1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Ebuzz de Ford Focus 1.5 ecoboost(verkocht)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Ebuzz, 25 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hmmm oke.
    Dan valt er eigenlijk niet te tunen. Gewoon de 182pk software erop en klaar?
    Is er geen ander bedrijf die goed is?
     
  2. Oke, voordat ik weer vervelende berichtjes krijg enzo. Ik zeg niet dat UT per defenitie slecht is, maar een custom tune krijg je dan niet echt. Zoals ik al zei, dat kan niet voor dat geld. Voor een boel auto’s/eigenaren zal het goed genoeg zijn. En dat is prima. Maar een custom tune houdt in dat de auto op verschillende momenten en op verschillende manieren wordt gerold en gemeten. Persoonlijk zie ik het nut niet in van zo’n custom tune met verder een standaard auto.
    Helemaal wanneer voor een veel leuker bedrag de originele +180pk software te verkrijgen is. De 150pk is behoorlijk geknepen, de 180pk doet het veel lekkerder.
    Dus ja in mijn ogen het geld waard. Temeer omdat je originele software krijgt. Tank je dan een hoger octaan, dan is de kans heel groot dat je al zo rond die 200pk uitkomt.

    Just my two cents.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  3. #23 Leon Focus, 8 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2019
    Nah lekker dan, de 1.5 ecoboost zou toch makkelijk te mappen moeten zijn:)
    Maar heb wel meerdere verhalen gelezen over atm, maar ja dus dagje voor niks daar geweest? En nog steeds standaard?
    En nu maar hopen dat je auto geen kuren straks krijgt, want dan weet je waar t van komt:)

    Geloof me een tuner die alle merken chipt is zelf geen schrijver van software , maar koopt die gewoon in:)

    Juist die custom tune heeft iedere auto nodig, elke motor is anders en reageert anders, dus maatchip met uitdraai zou echt t beste moeten zijn.
    1 software geschreven voor auto A, kan voor auto B heel anders uitvallen.
     
  4. Zie bij Amerikaanse mede focus liefhebbers veel voorbij komen dat ze een Cobb acces port aansluiten en daarmee data runs doen, de opgeslagen data sturen ze naar hun tuner en deze past hun map aan. Hierna doe je weer wat data runs en gaan de data weer naar de tuner. Soort van custom tune maar dan doe je zelf de data runs op de weg in plaats van op de rollenbank bij de tuner.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  5. Een perfecte file die meerdere runs heeft gehad en mooi geoptimaliseerd is kun je best wel op andere auto's plakken/schrijven en zal de auto het ook wel goed doen.
    Custom map is altijd wel beter mjah daar is de meerprijs ook wel naar.

    De 150paarden die ik nu heb doen prima hun werk waar ik opzich wel tevreden mee ben alleen de koppel die doet het minder. En als je leest dat er heel veel koppel potentie is dan kriebelt het snel.
    Ik denk dat ik maar de 182pk erop laat zetten. Pas als die niet bevalt dan ga ik maar verder zoeken :)
     
    jeroenbreuer en Leon Focus vinden dit leuk.
  6. Ja dat is tunen op afstand, kan ook niet top zijn lijkt me. Jammer dat er geen echt ford tuner is die echt alleen ford doet?
     
  7. Hiervoor had ik een alfa. Auto werd niet gerold. Hup obd erin en 15 min later waren we klaar. Stukje rijden en voila
    Hij deed het prima :)

    Als j zo een ford tuner weet let me know :p
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  8. #28 Leon Focus, 8 apr 2019
    Laatst bewerkt: 8 apr 2019
    Tuurlijk zal die t goed doen,maar is niet 100% optimaal op je blokje afgesteld, maar bv maar 90%, wilt toch t beste voor je auto, ga daar niet op bezuinigen, want een standaard chip presteerd niet goed op alle wagens. Elke auto is anders ingereden en anders behandeld en heeft zn eigen mapping nodig. Zo doen mijn vrienden bij vvt t ook en daarom zijn ze ook zo groot geworden in de vag group, elke auto heeft zn eigen DNA nodig zal ik maar zeggen.
     

  9. Je hebt zeker een punt.
    Alleen kun je niet zeggen dat het slecht is zeg maar.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  10. En toch zijn er ook grote jongens die off the shelf tuning verkopen, maar ook hun miskleunen hebben en zeker niet geoptimaliseerd zijn. Met soms catastrofale gevolgen. Dus een algemene map is niet perse “onschuldig”, zeker niet bij de huidige generatie benzine motoren. Diesel gaat makkelijker en is minder gevoelig.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  11. Idd maar t kan wel slecht aflopen.
    En dan kan je niet meer bij de tuner terecht omdat je al wat kms achter de rug hebt.
     
  12. Gisteren de 182pk software erop. Helaas was er niks merkbaar.
    Meerdere runs gedaan op de terugweg om te vergelijken met de 150pk software helaas daar ook geen vordering in de secondes (via teller)
     
  13. Jouw wagen is behekst:rofl:
     
  14. Heb je niet gewoon standaard al de 182pk versie erop?
     
  15. Ja he hahahah
     
  16. Volgens dutchguy zat gewoon de 150pk software erop.
    En de dyno eerst bij atm was toch wel 147pk ik word er gek van :)
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  17. Geloof ik graag haha, hoop dat t gauw goedkomt.
     
  18. Net terug van vakantie en de Ford gaf geen teken van krimp. Heerlijk rijden en op de snelweg vlot genoeg. Ik heb ongeveer 3200km gereden en gemiddeld een verbruik gehad van 1op14. Gemiddelde snelheid lag op 140.

    Nog een kans gehad om de topsnelheid te testen. Het was wel lichtjes bergafwaarst maar 234 lukte makkie :)

    [​IMG]

    En de blauwe verlichting van de tellers is zo mooi. Helemaal als je altijd rode tellers heb gehad haha

    [​IMG]
     
  19. dat is een mooie topsnelheid Ebu :thumbs:
     
  20. En dat nog met de 150pk versie?
    nice :biertje:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina