1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributie ford focus 2002 help!!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mitchellV, 21 okt 2018.

  1. Goede avond,

    Ik zit met een probleem...
    Mijn waterpomp van de Ford lekte dus die wou ik vandaag vervangen samen met de distributieriem.
    Alles netjes uitgebouwd kappen er af, krukasbout los gedraaid, krukas poelie er af gehaald etc etc...
    De bedoeling was om cilinder 1 in het bdp te zetten en daarna alles netjes af te tekenen... alleen toen ik aan het krukas draaide gebeurde iets wat volgens mij niet de bedoeling is... ik draaide de krukas rond alleen het rare was dat de riem niet mee draaide... dus de tandwiel draait los ten opzichte van de krukas..... hoe is dit mogelijk? ik zie in de poelie zelf geen spibaan... dus ik neem aan dat die wel in het tandwiel zelf zitten? ik weet nu even niet wat ik moet doen want de nokkenassen zijn nog niet afgetekend of iets.... nu weet ik dat er een ijzeren plaat aan het eind van de nokkenassen geplaatst kan worden om de nokkenassen te blokkeren alleen kan die er op 2 manieren tussen... of de inlaat open of de uitlaat open... wie kan mij helpen?
    alvast bedankt!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Zowel de krukas als de nokkenas pulleys zijn spieloos. Deze zijn met rekbouten bevestigd (deze moeten ten alle tijden worden vervangen nadat ze los zijn geweest). Wanneer de bouten van de pulleys los zijn gedraaid is het dus volstrekt normaal dat de pulleys vrij kunnen draaien.

    Om de timing correct af te stellen heb je speciaal gereedschap nodig. een plaat welke tussen de nokkenassen wordt geschoven en een stiftbout welke in het blok wordt geschroefd en de krukas blokkeert. Daarnaast is gereedschap waarmee je het vliegwiel blokkeert tijdens het op moment/hoekverdraaiing vast zetten van de pulleys ook aan te raden.

    Zonder de speciale gereedschappen is het praktisch onmogelijk om de timing correct af te stellen.
     
  3. bedankt voor de snelle reactie!!
    dat is een stomme fout die ik dus gemaakt hebt... ik had mij eerst moeten inlezen wat ik dit keer niet heb gedaan...
    maargoed het is gebeurd... ik gaat morgen op zoek naar die speciale tools en dan moet het helemaal goed komen!
     
    STEKiE vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina