1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dutchguy's Mondeo RS

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door dutchguy, 21 nov 2013.

  1. dus je gaat het blok er compleet uithalen?
    dan kun je overal wel makkelijker bij.
    wat zal zon 5 pitter wegen?

    alvast succes met de demontage!:thumbs:
    we zien de foto's wel verschijnen hier.
     
  2. Lars is sterk, maar denk niet dat hij dit blok zo op de schouder zet. ;).
     
  3. Dag 1

    Dag 1 : Zaterdag

    Demontage is begonnen :cheer:

    [​IMG]


    Soms heb je zo van die lullige situaties :schater:;
    [​IMG]

    Daar sta je dan voor paal :snooty:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Stapel met oude en nieuwe onderdelen groeit gestaag:
    [​IMG]

    Eind van de dag heb ik hem zo achter gelaten:
    [​IMG]
     
  4. Dag 2 : Zondag

    Toch maar aan de slag, want anders loopt het hele project meteen uit.
    Er zijn immers afspraken gemaakt bij derden....

    [​IMG]

    Kabelboom weg
    [​IMG]

    Langzaam en stukje bij beetje kan de auto omhoog:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Succes!
    [​IMG]

    Klepdeksel verwijderen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Slachtoffer van de dag:
    [​IMG]

    Morgenvroeg weer verder.
    Eerst de turbo verwijderen en vervolgens een 2e poging op de krukas-bout.
    Dan kan de kop er af om die vervolgens bij het revisiebedrijf af te leveren.

    Wordt vervolgt...
     
  5. Goed bezig meneer:cool:
    Wat hebben wij met doppen :schater:
    Enne is van binnen nog wel een beetje jakkie bah:puke:
     
  6. Mooie vorderingen Lars! Voer je dit project niet in je eigen schuur uit?
     
  7. Blokkie is er al uit:D
    lekker bezig.:thumbs:
     
  8. dit is volgens mij bij KugaRS in de garage
     
  9. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]

    Omdat de kop er toch afgaat, zet je dan gelijk de "blockmod" in het blok dus de plaatjes tussen de cilinders ivm mogelijk scheuren cilinderwand? Zie foto.

    [​IMG]
     
  10. Staat niet in de planning.
     
  11. Cracked inliners komt toch ook eigenlijk niet meer voor of wel?

    Ennuh Piet; goed bezig!!! :thumbup:
     
  12. Het ziet er nu al interessant uit!

    Dat viel mij ook gelijk op!
     
  13. Dit is inderdaad bij in de werkplaats waar Kuga-RS ook zijn werkzaamheden uitvoert. Iets met ruimte, ander soort brug en mensen die me helpen ;)

    Dag 3: Maandag.

    Eerst de motor verder gestript van aanbouwdelen
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kop er af:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Geen stootranden
    [​IMG]

    De kop:
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    De ultrasoon reiniger maakt weer overuren:
    Dit is wat er van de klepstoters af komt na een paar rondjes.
    [​IMG]

    De kop is weggebracht naar het revisiebedrijf.
    Die verwacht ik woensdag in de loop van de dag weer terug.
    De startmotor en dynamo zijn voor revisie/nazien weggebracht.

    Toen verder met de versnellingsbak, omdat ik daar zsm de juiste shim voor moet bestellen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vanavond het meet-klusje afgemaakt.
    Blijkt uiteindelijk dat ik op exact dezelfde maat shim uit kom als Bert: 1,23mm
    Morgen even nameten of het origineel toevallig ook 1,11mm is :cool:

    [​IMG]

    De slachtoffers van de dag zijn:
    Spanner multiriem (lager)
    Spanner distributieriem (lager)
    Waterpomp (rommelt wat)
    vrijloop poelie van de dynamo (axilaal speling en geluid)
    Vliegwiel (maakt ook wat geluid axiaal)

    Grotendeels voorzien , en voor de rest natuurlijk nieuw besteld.

    Morgen weer spullen scoren en verder met het carter en de zuigers.
     
  14. Er zit meer aangekoekt spul in die cilinders dan ik verwacht had.
    Ik blijf het mooie projecten vinden, de motor opknappen/verbeteren.
     
  15. #635 dutchguy, 23 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2015
    Het is relatief schoon. Die aangekoekte zooi is echt maar een heel dun laagje, veeg je er bijna met de vinger af.

    Edit: originele shim is 1,17mm , dus wat groter dan die van Bert standaard was. Afwijking bij mij is dus echt maar heeeel weinig ;) (0,06mm)
     
  16. Dit topic laat echt letterlijk en figuurlijk de ins & outs van de techniek zien :thumbs:
     
  17. Lekker bezig weer. Maar als ik het goed begrijp wordt de d-riem niets te vroeg vervangen of wel?
     
  18. Waarom heb je de versnellingsbak open gemaakt? Moeten daar ook een aantal onderdelen woorden vervangen imv met meer vermogen?
     
  19. hij zet er een sper diff in.
    dan kan de power iets beter aan de grond gezet worden;)
     
  20. Mooie werken, Lars!
     

Deel Deze Pagina