1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 305pk Dikke remmerij Focus mk2

Discussie in 'Performance' gestart door Romlau, 15 jun 2018.

  1. Ik ben op zoek naar andere remmen voor op de vooras van mijn mk2. Als basis rijd ik een ST met een RS motor. Aangezien ik nu op (theoretisch) 365 pk zit en binnenkort naar de 400 pk ga, vind ik dat de standaard ST remmen wel een upgrade mogen hebben. Het budget dat ik hiervoor wil uittrekken is rond de 1000 euro. Ik ben overigens geen circuit rijder, maar de remmerij zou dit natuurlijk wel aan moeten kunnen. Ik ben benieuwd naar jullie input en ervaringen...

    Een upgrade naar RS remmen:

    Correct me if i am wrong. De RS2 remmerij, of delen daarvan zijn volgens mij hetzelfde als die van een Volvo V70r of S60r. Volgens mij past de XC serie ook.
    Een optie zou zijn om hiervan gebruikte klauwen op te zoeken en hierbij de schijven en blokken te gaan upgraden naar de "sportievere" variant (nieuwe gegroefde/geboorde schijven of de betere remblokken) Is deze set dan waardig aan het vermogen dat ik dan heb?

    Ik zag dat K-sport ook een set kan leveren: https://www.focusrsparts.co.uk/focus-st-k-sport-356mm-8-pot-brake-kit/prod_1549.html Ik ken het merk echter niet. Nadelig vind ik het gebruik van 20mm spacers.

    V-maxx biedt ook een set aan:
    https://www.focusrsparts.co.uk/focus-st225-330mm-v-maxx-big-brake-kit/prod_3209.html

    Zoals gevraagd ben ik benieuwd naar jullie input. Zelf "opbouwen" of toch gaan voor een complete upgrade set?
     
  2. Rs 2 remmen passen niet op een st fusee, rs mk3 remmen daar in tegen wel en dat zijn ook fantastische remmen is mijn ervaring. Er zijn schijven op maat daar voor, en anders 5 mm spacer achter de originele rs remschijf
     
  3. Pumaspeed biedt wel een remupgrade van een mk3 RS aan voor op een mk3 ST250.

    Mk3 RS remmen op een mk2 ST zou een mooie optie kunnen zijn. Hierover heb ik nog niet iets concreets kunnen vinden. Heb je toevallig een link naar een website voor verdere info?
     
  4. Fuse moet je dan vgm uitboren naar 14 (nu 12) voor de bouten van de remzadel/klauw.
    En een 5 mm spacher achter de remschijf.

    Dit is was ik heb kunnen achterhalen.

    Mk2 rs pas helemaal niet (andere fuse stukke)
     
  5. Klinkt goed een ST met RS motor, heb je hier al ergens foto's van geplaatst?
    Ben wel benieuwd naar dit monster.
     
  6. 20180213_161632.jpg
     
    Gitzo en Tembaco vinden dit leuk.
  7. In engeland bied collinsperformance het wel aan. En dan met een remschijf op maat. Maar zo is hoe ik het gemonteerd heb. En dan heb je remklauwen plus blokken, schijven, remslangen, 5 mm spacer, en m14 bouten nodig
     
  8. Ohw ja, welke velgen je hebt is ook belangrijk, want originele velgen passen niet meer, alleen incl een spacer. Rs velgen passen beter maar daar heb je sws al een spacer voor nodig natuurlijk.
     
  9. Mensen, bedankt voor het meedenken en excuus voor het feit dat ik hier niet eerder op heb gereageerd! De remmen upgrade gaat niet door.

    Reden is dat ik mijn Focus ST met RS motor in de verkoop ga doen ivm de aanschaf van een ander huis. De auto komt ook nog wel hier in het te koop gedeelte te staan.
     
  10. Deze topic stof ik weer even af. For the record: Ik heb het huis aangekocht en de auto ook weer teruggekocht. Deze staat nog steeds geschorst in de garage. Tussen het klussen door sleutel ik af en toe nog een klein beetje aan de auto en verzamel ik wat onderdelen.

    Ik heb onlangs nieuwe MK3 RS remklauwen met blokken gekocht. Volgens Davidvk heb ik 5mm spacers nodig en M14 bouten om ze te kunnen monteren achter de standaard ST "Y" velgen. Weet iemand welke schijven ik daarbij moet aanschaffen en of de standaard "bracket" (NL woord weet ik niet) van de ST gewoon volstaat? (Wel opboren naar 14mm)
     
    Davidvk vindt dit leuk.
  11. Wat je nodig hebt om het om te bouwen:
    Rs mk3 klauwen
    Rs mk3 remslangen
    Rs mk3 schijven
    Rs mk3 remklauw bouten (m14)
    5mm spacers voor achter de remschijf
    Passende velgen met genoeg ruimte voor de grote van de remklauw. (Standaard st velg past niet, dus of nog een spacer of andere velgen)

    Kwestie van de bevestigingsgaten in het fusee stuk opboren van 12 naar 14mm, daarna alles monteren met de 5mm spacer achter de schijf.

    In Engeland zijn er ook schijven op maat, dan heb je geen spacer meer nodig achter de remschijf, maar die zijn verschrikkelijk duur.
     
  12. Ik ben benieuwd of dat past. Laat ik het zo zeggen mij is het niet gelukt. Na de MK2 ST verkocht te hebben heb ik de winterbanden met originele ST velgen aangehouden.

    Deze winterset voldeed uitstekend op zowel de MK3 1.6 als later op de MK3 ST3. Echter toen ik ze wilde gebruiken op mijn MK3 RS was de lol snel over. Zelfs met 5mm spacers was er geen beginnen aan. Aangezien ik geen dikkere spaces wilde gebruiken heb ik de velgen verkocht en een set 18” RS replica velgen aangeschaft met een ET van 45 en die passen prima.

    Wat de schijven betreft en de bracket betreft daar heb ik geen antwoord op maar ik neem aan dat als je kiest voor de MK3 RS remmen dat je ook gebruik wilt maken van dezelfde schijfmaat dan pak je de maximale winst wat de remcapaciteit betreft. Zeker omdat de remmen van de ST al erg goed zijn.
     
  13. Ja hoor, met de juiste velgen past dat, zie postnr. #6. Standaard st past inderdaad niet, blijkbaar is dus meer dan een 5mm spacer voor de velg die je nodig hebt. En dan is het nog goed opletten met een spacer of dat hij nog op de naaf draagt,


     
  14. Dat is toch wat ik zeg :confused:
    Daarom ben ik dus benieuwd of iemand anders het wel voor elkaar krijgt met de ST velgen, dat is immers wat TS vraagt.
     
  15. Het is wel de bedoeling dit te gaan doen met de ST velgen. Mocht het niet lukken, dan gaan de ST velgen in de verkoop en ga ik op zoek naar andere wielen. Aangezien dit het (deel)project wat duurder maakt, gaat het i.v.m. onze verbouwing thuis weer even in de ijskast.

    Ik ga remschijven en remslangen bestellen. Bij het monteren kijk ik wel waar ik tegenaan loop...
     
  16. Ik ben heel erg bang dat dat niet gaat lukken. De Y komt zover naar binnen dat deze de remklauwen raakt. Ik heb los van de 5 mm spacers 10 mm en 15 mm geprobeerd en nog paste het niet.

    Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
     
  17. Als ik op de website van collinsperformance zie hoe ver de velg van de adapter en dus ook de remklauw wordt geplaatst met hun kits... Dat lijkt wel een centimeter of 3, als het niet meer is...

    https://collinsperformance.com/shop...e-parts/rs-mk3-brake-upgrade-focus-mk2-st225/

    Ik zet dit projectje in de ijskast (ivm verbouwing thuis). Ik ga rustig op zoek naar een setje Focus mk2 19 inch wielen en ga dan weer verder.

    Wederom allen bedankt voor het meedenken!
     
  18. Dit (langzame) projectje gaat straks verder met Mk2 19 inch RS velgen die ik van @gabini heb overgekocht. Op basis van jullie ervaringen/tips ga ik dat dus niet met de MK2 18 inch velgen doen.

    Bij vorderingen zet ik dat hier neer. Of wellicht maak ik eens een keer een topic aan in "mijn Focus". Dit lijkt me eigenlijk veel beter.
     
    gabini en Edgar Focus vinden dit leuk.
  19. Had je dat niet allang moeten doen :mrgreen::mrgreen:
     
  20. Klinkt goed maar volgens mij maakt de inch maat van de velgen niet zo veel uit om de boel passend te krijgen. Het is de ET waarde die hier een rol speelt.

    Ik weet niet of de ET van de MK2 RS velg anders is dan de ET van de MK2 ST velg. Voor zover ik weet is de ET van de MK2 ST velg 52,5. Van de MK2 RS weet ik het niet. Met een ET van 50 of lager zou je voldoende ruimte moeten hebben.

    Zoals ik in een eerdere post heb aangegeven maak ik voor de MK3 RS ook gebruik van 18” velgen voor de winterbanden. Deze velgen hebben echter een ET van 45.

    Kortom ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.
     

Deel Deze Pagina