1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI 115pk Ervaring Chiptuning 1.6 TDCI Econetic (105pk)

Discussie in 'Performance' gestart door gepje, 8 sep 2017.

  1. Goedemorgen,

    Heb het forum even doorzocht en niet heel veel kunnen vinden.

    Ik heb een :focus3: uit 2012 (1.6 TDCI Econetic (105pk)).
    Zit een beetje rond te kijken om deze te laten Tunen.

    Wat wil ik:
    Auto heeft genoeg vermogen maar mag iets meer.
    brandstofbesparing Is leuk meegenomen.

    Woon in Zoetermeer. Wie in de omgeving zouden jullie mij aan willen raden en wat zijn de ervaring met het tunen van een 1.6 TDCI Econetic (105pk)


    Mvg,
    Gerben
     
  2. Ik volg deze even, ben ook zeer benieuwd.
     
  3. ATM tuning of de forum sponsor ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. Ben ook benieuwd naar de ervaringen van degene die hun auto al hebben laten chippen. De mijne heeft 140000km gelopen en vraag me af of ik er goed aan doe om deze te laten chippen.
     
  5. Het blijft stil, ik wil graag weten of het verstandig is om dit type motor met 145000km op de teller te laten chippen. Het gaat mij in eerste instantie niet om het vermogen maar meer om het verbruik.

    Hoor graag jullie reacties
     
  6. Beste Mario: ik zou het niet doen .je krijg alleen maar problemen met je motor.ik rij nu in een ford focus uit 2009 maar had hiervoor een volvo v50 2.0 d met 136 pk en heb hem laten chippen bij rica en het roetfilter was ook verwijderd. alleen maar problemen met de motor en heel veel storingen en veel in de garage geweest motor ging veel roken bij koude start en later bleek de krukas krom een tip niet doen
     
  7. ik rij nu alweer een kleine 130K met tuning rond van UT
    gewoon een standaard map van de plank en het bevalt prima.
    om te tunen voor het verbruik is weggegooid geld, dan kun je beter een baksteen onder je gaspedaal leggen:D
    verbruik zit in je rechtervoet, maar als jij een paar honderd euro uit wil geven aan een tuning die je verbruik omlaagt helpt, be my guest ;)
    (ben dan trouwens ook wel benieuwd hoeveel km je moet maken om die brandstofbesparing weer terug te verdienen t.o.v. de kosten van de tuning)
     
  8. Ik rijd nu zo’n 40k met een aangepaste map met deze motor (nu 130k), en voor het verbruik hoef je het inderdaad niet echt te doen. Bij mij is hij niet zuiniger geworden, wel trekt hij wat lekkerder door, vooral in de hoge toeren.
     
  9. Een oud topic, maar ook bij mij speelt deze vraag.
    Ik heb een Econetic 105PK uit 2012 gekocht met 133K op de teller. Qua optrekken vind ik hem iets minder dan de 115PK uitvoering die ik eerst had. Is het verstandig om te doen of niet? Voor het verbruik hoeft het niet lees ik. Maar qua meer PK's ook laten wezen? Waar heb je het laten doen @rodeorobbin? En wat kost het?
     
  10. Ik ben ook benieuwd, heb ook een econetic 105Pk uit 2013 (2ton gelopen inmiddels). Iets meer pit zou niet weg zijn
     
  11. Ik ben in ieder geval zeer tevreden. Afgelopen september met 105K op de teller bij Shiftec (België) laten tunen.
    Heb in totaal 590 euro betaald, maar daar zit nog 100 euro extra bij omdat ik tegelijk ook de EGR-klep heb laten uitschakelen.

    Voor tuning: 106.4pk, 274Nm
    Na tuning: 138.1pk, 324Nm
     

Deel Deze Pagina