Die app (van onze concurrent) gebruik ik ook al jaren, maar die maakt geen onderscheid tussen E5 en E10.
Overigens, Ik kwam er gisteren achter dat in mijn scooter van 2018 (Kymco Agility) helemaal geen E-10 mag! Zou de rubbers opvreten. Misschien dat er meer mensen met een scooter hier rijden, ben in ieder geval blij dat ik dat nu weet.
Dat geld ook voor veel motoren. Al die alcohol vreet het membraam op Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
Van een ANWB monteur vernam ik dat E10 ook de levensduur van je olie tot wel 50 % verminderd. Ik heb die rommel nu 1 keer getankt en merkte al meteen verschil op wanneer de motor op 2 cilinders loopt dmv de uitschakeling bij weinig belasting. Schandalig dat ze bijna dezelfde prijs durven vragen voor rommel waar 2x zoveel ethanol in zit wat verkregen wordt door rietsuikers etc. Als consument mogen wij de gevolgen dragen en betalen.
precies.... de C-Max krijgt geen E-10.... dan maar de duurdere 98. morgen gaat de C-Max voor een beurt bij mijn eigen garagemannetje, eens zijn mening vragen
Ik gooi sinds 1 oktober ook BP Ultimate in mijn Kymco People S. Heb het idee dat hij hier mooier op loopt. De meeste scooters mogen geen E10. Als ik zie hoeveel mensen dit er toch achteloos ingooien, voorzie ik extra drukte bij de scootermonteurs.
het schijnt beter voor het milieu te zijn precies, en of die gevolgen nou nadelig zijn voor het milieu (weet wel zeker) daar wordt niet over nagedacht
Om die E-10 te maken... daar zijn volgens mij ook weer fabrieken voor nodig, en die hebben 'natuurlijk' een CO2 neutrale uitstoot... #geloofjehetzelf
gewoon even kijken op de websites van de merken: BP: Aan de Ultimate 98 van BP wordt overigens geen ethanol toegevoegd. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zullen wij dit duidelijk aan onze klanten communiceren. Shell: Het is mogelijk dat brandstofleveranciers aan benzine met een octaangetal van 98 bio-ethanol toevoegen. Echter Shell V-Power Benzine met een octaangetal van minimaal 98 bevat geen bio-ethanol. En zo zullen ze het allemaal wel op de website hebben staan.
Ik ga toch maar 98 E5 tanken. Kan de 95 E5 nergens vinden en heb een paar keer E10 getankt, maar heb toch besloten dat ik 98 E5 de meerprijs waard vind bij mijn turbo blokje.
ik woon paar km van de duitse grens, en daar is de "gewone" shell 95 nog steeds 15 cent per liter goedkoper dan de nederlandse E10. De duitse E10 is er zelfs 20 cent goedkoper. ik ging voorheen sporadisch naar duitsland tanken, ga ik nu continu doen denk ik