar je hoeft niet van map te wisselen oid. Als je nieuwe mods toevoegt hoef je ook alleen maar de KAM te resetten en dan leert het zichzelf weer in. Maar zoals je al zegt, iedereen vind zijn eigen keuze het beste haha. We gaan het zien, ik meld me weer als het er op staat :)
     
    gerardTDCI en Jeffrey vinden dit leuk.
  8. Dankje wel voor de reacties. Zag laatst ook Revo voorbij komen alleen vooral bij de Mk4 komen ze met belachelijke vermogens en vraag ik me af of dit houdt. Als ik inderdaad ( heel YouTube al gezien ) de filmpjes van Edge Motorsport zie dan ziet het er wel erg vertrouwd uit, bovendien heeft Mountune, Cobb, edge en dergelijke meer ervaring met Ford als ik zo mag geloven. Dan maar eens gaan zoeken naar een accesport, alleen vragen ze elke keer bij elke leverancier de benzinekwaliteit en je kan alleen maar kiezen tussen RON91 en 93 die we hier niet krijgen. Ik rij voornamelijk op Ultimate102 en anders altijd 95 E5 of hoger.
     
  9. Dit is inderdaad wel een goede, heb de OBD stekker al los gehaald en ergens anders gelegd maar met een accesport is die sowieso al gebruikt dus kunnen ze er in principe als je de anti diefstalmap activeert niets mee. Ik heb helaas geen cruisecontrol dus mappen wisselen zonder de accesport lukt dan niet aangezien dit zover ik zag middels de knoppen van de cruisecontrol gaat. Ik ga me er eens meer in verdiepen.
     
  10. Zonder cruise control kan je de map wisselen dmv de Accessport in een bepaald menu.
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  11. RON91 = EU 95 Octaan en RON93 = EU 98 Octaan. Dat gaat dus helemaal goed komen. Wel twee maps nemen, voor elke brandstof één. Normaal rij ik ook altijd 98, heb de 95 map alleen voor het geval ik (bijvoorbeeld op vakantie in het buitenland) geen 98 kan tanken.

    Met 98 in de tank en een 95 map mag, maar 95 in de tank en een 98 map gebruiken niet.
     
    Jeffrey en gerardTDCI vinden dit leuk.
  12. Bedankt allemaal, denk dat ik dan toch ga voor de Cobb Accessport. Vandaag een bericht gestuurd naar een goede kennis die toevallig hier in Limburg een zaak heeft en dit ook verkoopt blijkbaar. En met een beetje geluk ook op voorraad heeft aangezien het op z’n Website staat.

    Alleen staan er 2 varianten op, een die kost 900 euro en de andere 642 alleen staat daar CARB certificate bij, al zou ik niet weten wat dat inhoud. Ben benieuwd, zodra ik iets weet laat ik het weten.
     
  13. CARB is specifiek voor Californië, die versie zou dan moeten voldoen aan de eisen die daar gesteld worden.
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  14. Misschien kan Alexander wel iets voor je betekenen?
    https://www.focusclub.nl/index.php?threads/even-voorstellen.118918/

    Hij was destijds bezig met importeren/verkopen van verschillend ST spul. Site hieronder werkt op het moment niet, ik weet niet hoe actief hij nog is hierin. Hij is zelf Canadees, misschien heeft ie nog wat connecties daarzo.
    https://stdailydriver.eu/product/ford-focus-st-fiesta-st-accessport-v3/
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  15. Jeffrey, jij bent zondag toch ook in Assen?
    dan is Alexander er ook, hij gaat dan zijn vernieuwde website lanceren.

    a.s. zondag wordt de vernieuwde site weer gelanceerd Marko.
     
    Jeffrey en Kludrex vinden dit leuk.
  16. @gerardTDCI ik ben aankomende zondag inderdaad van de partij in Assen. Dan zal ik hem eens aanspreken.

    Ik heb inmiddels te horen gekregen dat er 2 Cobb Accessport systemen onderweg zijn naar het zuiden van Limburg ( goede kennis heeft een eigen zaak met tuningonderdelen ) voor de focus waaronder 1 voor mij apart wordt gelegd.
    Nu zie ik op de site van Cobb niet echt duidelijke Dynoresultaten staan en bij Edge Motorsport heeft hun project ST standaard 215 pk. Beetje vreemd als je er vanuit gaat dat ze hier op 250pk draaien zover ik weet. Zal denk ik wel te maken hebben met het land waar deze is verkocht. Maar is het verschil merkbaar wanneer je bijv stage 1 tuner erop zet vanuit de Accessport ?. Ik zelf heb een RS intake met open K&N filter, open uitlaat met originele downpipe, Mountune achterste motorsteun en Turbosmart blowoff.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. De Amerikanen gebruiken vaak wielpk in plaats van motorpk, dat zou het verschil kunnen verklaren
     
    Thieske en Jeffrey vinden dit leuk.
  18. Owwww haha ja dat zou inderdaad kunnen maar de dyno’s die ik gezien had stond BHP bij. Maar goed, ben toch van plan als ik het heb direct stage 2 erop te zetten en dan contact op te nemen met Edge of met Stratified
     
  19. Ik heb inderdaad een Revo tune met module zodat ik de mappen kan verwisselen, waaronder dus ook een anti diefstal map. Ik ben er zelf erg blij mee! Ook met de vermogens winst!
     
    Jeffrey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina