Haha ja, was inderdaad bij de "Sahara" Zou em eerst voor de zandvlakte fotograferen maar het stond er weer eens vol.
Even een kleine update over de Toyota. Eigenlijk is er weinig te melden, de auto bevalt erg goed en ik heb em nu een jaar. Geen rammeltjes kraakjes storingen of what so ever. Net terug van een grote beurt en moest wel voor een set nieuwe voorbanden. Kilometerstand 36K en eigenlijk vond ik dat wel wat snel. Bij de vorige Focus op Conti's heb ik de banden nooit hoeven te vervangen, gereden tot 60K+ maar wel inclusief winterbanden. Dat kan natuurlijk aan de banden liggen, hier zitten Falken banden onder en die zijn wellicht wat zachter. Toch weer gekozen voor dezelfde banden omdat ik me anders geheid ga ergeren aan het verschil tussen voor en achter. Vier nieuwe banden van een ander merk had natuurlijk ook gekund maar da's dan weer onnodig. Zoals gezegd, verder geen gekke dingen en ik krijg veel complimenten over de auto en dat is altijd leuk natuurlijk. De slijtage van de knopjes op het stuur na aangeven van @meeder ook in de gaten gehouden maar ook dat gaat goed. Nu ben ik wel een poetsfreak dus dat kan ook meespelen. De stoplichtsprintjes blijven ook leuk omdat volgens mij niemand verwacht dat een Toyota Hybrid ook goed van zijn plek kan komen. Dat was het eigenlijk wel.
Ik vind de nieuwe Toyota Corolla een hele fraaie frisse verschijning op de weg. Wat ik zeker een compliment waard vind aan Toyota dat alle drie de versies erg fraai zijn van lijn en vorm. De sedan, hatchback en station, Als ik nu zou moeten kiezen tussen een nieuwe Focus of Corolla, zou ik de overstap ook durven wagen. En ik ben een ECHTE Ford fan, reeds 40 jaar.
@Pibo_Focus_CC , ik kon eerder ook niet echt warm lopen voor een Toyota. Naar mijn mening hebben ze qua design wel flinke stappen gemaakt. Met de betrouwbaarheid zat het eigenlijk altijd wel goed. @meeder , ik vind de Falkens vrij rumoerig, terwijl ze op dat punt wel redelijk goed scoren in tests. Maar goed, ik kan weer ff vooruit.
Nogmaals een saaie update want weinig nieuws te melden. Auto bevalt nog steeds erg goed, geen gezeur what so ever mee gehad. De raamrubbers verkleuren wel als een gek maar dat krijg ik wel steeds weer goed. (Je kunt ze onder garantie laten vervangen maar ik ben er nog niet uit of ze dan vervangen worden door die van hetzelfde materiaal) Verder zie ik in de winter bij volgas geven een witte rookpluim achter de auto maar dat wijt ik aan het feit dat het een hybride is en daardoor de uitlaat tussentijds steeds afkoelt. Vloeistoffen blijven strak op peil en er zijn meerdere hybrid rijders die dit verschijnsel hebben ervaren dus dit schaar ik dan maar onder een producteigenschap. Verder neig ik naar een verlagingsset maar daar ben ik nog steeds niet over uit.
Het is bij jou dus net zo saai als bij mij. Nog nooit zo weinig bij de garage op bezoek geweest als met deze Corolla. De witte rookpluim herken ik niet maar ik heb dan ook de 1.8 en daar kan een verschil in zijn omdat de 2.0 een direct ingespoten motor is.
En nogmaals een saaie update. De Corolla bevalt nog steeds erg goed. Plat gezegd " niks geen gez*ik mee". Echter wil ik graag een hogere instap dus ben aan het oriënteren. De Toyota is echt zonder problemen what so ever dus gaat mijn voorkeur daar wel naar uit. (Lees RAV4) Maar de nieuwe Kuga is ook zeker een kandidaat. Mooie complete auto dus misschien keer ik weer terug aan t Ford front
Prima auto is het dan. Rav4 is ook een veel verkochte auto, zal niet voor niets zijn. Hoor er meer goede verhalen over. Lees ook even mijn stukje in het andere topic over de Kuga
@Patman Ik heb het gelezen. De wegenbelasting voor een plugin zal aardig wat zijn inderdaad. Wat dat betreft is een hybride zoals ik die nu heb eigenlijk beter. Ik ben er ook nog niet over uit wat ik ga doen. Toevallig vanmorgen een filmpje gezien van een Corolla met inmiddels 500k miles op de teller. Dan heb ik alweer zoiets van waarom zou ik em wegdoen? Ja voor een hogere instap maar dat is dan ook alles.
Als je er tevreden over bent, lekker blijven rijden toch. Je komt vanzelf een keer op het punt dat je denk; nu wil ik echt een hogere instap.
De RAV4 staat volgens mij qua betrouwbaarheid op 1, maar ook qua diefstalgevoeligheid, en daar zal de verzekeringen ook wel wat van vinden, maar dat Toyota kwaliteit is dat is 1 ding wat zeker is. Om de twijfel misschien nog wat te vergroten: Mazda CX-30 of een CX-5 al eens bekeken?
Die heb ik ook bekeken inderdaad. Ook Mazda maakt nog gebruik van in mijn ogen "fatsoenlijke" motoren. De CX-30 is ook groot genoeg maar heeft van die erg aanwezige kunststof trim rondom de wielkasten. Verder een mooie auto. Cupra Formentor vind ik ook wel mooi maar dan zit je met VAG spul. Ik weet niet of dat wijsheid is. Verder ben ik erg tevreden over mijn dealer/garagebedrijf en zou daar graag blijven.
Of een Corolla Cross? Oogt wel een stuk minder sportief in mijn ogen dan de Corolla die je nu rijdt. Wellicht wel weer als alternatief voor de RAV4.
Ja die kunststofranden zijn bij de CX-30 erg aanwezig, de 3 is dan wel weer wat leuker maar dan behoud je de lagere instap, de CX-5 is dan weer echt hoog te noemen, ik ben zelf 1.80m en kan er net aan fatsoenlijk instappen, mijn vrouw met haar 1.63m daar bungelen de beentjes als ze uit wilt stappen, dus die hopt erin en eruit En als ik de auto was, heb ik een trapje nodig om het dak te wassen met een washandschoen....luxe probleem
Setje treeplanken eronder? Onder de Pajero zitten ze standaard, enerzijds vind ik ze vreselijk in de weg zitten (maar daar ben ik aangewend na ruim 4,5 jaar) en aan de andere kant dé oplossing voor deze problemen.