1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Configuratie en instellingen aanpassen met een (aangepaste) ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door JW, 27 apr 2015.

  1. Ik wil deze update ook graag uitvoeren. Heb de PAM besteld.

    Zoek mij echter een ongeluk naar de firmware bestanden. Zou jij die mij willen toesturen?
     
  2. Ik heb vandaag het automatisch op slot doen van de auto geprogrammeerd. Werkt goed maar niet zonder hartkloppingen. Tijdens het uitlezen van de computer kwam zowat elke mogelijke foutmelding voorbij op het scherm en de startmotor werkte wel, maar de motor wilde uiteindelijk niet starten. Het compleet uitzetten van de auto en de auto op slot doen loste het probleem op

    De rest van de voorbeeld aanpassingen die in de topicstart stonden heb ik niet gedaan. Het ST menu geeft volgens mij alleen opties voor tractie controle en voor zover ik kan zien geen extra cijfertjes of een andere layout. En de rest van de opties (wat betreft de aanpassingen van Hill start) kan ik niet begrijpen wat het verschil dit
     
  3. Is er eigenlijk iemand die er ooit uit is gekomen of je het aantal keren knipperen kan aanpassen?
    Schijnt bij bijvoorbeeld VW zo gepiept te zijn maar bij Ford zit dat in de UCM geloof ik, die je niet kunt aanpassen middels Forscan?
     
  4. Onderstaande setting is van de F150 of het op een focus werkt weet ik niet!
    On older vehicle it's SCCM (Steering Column Control Module) 724-01-01 xxxx xXxx xx. Large X is the position change it to:
    0 gives 1 flash
    4 gives you 2 flashes
    6 gives you 3 "
    8 gives you 4 "
    A gives you 5 "
    C gives you 6 "
    E gives you 7 ".
     
  5. ik weet niet of het bij de MK3,5 kan maar ik weet dat @JW het een keer heeft aangepast.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Ik zit nog steeds met een willekeurig optredende storing (U0252) “Storing Park Pilot”. De parkeersensoren doen het dan allemaal niet meer. Zojuist de auto uitgezet en weer aan en alles deed het weer zonder storing. Het kan dus haast niet zo zijn dat een sensor kapot is want dan zou er constant een storing moeten zijn.

    De storing kwam een paar week na het monteren van een trekhaak naar voren, dus ook niet gelijk na montage wat zou betekenen dat ergens bekabeling niet goed zit.
    Iemand een idee wat het kan zijn? Parkeermodule rechtsachterin ziet er normaal uit, geen vocht oid.
     
  7. Misschien draadbreuk op de plek waar de bedrading de auto in gaat, of ergens klem
     
  8. Als het is ontstaan na het monteren van de trekhaak, zou ik daar beginnen met zoeken.
    Wellicht is er toch ergens een kabel net niet goed vastgezet, of is er na een bui o.i.d. wat vuil tussen 2 stekkers gekomen, waardoor er slechte contacten zijn.
    Een random kabelbreuk is natuurlijk altijd mogelijk, maar aangezien de trekhaakmodule een signaal naar de boordcomputer kan geven, dat er een aanhanger is aangesloten waardoor park pilot wordt uitgeschakeld, zou die recente toevoeging wel mijn eerste "verdachte" zijn.
     
  9. Voor diegene die veel met Forscan bezig zijn:
    ik heb een excel bestand waarmee je zelf vooraf aanpassingen kunt maken zoals bv autolock, de nieuwe broncode die dan gemaakt is,
    die schrijf je met Forscan naar je auto.
    MAAR!!
    Dit bestand is voornamelijk gericht op Mazda, aangezien Mazda en Ford beide Forscan gebruiken, zou het dus ook op Ford moeten werken,
    wie vind het leuk om hiermee te gaan experimenteren of het handig is om mee te werken?
    Ik ben niet degene die het gemaakt heeft, die eer komt Sergslim van het mazda3revolution.com forum toe
    en is uiteraard op eigen risico te gebruiken, maar wie weet zijn er een hoop onbekende instellingen die dus voor Ford blijken te zijn.
    Helaas kan ik nergens het bestand online zetten, dus wil je het proberen, stuur dan een pb met het mailadres waar het heen mag.

    ScreenshotExcel.jpg
     
    firebolt, Paul_U en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina