Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Facelift is er !

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Michel_limburg, 14 okt 2021.

  1. Haha ben je me precies voor. Ook via youtube te kijken:
    (werkt wat soepeler dan via autoweek vind ik)
     
  2. Die tablet is nu nog groter geworden. Ik vond de eerste al niks en nu vind ik het nog niks. De grill past niet ook niet.
    Maar goed, Ik heb de mk4 toch al nooit iets gevonden. Misschien ligt het daaraan.
     
  3. Meer grotere foto's en info hier: https://focus.fordpresskits.com/
    De knoppen van de climate controll en zaken als rijmodi zijn nu helaas ook in het touchscreen opgenomen, ouderwetse draai- en drukknoppen werkt nog altijd het fijnst (imo). Nou ja het kan nog altijd erger als ik kijk naar de nieuwe Golf en Polo: daar moet je vegen over een touchpaneel :sick:
     
    Carfreak64 vindt dit leuk.
  4. Ben ik met je eens. Wij rijden nu paar jaar Tesla model 3. Het is prima rijden met zo'n ding, maar voor welke instelling dan ook moet ik echt op het scherm kijken.
     
  5. Dat enorme scherm vind ik ook niet zo fraai, maar ik vind het vooral niks dat dat ten koste is gegaan van de audio knoppen. Onwillekeurig gebruik ik die toch altijd nog het meeste, dus dat alles via Sync moet vind ik niet echt ideaal.

    Daarnaast vind ik de huidige Mk4 mooier aan de voorkant, maar dat is persoonlijk.
     
    Rubje vindt dit leuk.
  6. Ik vind 'm mooi geworden :) Dat SYNC 4 is wel erg aanwezig. Had 'm zelf iets lager gepositioneerd willen hebben.
     
  7. Het midden scherm met sync4 is groter als het tellerhuis..., ik vind dat persoonlijk geen gezicht.
     
    Carfreak64 vindt dit leuk.
  8. Tja smaak, dat is iets waarover eigenlijk niet te twisten valt. Toen de MK3 uitkwam was de mooi, lelijk discusie behoorlijk heftig, hoor je nu niets meer over. Ik hou het wel bij mijn 'oude' MK3, geen moderne tech gadgets maar wel meer paarden onder de motorkap :mrgreen:
     
    Ecobeast en gerardTDCI vinden dit leuk.
  9. aan die MK3 was ik redelijk snel gewend (na een jaartje ofzo ;))
    de MK4 kan ik nog niet aan wennen.
    en nu komt de facelift uit en moeten er nog genoeg pre-facelift modellen uitgeleverd worden, rare zaak Ford
     
  10. Mee eens, de mk3 heb ik heel erg aan moeten wennen, vond ik ook niet mooi. Uiteindelijk jaren er een gehad. Dus dit is wss is ook weer heel erg wennen
     
  11. #13 bat, 14 okt 2021
    Laatst bewerkt: 14 okt 2021
    Buitenkant strak getrokken, maar het is wel erg anoniem aan het worden zo... Binnenkant valt vooral op dat ze het digitale intrumentenpaneel niet beter hebben geïntegreerd met Sync. Het blijft vrij letterlijk een beeldschermversie van het "analoge" paneel en niks meer.

    Ik had het in eerste instantie niet eens gezien, maar inderdaad, helaas gaat ook Ford mee in de modus dat je alles via een touchscreen moet doen. Blij dat ik niet tot de facelift heb gewacht wat dat betreft. Het moet eerst tot (veel) ongelukken komen ben ik bang... "ik wilde even de airco een graadje lager zetten, en toen zag ik die kleuter over het hoofd..." Het is ook mode. Eerder moesten we het allemaal met stembediening doen, maar dat is ook nauwelijks van de grond gekomen qua gebruik.

    [edit] ik zie dat ze wel overstappen naar online kaarten - eindelijk van die irritante kaartupdates die alsnog jaren achter lopen af?

    Ze zijn heel hard bezig met het inhalen van die achterstand. Ik vermoed dat het gros voor het eind van het jaar uitgeleverd is. Ombouw van de fabriek tijdens de kerststop en uitlevering faceliftmodellen vanaf begin volgend jaar schat ik in.
     
  12. Het is jammer dat het herkenbare van een model er tegenwoordig uit is. Het is niet meer zo onderscheidend als het ''vroeger'' was. Voorkant lijkt in mijn ogen veel op de Seat Leon en Hyundai i30. Steeds meer auto's lijken op elkaar. Dat vind ik jammer..
     
  13. #15 TWA, 14 okt 2021
    Laatst bewerkt: 14 okt 2021
    Nieuwe neus lijkt nu wel heel erg op Seat of Mazda :think:

    Jammer genoeg nog steeds niet gedacht aan de kenteken plaat, komt er nu dus weer ergens op, dat vind ik wel jammer. Vind Sync4 hier net iets te groot, dan idd liever als Tesla of Mercedes verticaal geplaatst...

    Greetz Emiel
     
  14. Ik vind hem geslaagd.

    * Mooi scherm, groot, maar vind het wel wat
    * Buitenkant weer fris al is het ontwerp wennen (vond ik in het begin ook van de hatchback)
    * 1.0 EcoBoost met automaat mag nu ook 1500kg trekken
    * Powershift (dubbele koppeling) zal ook fijn zijn ten opzichte van de huidige 8-traps automaat
    * Nieuwe stoelen in de ST zijn erg gaaf. Ben benieuwd hoe ze zitten

    Waar ik me wel over verbaas. Waarom geen 48v mild hybride op de 1.5 EcoBoost en ST?
    En 1.5 EcoBoost lijkt helemaal verdwenen te zijn.
    En zoals ik het nu lees is de powershift automaat er niet voor de ST

    Nu zit er best een enorm gat tussen de 1.0 EcoBoost en de 2.3 ST
    Gat had mooi opgevuld kunnen worden door een 1.5 EcoBoost met 200pk (zoals de Fiesta ST)
     
  15. Het strakke van de voorkant is eraf dat vind ik jammer en er zit op de ST-Line nu een strip chrome bij de mistlampen en dat vind ik bij die van mij juist zo mooi dat er helemaal geen chrome op zit.
    Ik ben inmiddels gewend aan dat tablet en nu maken ze hem helaas nog groter.
     
  16. dan heeeel erg wennen, de huidige MK4 bestaat alweer 3 jaar(?) en ben er nog niet aan gewend.

    ik begrijp het wel.
    maar ik zou persoonlijk "not amused" zijn als ik 10 maanden zit te wachten op een nieuwe auto en nog 2 maanden later is het model alweer "oud"
     
  17. Geef hier je mening maar van. De mijne heb ik al duidelijk gemaakt. 20211014_151326.jpg 20211014_151019.jpg
     
    focus-piet en Brekers vinden dit leuk.
  18. Natuurlijk direct mijn dealer gebeld. Nog geen Nederlandse specs en prijslijst beschikbaar....
    Nog ff wachten eer ik kan bestellen dus. Grrrrr.
     

Deel Deze Pagina