1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De ondergang van het C segment, geen toekomst voor de Focus.....

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 31 dec 2022.

  1. Ford Weet Niet Waar Ze mee bezig Zijn Het C Segment blijft Mooi Ontwerp Vind Ik.
    Ik hoop Dat het Nog Terug Draaien.
    SUV Zijn Geen Auto Voor Mij.
     
  2. D segment is ook al weg bij de meeste merken.

    Daarvoor krijgen we natuurlijk een hoop lelijke cross-overs terug. Maar laten we eerlijk zijn, wie wilt er nog in een auto kruipen als je blijkbaar ook fatsoenlijk kan instappen.

    Huidige generatie beweegt minder en minder, is ouder en wordt steeds dikker. Niet echt onlogisch dat cross-overs in zijn.

    Vind de Volvo V60 en V90 een verschrikkelijke auto om in en uit te stappen, bij Focus en Mondeo is dat een stuk minder, maar bij een cross-over / SUV is het een stuk makkelijker. Ook met kinderzitjes.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. de exclusiviteit verdwijnt bij de meeste merken, snelle uitvoeringen, 3 drs, veel power enz.
    het wordt 1 grote eenheidsworst op de straat straks.
     
    Pibo_Focus_CC en Edgar Focus vinden dit leuk.
  4. #5 Marco Morello, 5 feb 2023
    Laatst bewerkt: 5 feb 2023
    @Oops: ik wil wel nog steeds in de auto kruipen. Ook al ben ik 43. Ik zoek een auto die communiceert, die je uitdaagt om bochten te nemen. Ook hard. Dat is iets wat elke Focus kan. De MK4 ST Line zoals ik ‘m nu rijd, doet me weer denken aan het scherpe rijden van de alom geroemde MK1. De grens van die auto (MK4) ligt zover weg, dat ik het echt een heerlijke rijdersauto vind. De versnellingsbak daargelaten, die voelt als kauwgom. Helemaal als je er een MK2 met MTX75 bak naast hebt staan. Dus nee dat makkelijk instappen etc. mogen ze voor mij aan anderen laten. Bijkomend nadeel van die hoge hondehokken is dat ze steeds lomper worden, parkeren wordt een drama, maar ook veel energie kosten om in beweging te komen. Juist dan zou een kleinere, meer aerodynamische en lichtere auto een voordeel moeten hebben.

    Als aanvulling, door de kromme manier van meten van vervuiling, door het volume vd auto te gebruiken, hebben de fabrikanten een “maas” in de wet door dat lompe SUV spul op de markt te brengen. Terwijl als ze naar de daadwerkelijke vervuiling zouden kijken, zou het bestaansrecht van dergelijke bakbeesten een stuk kleiner zijn.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. Dat is het al. Elk merk heeft de zelfde uitstraling. Neem ik BMW en Audi even als voorbeeld. Bij een BMW moet moet je 10 keer goed kijken of je nu te maken met hebt met 1,2,3,4,5,6,7,8 serie. Bij Audi net 0zo

    Bij Ford is het bijna niet anders.. En 1 er bovenuit steekt. ==> Tesla
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina