Vandaag een beetje dress-up gedaan Ik heb de rubberen buis tussen turbo en crossover vervangen voor een siliconen buis Daarnaast heb ik de crossover zelf vervangen voor een van Auto Specialists. Deze is beter geconstrueerd dan de Pro-Alloy crossover. Het laswerk is beter gedaan en hij is uit een deel gebogen.
Gisteren ben ik weer aan de knutsel geweest, althans... meegeholpen. Ik doe graag alles zelf, maar soms is er specialistische apparatuur nodig. Dus een afspraak gemaakt met Fasttech, omdat ze daar alles hebben staan. Ik heb al een aantal weken een nieuwe aircopomp liggen. De oude begon afgelopen jaren! steeds meer lawaai te maken, tot het punt dat sommige mensen zelfs achterom keken als ik in de stad voorbij kwam. Tevens merkte ik dat de stretchbelt 'op' was, hij begon afgelopen winter met kou en nat weer te krijsen bij de koude start. Dus nog voordat de pomp daadwerkelijk zou ploffen en de riem zou knappen.... Nieuw er aan! Het filter in de droger was alleen een beetje donker gekleurd, je kon er nog doorheen kijken. Dus deze is er gewoon weer in gegaan na een reinigingsbeurt. Het mooiste klusje was de nieuwe stretchbelt tussen aircopomp en stuurpomp, daar zijn we met 3 man tegelijk mee aan het heisteren geweest. Alles is weer heerlijk stil en koelt uiteraard perfect!
Afgelopen week was ik ineens bijna met de kont in een heg geparkeerd... Hoe kwam dat... parkeersensoren waren niet automatisch aan gegaan. Na een kleine controle kwam ik er achter dat ook de achteruitrij-verlichting niet meer functioneerde. Beetje rommelen met de pook en ineens werkte alles weer. Hmmmm..... schakelaar niet fris meer. Dus zsm een nieuwe schakelaar op de bak gezet. Hier zit het kreng: De oliefilm van de bak-ontluchting zal wel niet geholpen hebben Maar alles lijkt nu weer in orde.
Haha inderdaad , en als hij het dan ineens niet meer doet dan zit je zomaar met wat schade als je het niet op tijd door hebt.
Sambal bij? Het ligt al een tijdje op de kast te wachten maar, ik kwam er maar niet aan toe. Ik heb al een tijdje de originele Chinese Mondeo achterlichten, maar daar hoort ook nog een chroom-strip bij. Gisteravond begonnen met kitten/lijmen van de sierstrip (inclusief chroom) aan de bevestigings beugel. Standaard zit dat alleen geklikt, maar die constructie stond me niet aan (is bij een standaard Europese strip niet anders). Ook moest de beugel van buitenaf aan de auto geschroefd worden. Dit heb ik allemaal aangepast en nu van binnenuit vastgezet (net als een station). Bij het lijmen kwam ik er ineens achter dat ik wat clips over moest zetten van de oude strip.... Daar sta je dan met een reeds gekit onderdeel.... Dus ik snel naar buiten met een schroevendraaier en vakkundig mijn originele strip van de auto af gesloopt. Toen zat er weinig anders op: Wie A zegt moet ook B zeggen. Dus vandaag de modificatie afgrond en de strip aan de auto gemonteerd! Ik moet zeggen dat het me prima bevalt! Past goed bij de rest van de kont. Origineel (met spoiler): Nu na alle modificaties:
Ja dit is mooi! De Mondeo kan de chromen strip prima hebben, dit zet zich door in de raamlijsten en grille. Helemaal strak zou zijn om het plaatje dicht te zetten; maar dan moet er weer gespoten worden...
Chromuh Willem. [MENTION=1846]ST130[/MENTION]: glad maken gaat lastig; metaal en kunststof werkt als de h*ll.