1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cilinderuitschakeling.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FordCollinfocus, 22 nov 2021.

  1. Goedemiddag allen,
    Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een focus wagon mk4.
    Heerlijke auto en lekker ruim maar is er iemand die mij goed en duidelijk kan uitleggen hoe het nu precies met de cilinderuitschakeling zit en hoe dit nu precies werkt?( het zal uiteraard al besproken zijn dus sorry als deze vraag irritatie opwekt)
    Het is me wel opgevallen dat er meer trilling in de auto zit. Het moet nog allemaal eigen worden en wennen maar wil het graag goed snappen.

    Alvast bedankt
    Gr Collin.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  2. in sport stand zetten elke keer dat je gaat rijden.
     
    ppwortman vindt dit leuk.
  3. Volgens mij heb ik dit nog nooit mee gemaakt, wel eens een stukje gereden in Eco mode maar geen idee.
    Staat hier standaard op S.
     
  4. @FordCollinfocus: je vorige auto had een 4-cilinder? Ik rij ook in een MK4 1.0 (Mhev), ook 3 cilinder. Vergeleken bij andere 3 cilinders loopt de motor heel glad. De cilinderuitschakeling merk ik eigenlijk alleen als ik rustig door de straat hobbel (of een parkeerplaats etc.). Zelf heb ik de auto meerendeel van de tijd in de normale stand staan. Sport gebruik ik weleens als ik wil spelen, de Eco stand zelden. Hooguit op de snelweg als het niet druk is en ik echt een stuk moet rijden.
     
  5. bij mij staat ie standaard in normaal. kun je ook zo inschakelen dat ie in sportstand of ecostand blijft staan elke keer als je start?
     
  6. Nee mijn vorige auto (fiesta mk8 st-line) was een 3 cilinder alleen had deze geen uitschakeling hiervan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina