dus je gaat het blok er compleet uithalen? dan kun je overal wel makkelijker bij. wat zal zon 5 pitter wegen? alvast succes met de demontage! we zien de foto's wel verschijnen hier.
Dag 1 Dag 1 : Zaterdag Demontage is begonnen Soms heb je zo van die lullige situaties ; Daar sta je dan voor paal Stapel met oude en nieuwe onderdelen groeit gestaag: Eind van de dag heb ik hem zo achter gelaten:
Dag 2 : Zondag Toch maar aan de slag, want anders loopt het hele project meteen uit. Er zijn immers afspraken gemaakt bij derden.... Kabelboom weg Langzaam en stukje bij beetje kan de auto omhoog: Succes! Klepdeksel verwijderen: Slachtoffer van de dag: Morgenvroeg weer verder. Eerst de turbo verwijderen en vervolgens een 2e poging op de krukas-bout. Dan kan de kop er af om die vervolgens bij het revisiebedrijf af te leveren. Wordt vervolgt...
[MENTION=551]dutchguy[/MENTION] Omdat de kop er toch afgaat, zet je dan gelijk de "blockmod" in het blok dus de plaatjes tussen de cilinders ivm mogelijk scheuren cilinderwand? Zie foto.
Dit is inderdaad bij in de werkplaats waar Kuga-RS ook zijn werkzaamheden uitvoert. Iets met ruimte, ander soort brug en mensen die me helpen Dag 3: Maandag. Eerst de motor verder gestript van aanbouwdelen Kop er af: Geen stootranden De kop: De ultrasoon reiniger maakt weer overuren: Dit is wat er van de klepstoters af komt na een paar rondjes. De kop is weggebracht naar het revisiebedrijf. Die verwacht ik woensdag in de loop van de dag weer terug. De startmotor en dynamo zijn voor revisie/nazien weggebracht. Toen verder met de versnellingsbak, omdat ik daar zsm de juiste shim voor moet bestellen. Vanavond het meet-klusje afgemaakt. Blijkt uiteindelijk dat ik op exact dezelfde maat shim uit kom als Bert: 1,23mm Morgen even nameten of het origineel toevallig ook 1,11mm is De slachtoffers van de dag zijn: Spanner multiriem (lager) Spanner distributieriem (lager) Waterpomp (rommelt wat) vrijloop poelie van de dynamo (axilaal speling en geluid) Vliegwiel (maakt ook wat geluid axiaal) Grotendeels voorzien , en voor de rest natuurlijk nieuw besteld. Morgen weer spullen scoren en verder met het carter en de zuigers.
Er zit meer aangekoekt spul in die cilinders dan ik verwacht had. Ik blijf het mooie projecten vinden, de motor opknappen/verbeteren.
Het is relatief schoon. Die aangekoekte zooi is echt maar een heel dun laagje, veeg je er bijna met de vinger af. Edit: originele shim is 1,17mm , dus wat groter dan die van Bert standaard was. Afwijking bij mij is dus echt maar heeeel weinig (0,06mm)
Waarom heb je de versnellingsbak open gemaakt? Moeten daar ook een aantal onderdelen woorden vervangen imv met meer vermogen?