1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eind aan de diesel??

Discussie in 'Algemeen' gestart door montagne, 11 aug 2018.

  1. Las toevallig bericht op site Rijksoverheid.
    Wat gaan we doen? Benzine, leasen of doorrijden?[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  2. beetje kort door de bocht dit niet?
    ikzelf heb een DPF vanuit de fabriek maar degene die dit niet hebben en achteraf een universele roetfilter heeft geplaatst krijgt de verhoging ook?
    staat duidelijk fabrieksfilter, kan me niet voorstellen dat de universele roetfilters er buiten vallen.

    maar het is net als met de uitstoot en bijtelling, als er teveel gebruik van gemaakt wordt, (minder inkomsten voor de staatskas) worden de regels weer aangepast en kan de automobilist gewoon weer betalen.....
     
  3. Kort door de bocht van de overheid bedoel je?
    Heb zelf retro fit. Vraag meteen even gedropt bij onze overheid

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  4. ja ja, overheid.
    jij zou dus mooi de pineut zijn, dat bedoelde ik.
     
  5. De schatkist wordt nog niet voldoende gespekt dus moeten ze het geld ergens vandaan halen. Dus dachten ze......Héé, die automobilisten kunnen wel wat meer missen.
     
  6. Idd ja. Daarom meteen maar ff de vraag gedropt. Ff vergelijking maken, in Excel, met vergelijkbare 1.6 benzine.
    BPM gaat september omhoog dus leasen zal ook wel duurder worden.

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  7. Ik ben echt een dieselgek, maar heb bewust voor een zuinige benzine gekozen,om dit hier.
    Denk ook dat de dieselprijs over een tijd de lucht in gaat.
    Hoop t niet voor onze dieselrijders natuurlijk.
     
  8. 30 jaar geleden lag het omslagpunt zo rond de 20.000 km. Tegenwoordig zal dit om en nabij de 30.000 liggen.Dus echt voordeliger is het voor een particulier niet meer om een diesel te rijden. Of je moet natuurlijk meer dan 30.000 Per jaar rijden.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  9. Met mijn 50.000km per jaar kan het nog steeds uit dus :rock:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Ik rij er 30-35k per jaar. Dat is zowel werk als privé. De baas heeft een leuke km vergoeding en als de auto zich goed blijft houden kijk ik het denk ik nog ff aan

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  11. ik heb er bijna 250K op staan en hoop er de komende 8 tot 10 jaar hetzelfde er nog een keer bij te zetten.
    ik ben een echte dieselfan en zal niet zomaar overstappen naar een benzine.
    maar je weet het nooit met die veranderingen die de regering nog gaat doorvoeren en met de ecoboost kun je tegenwoordig ook al schakellui rijden.
     
  12. Ligt er ook heel aan weke diesel je hebt, heb je een zuinige diesel en toch veel vermogen dan ben je toch rond de 15k gelijk aan een benzine.
    Maar heb je een dikke diesel, en betaal je veel belasting, dan loont t niet.
     
  13. ik heb een 1.6 met het vermogen van een (standaard) 2.0 ;)
    tsja, wat is zuinig, kan echt wel 1 op 20 halen of meer maar de praktijk wijst uit dat het altijd rond de 1 op 17 zit. :super:
     
  14. Als ze de dieselprijs flink omhoog willen gaan doen, dus net als in belgië e.d. moeten ze eerst de mrb van diesel en benzine gelijktrekken.
    Eerder mogen ze volgens europese regels de dieselprijs niet zover verhogen heb ik gelezen.

    Ik ben ook een echte dieselrijder, ik rijd 24k per jaar en ben goedkoper uit dan met mijn oude 1.6i van 2006 die ik ooit had.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Het bijzondere is dat een moderne diesel best schoon is. Overheid heeft in ieder geval een mooie marketing truc toegepast om flink wat extra pegels binnen te harken.

    Zelf onze Mondeo diesel al weer een tijdje de deur uit en inmiddels 2 auto’s verder.

    Ik denk dat het de dieselrijders erg moeilijk gemaakt gaat worden, imo ten onrechte.

    Mis het koppel van onze diesel (424 Nm) nog steeds.
     
  16. Ik blijf eigenwijs lekker dieselen.

    Zuinig is ie ook niet met 1/15 1/16 en goedkoop in de wb ook niet met een 2.2TDCi van 1515kg

    Maar dat maakt de 218pk en 520nm voor mij meer dan goed hahahaha.

    Heb nog nooit zo’n heerlijke snelweg auto gehad. Zee van ruimte en heerlijk cruisen en power wanneer nodig is.

    Inmiddels staat ie op 350.000km en daar draaien we als alles goed gaat nog een 200.000 bij als het aan mij ligt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  17. Ik had een seat leon 1.9tdi met 300pk en 525nm, die was getuned zuiniger als hoe ie uit de fabriek kwam met 150pk en 320nm:) ik reed daar niet bepaald rustig mee en haalde met gemak 1:17 .
    Meer kon ook , maar daarvoor had ik m natuurlijk niet laten tunen :)
    Ik mis dat ding echt nog dagelijks......
     
  18. precies
    er komt een schandaal aan het licht over diesels en gelijk moeten alle diesels weg.
    hetzelfde met het gas in Groningen, daar hebben de mensen dagelijks onder te lijden omdat hun huis op instorten staat, gaskraan moet dicht dus iedereen moet en zal binnen een paar jaar van het gas af en allemaal elektrisch koken.
     
  19. Heb zelf een Astra station 2.0 DTI gehad... gekocht met 130.000 KM op de teller en hij ging weg met 320.000 KM op de teller... (Kapotte koppeling)

    Was een hele fijne auto, en ondanks dat ik nu een hele fijne 1.6 Ecoboost C-Max rij met 182 PK, mis ik het dieselen echt af en toe nog wel.

    Overigens is het nu de MRB die omhoog gaat maar ik vraag me af wat het volgende is.... weer een kwartje op de brandstofprijzen? Wat dat betreft blijven we als autobezitters mooie melkkoeien.
     
  20. de 15% gaat ook over oude diesels van rond 2006 en ervoor ongeveer.
    buiten dat is een diesel nooit echt schoon. je slaat de roet op en blaast deze op de snelweg er weer uit. dus je verplaatst het probleem.
    verder haalt een roetfilter nog steeds geen fijnstof tegen. en die kleine deeltjes ademen we allemaal in.
    enig voordeel van diesel is de koppel en dat je zuiniger mee rijd.

    dankzij de turbo kun je vaak al van meer koppel genieten op de hedendaagse wagens. dat was de rede dat een dieselmotor voor de particulier leuk begon te worden. zonder turbo is een dieselmotor niet fijn.
    gelukkig hebben tegenwoordig de benzinemotor ook turbo en dus heb je daar ook meer koppel. niet zo extreem als bij een diesel

    zie deze optie ook puur om de schadelijke diesel weg te filteren.
    eerste waren de euro normen die verplicht gehaald moesten worden steeds strenger. ze halen het met gesjoemel het wel. maar je houdt er geen fijn rijdende motor meer over.

    heb wel regelmatig andere voertuigen gereden waar een diesel motor in zit. maar het doortrekken van een benzinemotor voelt velen malen fijner dan dat snel schakelen ivm klein toerental bereik. maar goed dat is net wat je wil en fijn vind.
    de grote rede voor mij is dat ik te vaak een diesel met storing zie staan, waar een benzinemotor minder gevoelig voor storing is.

    de grote toekomst is wel elektrisch, de aandrijving is geen probleem alleen de accu nog.
    plug-in-hybride is een perfecte oplossing. lekker elektrisch rijden, heb je te weinig spanning op de accu staan dat brandstofmotor op zijn zuinigste instelling voor extra energie zorgt
     

Deel Deze Pagina