1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eind aan de diesel??

Discussie in 'Algemeen' gestart door montagne, 11 aug 2018.

  1. benzine en diesel het blijft appel en peren verhaal. puur omdat 1 een vonk gebruikt en andere temperatuur voor ontbranden.
    hoe dan ook beide zullen in 10-15jaar ver verdwijnen
    er is nu al afgesproken dat in 2030 37.5% minder co2 uitgestoten moet worden door de auto's die een merk verkoopt.
    wat dus neer komt dat elke fabrikant eigenlijk volledig electrische auto's moeten gaan leveren.
    echter zolang we daar meer voor minder betalen (meer geld en minder range) zal het niet zo snel gaan.
    als deze omslagpunt er binnen 5jaar komt dan gaat het zeer snel verwacht ik.

    dankzij elon musk en de tesla is bewezen hoe geweldig elektrisch rijden kan zijn.
    ja we hebben het niet nodig om van 0-100 in minder dan 3sec te gaan.
    maar een ford die van 0-100 in 7-8sec gaat die max 160km/h kan rijden en 600-700km op volle accu. het liefst ook overal opladen of snelladen mogelijkheid tuurlijk
    voor de prijs van 40.000euro of minder dan komt het denk wel goed.

    zie het trouwens wel van ene kant voor me. auto kopen met accu voor 200km range en optie hebben om tijdelijk voor vakantie of dergelijke een 600km range accu onder te monteren.
    scheelt heel veel in aantal 18650 of de nieuwere 2170, dit zal dan heel veel schillen in lithium batterijen

    tuurlijk willen we allemaal dat we een superieure accu hebben of waterstof die 1000km range levert en toch in minuut kunnen tanken. dat is de droom die we hebben.
     
  2. Ik blijf voorlopig gewoon bij m'n diesel.
    Tot nu toe nog voordeliger dan benzine.
    Elektrisch zie ik opzich wel zitten, de hybride van m'n zwager rijdt ook heerlijk, maar zo'n auto is als occasion redelijk prijzig en mag niks trekken.
    Dat is op dit moment wel het grootste struikelblok voor mij.
    Ik rijd met enige regelmaat met een aanhanger en in de zomer met de caravan.
    Zie het niet zitten om hier speciaal een auto voor te gaan huren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  3. Ik ga in januari een werkdag rijden in een Kia E-Niro. Mijns inziens de eerste auto met een acceptabele prijs en voldoende bereik. 350-400 km is goed mogelijk blijkt uit diverse testen.

    Na een paar jaar rijden met 22kWh lijkt me 64 kWh wel echt heerlijk.

    Alleen nog steeds geen trek gewicht.....
     
  4. #64 Thieske, 21 dec 2018
    Laatst bewerkt: 21 dec 2018
    Voor elektrisch rijden zal er nog veel moeten veranderen in de komende jaren.
    Een enorme stijging van het aantal oplaadpunten is pas het begin, niet iedereen heeft een eigen parkeerplek beschikbaar. De elektra voor al onze nieuwe autos moet ook opgewekt worden. Kolencentrales moeten dicht maar met zon en wind is onvoldoende energie op te wekken om dit te compenseren. De oplossing hiervoor zijn kerncentrales maar daar wil de regering niet aan vanwege verschillende smoesjes. De hoeveelheid hoog radioactief kernafval per jaar is zeer laag en kan uiterst veilig opgeslagen worden, maar dat wil de regering niet erkennen. De ramp met Fukushima haalt de regering er dan bij als argument, maar hoeveel doden zijn er echt gevallen daardoor? Iedereen die ook nog maar een beetje onderzoek doet komt uit op het enorme aantal van maar liefst 1.
    We kunnen toch ook thuis gaan werken zodat we de auto bijna niet meer nodig hebben? Natuurlijk kan dat, maar hoe krijg je dan alles wat je nodig hebt of vanaf wilt bij jouw thuis? Helemaal niet want de logistiek kan niet plaats vinden als iedereen thuis werkt. De mens is trouwens ook gewoon lui geworden de afgelopen decennia, de kinderen worden met de auto naar school gebracht ondanks dat het maar 10 minuten fietsen is. De boodschapjes worden even met de auto gedaan want anders moeten we die hele 5 minuten met die zware tassen naar huis lopen. Even met de auto naar de sportschool. Rekening rijden komt nu eindelijk in zicht als ik het goed begrepen heb? Het werd eens tijd na al die jaren van luiheid door de luxe van een 2de of 3de auto.
    Waarom word er trouwens niks gedaan tegen de vervuiling die veroorzaakt wordt door de luchtvaart? Allemaal aan de elektrische auto om vervolgens met het vliegtuig op vakantie te gaan, een vliegtuig dat niet eens een euro 1 norm haalt.
    Waarom moeten "wij" trouwens voorop lopen met alle maatregelen omtrent klimaat? Dat wat "wij" kunnen doen valt helemaal in het niets bij alle massa vervuiling die over de hele wereld plaats blijft vinden.
    Een laatste opmerking om dit gebrabbel van mij mee af te sluiten: Zonder de mens was er niet alle vervuiling die zo slecht voor ons is en waren alle maatregelen niet nodig. Diezelfde maatregelen konden ook niet gemaakt worden want er was geen mens.
     
    Shaminoo vindt dit leuk.
  5. Amen :worship:
     
  6. Er zal zeker nog heel wat moeten gebeuren wil iedereen elektrisch gaan rijden.
    Ik ben benieuwd hoe men dit aan gaat pakken.
    Dat de diesel aan zijn einde is, is inmiddels wel duidelijk. Fabrikanten stoppen al met het produceren van dieselmotoren en je mag er straks niet eens overal meer mee rijden.

    De transportsector zal dan ook zeker herzien moeten worden. Nogmaals, ik ben benieuwd hoe men dat aan gaat pakken.

    @jjonkie , veel plezier met je testdag, ben benieuwd naar je bevindingen.
     
  7. Hier op de parkeerplek hebben ze ook twee laadpunten neergezet. Waarom weet ik eigenlijk niet want er is er hier niet een die er gebruik van maakt. We zitten hiet altijd al te klooien met te weinig parkeerruimte en dan zetten ze deze ook nog ff neer.
     
    montagne vindt dit leuk.
  8. Mag je wettelijk gezien niet op een laadplaats staan met je gewone auto ?
    Een gehandicapte parkeer plaats weet ik natuurlijk wel , maar die laadplaats.
     
  9. Nee, is een laadplaats geen parkeerplaats. Zelfs al zet je er een electrische auto neer, als je de stekker niet aansluit krijg je een boete

    Mk1F2 1.6 Black Futura
     
  10. @Thieske
    Je hebt helemaal gelijk.
    Er wordt gezegt dat voldoende energie al beschikbasr is. Alleen die laadpalen moeten als bosjes neergezet worden.

    De hoofdrede voor kerncentrale is als het fout gaat je direct een straal van 20km a 30km onbewoonbaar is. En ja er is 1 dode gevallen maar kijk naar chernobiel daar worden nu nog steeds misvormde dieren en mensen gevonden. Dus het heeft ook op de natuur een effect.

    Waarom voertuigen op electrisch is puur voor de gezondheid. Zodat we geen schadelijke stoffen inademen. Dus geen roetdeeltjes binnen krijgen.
    Vliegtuige stoten het op grote hoogte de gassen voor groot deel uit. Waardoor we minder last van hebben.
     
  11. wij geen last van :think: vliegtuigen zitten wat dichter op de ozonlaag.....
    of ging het daar niet om? :mrgreen:

    (parkeer)plaatsen met laadpalen hebben verschillende statussen en is vaak geregeld in de APV van de betreffende gemeente.
     
  12. Euh.... @gerardTDCI ... waterstof auto's ZIJN elektrische auto he ?

    Alleen heb je als je waterstof gebruikt veel meer verlies dus hebben we nog vele malen meer stroom opwekking nodig.
     
  13. ja, dat is waar natuurlijk :D
    het lijkt mij ook beter als er meer opties zijn dan alleen accu auto's.

    het is sowieso goed dat we er mee bezig zijn, het gaat alleen nog wel wat langer duren allemaal dan wat de regering zegt/wil.
    maakt verder niet uit, we zijn op de goede weg voor het milieu en ons nageslacht :thumbup:
     
  14. niet alle waterstof auto's zijn elektrische auto's. :thumbup:
     
  15. Dat is een wezenlijk andere techniek inderdaad maar volgens mij is daar geen enkel merk dat daar nog op in zet.

    Maar kan me vergissen natuurlijk..
     
  16. Daar vergis je je idd, Hyundai heeft de Nexo en Toyota de Mirai, beiden dit jaar uitgebracht

    Het concept is veel logischer dan de accu-EV, met een actieradius die vergelijkbaar is met de huidige auto's. Maar om het werkelijk levensvatbaar te maken zullen er wel veel meer waterstof-tankstations moeten komen
    We gaan het zien ....
     
  17. #80 jjonkie, 24 dec 2018
    Laatst bewerkt: 24 dec 2018
    Dat is me bekend en zijn beide elektrische auto's met een accu en waterstof als energie drager.

    Wat thieske bedoeld zijn auto's met motoren voor de verbranding van waterstof.

    Het concept als in de Nexo en dergelijke is helemaal niet logischer, het is juist ontzettend complex, duur en inefficiënt...

    Maar goed, voor zwaar transport en busjes etc kan het nog wel eens een oplossing zijn.
     

Deel Deze Pagina