1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerst een Mondeo, nu een Panda 100HP, en ook nog een Grand Scenic gekocht

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Mike, 30 jul 2012.

  1. Ik keek de foto's gisteren op de telefoon en daar leek het net of de motorkap niet netjes aansloot en de linker voordeur en het spatbord ook niet. Nu op de pc ziet het er inderdaad een stuk beter uit.
     
  2. Je kunt het ook anders zien: BPM valt reuze mee, voor mijn 2 jaar jongere Mondeo was ik maar 975 euro BPM kwijt.

    Fase 1 dashboard kun je ombouwen naar fase 2 als je wilt. Cruise control is ook relatief eenvoudig in te bouwen, en kost niet veel met gebruikte delen.

    Maar snap wel wat je bedoelt, voor een leek zijn er ST220's te vinden van jongere leeftijd zonder schade.

    Maar toch weer aan de andere kant: een LPG installatie voor een 6-pitter kost je ook 2000, en als je dat zoekt hoef je dat niet meer aan te schaffen.

    Ik ga toch maar voor wat anders.

    Had een Focus Wagon uit 2004 op het oog. 119.000 gelopen, 1.6i, volgens advertentie een ambiente, maar wel climate control, voorruitverwarming, mistlampen, sportinterieur. Vorig jaar nieuwe distributieriem en radiateur gehad volgens de advertentie. Ding was Panther Black.

    Vroeg er 2000 euro voor. 2x gemaild, geen enkele reactie gehad, en nu ineens is de advertentie weg.

    Ook heb ik leuke TDCI Sport uitvoeringen gezien in Duitsland voor weinig geld met lage km-standen. Ook interessant, dan heb je al half leer, ST170 mistlampen en grill, Duval velgen, en meestal climate control. Leuke uitvoering.
     

  3. Ja "scheld" je mij nu uit als leek? :mrgreen::schater:
     
  4. Wahaha, nee hoor, dat zou ik bij jou als een van de laatste doen.

    Was ook een ongelukkige woordkeuze. Ik bedoel gewoon dat er veel jongere te vinden zijn voor leuk geld, maar op zich is het geen verkeerde auto.

    Maar maakt ook niet uit, ST220 op LPG heb ik uit mijn hoofd gezet.

    Het gaat naar alle waarschijnlijkheid weer een Focus 1 worden. Heb ik een fijn gevoel bij, ik ken het model door en door, je kunt er voor weinig geld leuke aanpassingen aan doen, rijdt heerlijk, en je pikt ze voor belachelijk weinig geld op tegenwoordig, zeker in Duitsland.
     
  5. Voor wat betreft de focus 1; ik kan alleen maar be-amen dat ze erg fijn rijden.
    Zeker als je een paar honderd euro investeert in een fris onderstel.

    Aan de andere kant waarom kijk je niet uit naar een Focus II? Zeker als het n benzine wagen kan zijn. Zoek je een 2.0 op LPG. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.
     
  6. Doet de 2.0 duratec het goed op LPG?
     
  7. prima, alleen de uitgaande klepzetels zullen na ~80.000km aan vervanging toe zijn.
     
  8. Ok dat is te overzien (omdat ik het zelf doe wel te verstaan)
     
  9. @antiq01: De Mondeo MK4 2.0 Duratec is zeker in Duitsland af fabriek op LPG geleverd. Aangezien dit dezelfde motoren zijn, lijkt het me wel moeten kunnen. Dan wel dat je een aangepaste kop moet kunnen krijgen.
    Maar kun jij kleppen vrezen?
     
  10. Nee maar wel de kop er zelf af trekken. Als je dat ook moet uitbesteden kost een koprevisie je 2000 euro.
     
  11. #1171 Marco Morello, 1 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2014
    €2.000,- is over zo`n 100.000km (3-4 jaar) nog wel te overzien.
    Daarbij denk ik dat Mike de auto niet 4 jaar heeft. :grin:

    Ps. what the hell is wrong with this forum??? Mijn hele tekst is verdwenen.... Kan ik weer opnieuw beginnen.
     
  12. Focus 1 tdci nemen.
    Zuinig, comfortabel en diesel.

    Het aanbod op mp bestaat voor een groot deel uit (praktische) stations
     
  13. Doe ik ook, ben al druk aan het zoeken. Alleen niet op MP. De kilometerstanden van de focus 1 TDci die in NL worden aangeboden zijn niet bepaald maagdelijk meer. In Duitsland wel en daar stikt het ook van volle Ghia of Sport uitvoeringen. Het wordt weer een Wagon. Zitten vaak in dezelfde gewichtsklasse qua verzekering en MRB, zijn ruimer en vond het model gewoon mooier als een hatchback.
     
  14. #1174 Marco Morello, 11 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2014
    Mondeo MK4, 2,5T op LPG nemen.
    Stiller, schoner, ruimer, sneller, comfortabeler, geen defecte verstuivers of rammelende vliegwielen en qua kosten (zowel brandstof als MRB) net zo duur als de Focus I 1.8 tdci. En niet die stinkende diesel. :grin:

    En er passen 3 kinderstoeltjes in, dat wil niet in een Focus I.
     
  15. Hatseflats!
     
  16. Ja alleen die Mondeo heb je niet voor 3000 euro voor de deur staan.

    3 zitjes hoeven niet naast elkaar te passen daar hebben we de Grand Scenic voor.
     
  17. Snap ik was ook alleen als tegenopmerking naar Divided bedoeld. :mrgreen:

    En die Grand Scenic.... ondeugend zeg ik dat ik het qua smaak niet je beste keus vind... Toch maar inruilen voor een knappe Citroen Grand Picasso van modeljaar 2006-2010? :mrgreen:
     
  18. Lol.. de Citroen Picasso's die hier in de lease rondreden mochten niet eens een jaar verlengd worden (na 4 jaar), LM wilde ze snel mogelijk terug, zo lang ze nog reden.:schater:
     
  19. Maar zijn wel mooier dan de Scenic. En daar ging het mij om. :mrgreen:
     
  20. Smaken verschillen. Ik wil mijn airco bediening gewoon midden voor mijn neus hebben, niet aan de zijkant.

    De Scenic is echt de beste auto die mijn vriendin tot nu toe heeft gehad, ze is er helemaal mee in haar nopjes. Zojuist thuis gekomen van een week Center Parcs met 7 personen en dakkoffer, wat een genot die luxe en niet normaal zo stil hij is bij 120 of 140 km/h.
     

Deel Deze Pagina