1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DJ--Neo-- Volkswagen Passat 2.0 TDI

Discussie in 'Mijn auto' gestart door DJ--NeO--, 21 sep 2010.

  1. #41 DJ--NeO--, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2013
    F*ck! hoe heb ik daar overheen kunnen kijken... ik zweer dat ik had gezien dat de mondi's rond de 1600 wegen... trek gewicht wist ik idd

    Wat betreft de koelvloeistof... hier heb ik mij eerst ook in verdiept dit betreft een 8 klepper met Roetfilter, pompverstuivers welke problemen geven is bij deze niet het geval en de balans-as van de oliepomp is gelukkig al reeds vervangen! we zullen zien! :)

    De garage waar deze staat, is erg goed aangeschreven, in ieder geval zeker bij mijn familie... hier komen we zeker al een jaar of 15! auto is geweest van de chef werkplaats daar...

    Die bekleding ben ik wel bang voor ja... er komt een plaid over de achterband heen om het meeste kinder vuil tegen te gaan en daarnaast wordt drinken en eten verboden :rock:

    Leuke omschrijving! :) koosnaampje is geboren :P

    Denk verder dat een setje lichtmetaal de auto zeer goed zal doen opleven!
    en misschien als de portemonnee het toelaat nog een paar leuke aanpassingen :)
     
  2. #42 Marco Morello, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2013

    Hahahaha hoe subtiel is deze opmerking dan?


    Tja zou je verwachten, maar de 2.0 diesel uit 2005-2006 (eigenlijk tot en met 2008) zijn niet enorm bekend om hun betrouwbare karakter... Helaas. En de DSG uit de 1e serie (2005-2006) is helaas ook genoeg over te vinden. Maar er zijn er ook genoeg die 300.000km of meer achter de kiezen hebben. Beetje hetzelfde idee als de 1.6 tdci. Je moet er geluk mee hebben.

    Nogmaals het zijn wel comfortabele wagens om mee te rijden en dit is ook een compleet uitgerust exemplaar. En ziet er wel fris uit. Dus op dat gebied zeker een goede keus.
     
  3. #43 DJ--NeO--, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2013
    inmiddels in een eerder bericht een reactie gepost mbt het gewicht van de mondi... verder hebben we in zowel een Focus wagon als een Octavia combi gezeten... onze indruk was unaniem dat de focus kleiner was... t is een beleving, t kan afwijken van het werkelijke...

    goh? meen je dat...

    Heb er ook een voor jou! :houdoe:

    http://www.ford-escortclub.nl/

    zullen we nu ophouden?

    Thanks! en inderdaad, ik hoop dat ik er geluk mee heb!! zal er waarschijnlijk een ton bijtrappen en dan zal t bloed wel weer kruipen waar t niet moet en zal er iets anders weer inkomen...
     
  4. #44 kolere, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2013
    Je motivering klopt niet, voor de rest ziet de auto van binnen eruit als een lekkere cruiser.

    Mij beargumenteerde mening over het uiterlijk:
    Van buiten vind ik de auto niet echt veel uitstraling hebben, het model op zich is redelijk saai, maar de kleur maakt hem nog saaier. Dit komt, vind ik, doordat de chrome randen de auto wat chiquer maken. Deze kleur laten het chroom volledig wegvallen.

    Daarnaast zijn er veel problemen bekend over deze motor uit deze periode, dus ik snap je keuze niet helemaal, zeker niet als je de motor zwaar wil gaan belasten met aanhangers.

    Natuurlijk wens ik je veel plezier toe met de auto en zo min mogelijk problemen!
     
  5. De 2.0TDI 16V met de motorcode BKD had bovengemiddeld veel last van koelwaterverlies, dit bleek te liggen aan een gietfout in de cilinderkop het koelwater lekt dan via een inlaatkanaal de motor in en verbrandt.
    Na 2004 is voor dit probleem een gemodificeerde cilinderkop ontwikkeld.

    Gr. Dennis
     
  6. Klopt...

    Mijn motorcode is BMP, dit houdt in een 8 kleps met roetfilter
     
  7. #47 Biobak, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2013
    [MENTION=13177]Silver[/MENTION] Baron aka marco, in ieder geval onderbouwd en voorafgaand van wat 'intro' tekst. Dat scheelt al een hoop dan wanneer men enkl zegt: WAT EEN LELUK DING ZÛG! :P

    ps. ik had niet gezien dat deze auto in een 'storings gevoelige serie' kan vallen. Dat is best wel een risico idd.
     
  8. De problemen deden en doen zich nog steeds voor bij motoren van 2005-2008. De 8 klepper motoren is mij verder niet bekend hoe die zijn.
     
  9. Ik werk bij een Leasemaatschappij en heb dit fenomeen de laaste jaren niet meer meegemaakt. Wat nog weleens voorkomt is een EGR-koeler welke inwendig lek is.
     

  10. Klopt, waardoor te weinig koelvloeistof en daardoor koppen die er aan gaan.
     

  11. Whahahaha, ik zit daar in het bestuur en ben daar Moderator... je loopt een aantal jaartjes achter kerel :baeh:

    Enne, hier staat nog steeds een TROUWE FOCUS voor de deur :moon:
     
  12. er is inderdaad een gemodificeerde cilinderkop gemaakt voor die motoren, echter heeft de praktijk uitgewezen dat ook deze mogelijk haarscheurtjes kunnen krijgen, dus als je een nieuwe cilinderkop hebt gekregen wil dit je idd nog niet vrijwaren van problemen...

    de 8klepper lijkt goed buiten de boot te vallen, de toekomst zal het voor mij leren... Ik hoop dat ik er een goede auto aan heb, in t slechtste geval zal ik mijn verlies moeten pakken en uiteindelijk naar iets anders moeten uitkijken...
     
  13. Hahaha, het moet niet mooier worden. Een Focus en Escort rijder die een Octavia en Passat rijder saai vind, iets met pot en ketel!
     
  14. Kortzichtige reacties hier zeg. Hij heeft zich vergist in het gewicht van een Mondeo.
    Daarnaast speelt 1 of 2 klassen niet heel erg meer. Bijvoorbeeld Focus MK1 1.8 TDCI of Mondeo MK3 2.2 TDCI scheelt "maar" 35 euro per maand.

    Verder is een Mondeo ook niet heilig, je kunt er niet van uit gaan dat je 200.000 km haalt zonder problemen. Voor beide auto's valt wat te zeggen. Ik vind deze Passat al stukken mooier en minder saai dan zijn voorganger. Maatje van me rijdt een 170 pk 2.0 TDI Highline met alles erop en eraan en een set niet-foute 18" wielen eronder. Fantastische wagen hoor, niets mis mee. Maar een Mondeo is ook erg mooi. Zoals ik al zei: voor beide auto's valt wat te zeggen, en voor beide zijn liefhebbers te vinden.

    Ook om iemand naar een Passat forum door te verwijzen terwijl je zelf ook niet in een Focus rijdt....dan zijn er wel meer mensen die hier wieberen moeten, waaronder Koos, ik-zei-de-gek, en nog wel anderen en ook de persoon die de opmerking maakte.
     
  15. Juist. En ik ga NERGENS heen. Ik blijf lekker rond rijden in mijn BMW's en mijn Audi.

    Dus blijven we lekker op het Ford Focusforum met een splintergroepje "Ford Focusloze autoliefhebbers" die hier komen voor de gezelligheid, de sfeer en het plezier.

    @ Dj: leuk, een andere auto! Doeltreffend, prima auto een passat. Ik heb zelf een broertje van 'm, een 2.0 tdi A4. Ook niets mis mee, al heb ik mijn andere dieseltje liever. Veel plezier ermee!

    trouwens, dat je die Occie alweer 3,5 jaar hebt! Leek me veel korter.
     
  16. Bovenstaande reactie's minus 1 persoon zijn juist de reactie's dat ik bij dit forum ben blijven plakken!

    [MENTION=141]uwbuurman[/MENTION] jou broertje zal de common rail versie zijn, dit is alweer een volledig andere motor... :) ik heb zelf nooit problemen gehad met de VAG diesels, hoop dat het nu niet anders zal zijn.

    enne, de tijd vliegt he wanneer je plezier beleeft van je auto's (of vliegen de auto's?)
     
  17. Klopt commonrail. Die vliegt niet echt, is me te langzaam. De 320D en de 325iA cabrio vliegen wel en bij de 323i vliegen vooral de centjes mijn zak uit ;)
     
  18. :rock: :schater: zal bij die audi volgens mij ook komen door het gewicht wat ie meesleept... heb nog even gekeken naar een A4 avant uit 2007 en die woog al 1600 Kilo... veel gewicht voor zo'n relatief kleine auto...
     
  19. Was even bang dat je het over mij had hahaha:cheer:
     
  20. Tja Koos, als we jou nog erbij moeten tellen komen we wel over de 2 ton heen:baeh:

    Maar Frederik, leuk dat je een andere auto hebt gekocht! Alleen is het denk ik vooral voor jou balen dat je er achteraf achter komt dat de mondi toch nog wat lichter was.
     

Deel Deze Pagina