1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een ander merk maar toch ford

Discussie in 'Mijn auto' gestart door David85, 11 dec 2021.

  1. Na een paar weken een ford fiesta 1.3 uit 2002 te hebben gereden kon ik er niet aan wennen. Te weinig kracht en toch wat te klein voor mij.

    Dus opzoek naar wat anders. Bij een paar mondeo,s wezen kijken. Test rit gemaakt in een focus mk2. Niks van dat kon het voor me doen. Aan alle auto,s die ik bekeek mankeerde wel weer iets.

    Tot ik de auto tegen kwam waar ik niet naar zocht. Een volvo S60 2.4 170 p.k. nu weet ik dat volvo van 1998 tot 2014 van ford was. Dus stiekem rij ik nog steeds een beetje ford maar in een zweeds jasje.

    De volvo is van 2001 en heeft een k.m stand van 259,000. Wat vrij laag is voor een 5cill. Volvo. De auto kwam compleet met alle sleutels en boekjes. Die tot dit jaar netjes waren afgestempeld.

    Groetjes David
     
  2. gefeliciteerd!

    ik ga dit topic wel verplaatsen naar "mijn auto" i.p.v. "mijn Focus" ;)
     

  3. Dankje wel GerardTDCI. En geen probleem. Had hem inderdaad verkeerd gezet:thumbup:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Gefeliciteerd met de aanschaf en veel plezier en veilige km's ermee.
     
    David85 vindt dit leuk.
  5. Feli!! Veel plezier ermee! Maar euhh


    :worthless:
     
    David85 vindt dit leuk.
  6. Als mede Volvo rijder kan ik alleen maar aansluiten bij de reactie van Uwbuurman!
    waar blijven de foto's?? :cheer:

    Zo'n volvo 5 Cilinder Benzine werkt erg verslavend kan ik uit ervaring zeggen, rij nu een 5Cil Diesel, maar die haalt het niet bij de benzine.

    Weet niet waar je vandaan komt, maar mocht je nu een beetje in het zuiden des land zitten (of omgeving Almere) dan kun je bij vragen of problemen ook altijd hier aankloppen, ben in het bezit van Vida met een Dice (de tool en software om een volvo uit te lezen) en kan je dus alle geheimen doen onthullen welke de Volvo heeft.

    veel plezier ermee in ieder geval :mrgreen:
     
    David85 vindt dit leuk.
  7. #7 David85, 14 dec 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2021
    Dat is zeer handig om te weten. Ik zit in het noorden (sneek) maar dat is best te doen!
    De 5Cil is inderdaad verslavend haha

    Foto,s komen ergens Januari. Word dan Clublid
    Van deze gezellige Club!:thumbup:
     
  8. heb allebei die 5 cyl gereden, de benzine Focus ST en de diesel V70 als taxi.
    ik vind ze allebei geweldig :dance:
     
    DJ--NeO-- en David85 vinden dit leuk.
  9. De roffel die de 5 cilinder heeft klinkt gewoon geweldig. Ongeacht of je nu met of zonder turbo rijdt.

    Ik heb zelf jaren een s70 gehad, heerlijke wagen.

    Maar het is nogal een overgang van een fiesta 1 punt niks naar S60. Hij zal ook wel wat meer dorst hebben. Maar dat is het in mijn ogen zeker waard.
     
    David85 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  10. gaat niet alleen om het verbruik maar wat dacht je van de rust en het genot wat zo'n S60 geeft en wetende dat je die power gewoon voorhanden hebt :hearts:
     
    David85 vindt dit leuk.
  11. Dat van die power is zeker waar!. Waar je de fiësta echt op zijn staart moet trappen om met het verkeer mee te kunnen.....wat dus resulteerd in een best brandstof verbruik overegens. Hoef je de volvo maar te aaien. En dan ook nog dat geluid van die 5cil er bij is inderdaad een waar genot:thumbup:
     
    DJ--NeO-- en gerardTDCI vinden dit leuk.
  12. Nog altijd geen foto's zie ik :mrgreen:

    Ik heb 2 S60 diesels gehad, allebei ontzettend fijne auto's geweest.
    De eerste is aan z'n eind gekomen nadat een buschauffeur door rood kwam en mij toen tegen kwam, kon ondanks dat het met flinke snelheid gebeurde zelf uitstappen en de auto is nog rijdend de bergingsauto op gegaan.
    Was wel goed krom hier en daar...

    Nummer 2 een paar jaar later gekocht, 2.4D Drivers Edition met de Geartronic automaat.
    Nodige aanpassingen aan onderstel en remmen gedaan en laten chippen maar 210 pk en 500 nm.
    Maakte het de perfecte reisauto die ook nog leuk de bocht om wilde.
    Mijn ouders hebben jaren een 2.4 benzine gereden en tussen de S60's door heb ik nog een V50 2.0D gehad.
     
    David85 vindt dit leuk.

  13. Nee foto,s moeten nog steeds :schater:
    Ik heb de S60 nu 7,5 maanden en moet zeggen
    Dat hij op wat kleine dingetjes na heel erg goed bevalt. Ben nu aan de draagarmen toe en massavliegwiel is kapoet. Verder heb ik de toplagers. En de stuurkogels alle 4 vervongen.
    Ook heb ik de benzinepomp al lek gehad. En zit er een vervelende trilling in de auto. Hoop die nu op te lossen met de draagarmen. Klinkt allemaal niet heel erg positief maar ben er nog steeds heel erg content mee:thumbup:. Wat rijd zo,n S60 goed hoor.

    Ben ooit begonnen met een 740 2.3 16v turbo station. Daarna een blauwe maandag een 940 2.3 sedan gehad en een maand of 2 een 850 2.0 sport. Dus was niet helemaal onbekend met het merk

    Het gevoel dat je in een tank rijd hebben ze in iedergeval bij de S60 1 nog niet veranderd:lol:
     
  14. Het is zeker nog een tank, maar qua draaicirkel ben je er wel op achteruit gegaan :mrgreen:
    Die oude achterwielaandrijvers draaien in de helft die een S60 nodig heeft.
    Ik werkte destijds bij de KLM en in de parkeergarage haalde ik de bochten tussen de verdiepingen altijd précies als ik op het juiste moment in stuurde.

    Draagarmen is een zwak punt van dit model en ik heb zelf ook wat setjes toplagers versleten in de ruim 180.000 kilometer die ik met nummer 2 af heb gelegd.

    [​IMG]
     
  15. Het klopt inderdaad van die draaicirkel. Ik kan hem bij mijn loods net om krijgen. Waar anderen er geen mooite mee hebben:roll:. Had inderdaad gelezen van de draagarmen. Aangezien die van mij nog de originele zijn. En met een bandenlepel er tussen mijn hele wielophanging heen en weer haal zonder moeite. Leek het mij wel tijd:lol:

    Die van jou is ook heel mooi!. Ik heb een blauwe 450 kleurcode met zilvergrijze spiegelkappen en v70 3 16 inch wieldoppen wat hem. Vind ik persoonlijk heel mooi staat
     
  16. Dan wordt het wel tijd inderdaad :shhh:
    Je hebt 2 versies, de aluminium en stalen variant. Van tevoren even kijken welke je nu hebt, want ze zijn niet zomaar uitwisselbaar.

    Mijn S60 heb ik 5,5 jaar geleden alweer afscheid van genomen maar denk er nog wel eens aan terug.
    Volgens mij rijd degene die hem heeft gekocht er nog altijd mee rond.

    Die van mij was het volgende aan gedaan:

    - Bilstein B12 set
    - Veerpootbrug voor en achter
    - Voorremmen omgebouwd naar T5
    - Ferodo DS2500 remblokken voor, Ferodo premier achter
    - Deurpanelen van de Dynaudio ingebouwd, ik had High Performance, van de Dynaudio waren volledig met leer bekleed
    - Bluetooth module ingebouwd zodat ik muziek draadloos kon streamen
    - Volvotech canbus extender voor wat extra informatie en functies
    - Gechipt bij Volvotune naar 210 pk en 500nm , DPF en EGR buiten werking gezet

    Als je goed kijkt zie je op de foto lampen achter de grille zitten, deze heb ik later gewisseld voor een ledbar in de voorbumper.

    Met alle aanpassingen was de wegligging erg prettig en was alles ook goed afgestemd op het extra vermogen.
    De velgen op de foto was mijn 17 inch zomerset (standaard velgen van de Drivers Edition) welke ik met Plastidip op kleur had gemaakt en 's winters zat er een setje 16 inch onder.
     

  17. Ik heb inderdaad de aluminuim versie. Heb laatst ook de stuuruitslag rubbers op de draagarmen vervongen maar ben daar niet tevreden over. Bleken hard plastic te zijn wat dus resulteert in gebonk bij het insturen op een oneven weg. Qua velgen rij ik gewoon op 16 inch staal. Wil nog wel graag een keer velgen hebben maar die ik wil hebben zijn wat zeldzaam en dus ook duur.

    Het enige wat ik veranderd heb is dat ik er een andoid scherm in heb gezet. De variant die er perfect in past zonder opvul plaatjes of zo. Hij heeft de exacte lijnen van de volvo radio. Verder is hij origineel. Ben ik eigenaar 3. Is tot vorig jaar dealer onderhouden. Alle boekjes sleutels en kastjes zijn aanwezig. En heeft voor een volvo maar 263,000 gelopen met NAP.

    Al met al een zeer fijne cruiser. Zeker met de 5 cyl. Met 170 p.k. kan zeer goed meekomen in het verkeer. Vaak zelf voor blijven haha
     
  18. Ik had bij mijn V70 de draagarmen pas vervangen rond de 4,5 Ton (alles nog orgineel). had hem gekocht met 360 en in die bijna ton kilometers wel vooral veel snelweg ermee gereden. ik heb er toen voor gekozen om een orginele setup erin te zetten, (was een 2,4 140PK Bi-Fuel die ik gechipt had naar 180 PK)
    na het wisselen van de draagarmen, veerpoten toplagers en de rubbers stuurde en reed deze wagen echt fenomenaal!

    dat van de stuur uitslag rubbers herken ik niet terug, die zijn altijd van een hard soort plastic, anders kunnen ze tenslotte niet de stuuruitslag beperken. zou eerder denken dat dit bonken komt door je toplagers en rubber welke je nog moet vervangen. (of een stabi stangetje, deze heb ik meerdere malen moeten vervangen, eerst kreeg ik van mijn onderdelen grossier Moog en die ging binnen een jaar alweer naar de gallemiezen, toen na 2 a 3 van die stangetjes overgestapt op Febi waarna het bonken over was!
     
    David85 vindt dit leuk.
  19. Kan me haast niet voorstellen dat het echt nog de eerste waren.
    Je hebt er geluksvogels tussen zitten en kennelijk was jij er zo een :)
    Was zelf zoals de meesten binnen de 200.000 kilometer aan de beurt.

    Gebonk door de uitslagrubbers herken ik inderdaad ook niet. Zelfs niet onder de meest vreemde hoeken en flink sturen.
    Dat moet wel iets in de ophanging zijn.
     

  20. Toplagers zijn vervongen door origineel volvo. Ook de stabi stokjes zijn van febi:D. En nog steeds gebonk. Ook de uitslag rubbers zijn van febi. Mischien daar de fout?. Beter origineel volvo doen?. Gebonk is ook echt op klinkers. En dan vooral met flink insturen
     

Deel Deze Pagina