Inmiddels heb ik bijna 164k op de teller van mijn Focus Wagon uit 2012. Ik vroeg aan een dealer wanneer de distributieriem vervangen moest worden. Er werd aangegeven dat dit bij 240k moest. Dat vond ik wel erg lang en ben toen wat rond gaan zoeken. Ik kwam een topic hier tegen waar ook over 240k wordt gesproken maar dit is dan voor een Ecoboost 1.0 motor. Ik heb een 1.6 TDCI en er stond me ooit iets van bij dat de riem bij 180k vervangen moest worden. Als ik kijk in Etis dan zie ik toevallig ook 180k of 10 jaar staan (wat als eerste komt). Maar ik twijfel nu wat juist is.
Aantal zelfs 140.000. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23215 Kijk gewoon op fordetis wat daar staat klopt.
Ik heb de 1.6 TDCI 115PK versie, gaan wat verhalen ronde van dat hij bij 140.000 al moest, maar bij dealer was gewoon 180.000 bekend, deze is laatst bij mij dus ook vervangen. Dus je kan nog even lekker door tuffen
Zijn geen verhalen, maar voor sommige series de waarheid. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] kan je hier wel meer over vertellen.
Ik zie in ETIS ook 180000 staan, ik kan dus ETIS als leidraad aanhouden? Die link waar naar dat topic is wel heel handig. Laat ook maar even de remolie vervangen bij de volgende beurt. Dat is in 2,5 jaar tijd ook nog niet gebeurd.
Ik kan van mijn Focus 3.1 het kenteken wel vinden in Etis, en de auto wordt dan ook geselecteerd. Alleen geeft Etis vervolgens helemaal niets aan over de auto, dus geen kenmerken, onderhoudsschema of wat dan ook. Moet ik persé registreren en inloggen als ik ook daadwerkelijk gegevens over mijn auto wil zien? Ik ben namelijk ook best benieuwd wanneer ik de distributieriem zou moeten laten vervangen, en dat kan ik in Etis dus niet vinden. Gr. Herwin
[MENTION=12542]Herbus[/MENTION] als eerst heb je een 1.6ecoboost (150pk)en geen diesel. dit bovenstaande geld voor diesel motoren en tweede als je registreert pakt hij het wel heb ff gekeken en als ik op de foto je kenteken goed kon lezen/ontcijferen zou ik op het volgende komen Elke 200 000 km - Vervangen (of na 10 jaar, indien eerder) (LTS 21 304 9) voor de 1.6 diesel [MENTION=16692]Binnetie[/MENTION] 240k zal denk wel een topic zijn waar ze over de peugeot motor hebben. want dat klopte idd. en bleef gewoon heel zonder gekke problemen aan de riem te zien bij vervanging. bij foutief montage van de timing van de hogedrukpomp haalt hij idd geen 240k teveel stress op de riem. tegenwoordig is het idd zoals aangekaard is 180k en wat etis aangeeft zou moeten kloppen
Dat ik geen diesel heb maar een 1.6 ecoboost was bekend! Dank voor de info en het proberen. Even voor mijn duidelijkheid; moet ik me nu in Etis registreren en inloggen om die gegevens te kunnen inzien? Want zoals gezegd zie ik dus niks. Behalve wat in bijgevoegde foto kan zien.
Ik doe het via deze link: http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do Wanneer ik zoek op kenteken of VIN kom ik nergens. Via deze link kies ik de juiste auto en dan kan je als het goed is wel alles zien.
Was 160000 bij mijn Focus 3 2013 maar is later bijgesteld naar 180000 km. Maar ik heb een geluk bij een ongeluk gehad [emoji851]. In mijn garantieperiode was er een pakking lek en om daarbij te komen moest de distributieriem er ook uit dus heb er al een nieuwen in laten zetten en heb alleen de rollen en de riem hoeven te betalen ( had 120000 gelopen) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk