1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Chris van S. poets/detail show-off topic

Discussie in 'Wassen & Poetsen' gestart door Chris van S., 6 aug 2014.

  1. En de volgende auto van Chris is een ford focus 2-1 in de kleur jeans blue.....toppie.
     
  2. Heeft hij de jouwe gekocht [MENTION=15372]henk67[/MENTION]? :schater:

    Hij is in goede handen..
     
  3. #43 Chris van S., 25 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2015
    Haha nee, ik houd t lekker bij mijn Fiesta.
     
  4. Het gaat nog even duren voordat de Focus van Henk gedetailed gaat worden omdat eerst een ander project afgerond moet zijn aan zijn Focus.
     
  5. Wat een werk,maar het resultaat is er ook naar.
     
  6. Netjes hoor, wat betreft de doeken... Gooi ze na het wassen in de droger op een laag temperatuur programma, worden ze nog net ff wat zachter van.

    Persoonlijk vind ik zilver een heerlijke kleur om te polijsten. Resultaat zie je op zwart beter maar zilver wordt echt een spiegel.
     
  7. [MENTION=1772]Godtoh[/MENTION], alle doeken gaan bij mij 40 minuten in de droger om ze inderdaad lekker zacht te maken. Maar daarna hang ik ze binnen nog 2 dagen uit, maar buiten in de zon gaat het drogen nog wel ff wat sneller ;)
    [MENTION=75]focus79[/MENTION] tnx :)
     
  8. Zo, even voor 195 euro spullen besteld om de auto voortaan zelf bij te houden.....
     
  9. Mike;????????
     
  10. Wassup Marco?
     
  11. Ben benieuwd naar de actiefoto's... Jij en je wagen poetsen... Dat is fysieke arbeid, kun je moe van worden:grin:
    Soms een startpakket met DAP besteld?

    Zelf heb ik ook een bestelling gedaan, Meguiars 105 en 205, Poorboy's Clay, Poorboy's lube, Monello pads voor de Dap en een set Meguiars pads voor de wax. Verder geen shiny spulletjes. Kijken of dit langer goed blijft dan de spullen van Poorboy's.
     
  12. Op de vorige pagina's zie je mij al op 2 actiefoto's hoor. Op 1 ben ik de velgen in de Wheelwax aan het zetten, zittend op mijn dikke reet op de grond, op de ander zet ik de Focus in de sealant.

    DAP heb ik al een jaar of 3. Alleen doe er te weinig mee. Afgelopen zaterdag heeft me weer enthousiast gemaakt om het ding weer eens vaker in de hand te nemen. Ehmmm....de DAP bedoel ik dan he! :mrgreen:

    Problemen met houdbaarheid van PB? Ik heb van hen ook al 3 jaar spul staan, niets mee aan de hand hoor. Of bedoel je de standtijd?
     
  13. Vind M105 zelf op de DAP niet heel heel fijn, op de rotary gaat dat een stuk fijner :)
    M205 is echt wel een topper wat mij betreft.
     
  14. Gebruik zelf de m105 en m205 icm. een dap en het werkt perfect.
     
  15. #55 Marco Morello, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2015
    Idd de houdbaarheid. Ik heb het van ellende maar weggegooid. Binnen een jaar begon het schiften (de vloeistof ging er bovenop drijven). Het poetsmiddel werd heel erg waterig en er was eigenlijk weinig meer mee te beginnen. Daarbij vond ik de SSR1 t/m 3 absoluut niet brengen wat ze beloofden. Poorboys polish deed meer. De PB klei en de Natty`s paste wax is wel fijn, met een aardige standtijd van de laatste. Qua leer behandeling was het wel heel fijn spul, rook lekker en verzorgde het leer ook (beter dan de leatherstuff van Meguiars).

    Wat betreft de 105 en 205 is voor het eerst dat ik het ga gebruiken (de laatste keer dat ik een auto heb gepoetst is denk ik wel 2 tot 3 jaar geleden). Ben benieuwd hoe het mij gaat tegenvallen. :mrgreen:

    Andere tijden, andere prioriteiten en hobby's.
     
  16. Waar heb ik zo'n soortgelijke opmerking vaker gehoord?!! ;)
    Wellicht zeg ik hetzelfde over paar jaar.....

    Maar het schiften en ontbinden van poets producten komt bij bijna alle producten voor, niet alleen bij poorboys. Jullie zullen vast lachen als jullie dit lezen; ik schud om bovenstaande reden alle flesjes wanneer nodig... :rolleyes:
     
  17. Haaha ik zei laatst hetzelfde tegen je Chris.

    Ik heb de boel ook geschud, en hoppa, weer verder.

    Voor leder onderhoud zweer ik bij Gliptone Liquid Leather Cleaner en Conditioner.
     
  18. Nice job heren! Ziet er weer goed uit.

    Ik moet het hier toch ook maar werd eens gaan oppakken :oops:

    Hier helaas dezelfde reden als marco...
     
  19. Bij het bedenken van een pakkende eerste zin voor dit verhaaltje kwam er niks anders dan een vraag bij me naar boven. De vraag is; wat is er nou leuker? Het detailen van een prachtige nieuwerwetse supercar OF het ontkrachten van gebruikssporen op een auto die jarenlang ons straatbeeld heeft gevormd? Het is bijzonder om een speciale auto te mogen detailen, weet ik uit ervaring. Maar het is leuker om een oude auto nog eer te mogen geven, zeker als je niks te verliesen hebt en alleen maar kan winnen! Met dat gevoel heb ik gisteren een 20 jaar oude Peugeot 205 gedetailed!

    Deukjes, krassen van wasstraten of vuile sponzen, diepe krassen, minder diepe krassen, ingevreten uitgebeten vogelpoep en mat doffig van grijs van kleur. Dat is kort omschreven de staat van de lak van de groen metallic gekleurde 205. TLC was duidelijk nodig op deze “trots van Frankrijk”
    Paar maanden terug had ik de 205 reeds geclayed en in de wax gezet (AG EGP). Dus na het wassen hoefde ik als enige de liggende delen van de auto lichtjes te clayen , waarschijnlijk wat hars deeltjes.

    Om het verhaal verder nog beetje boeiend te houden skip ik mijn verhaal gelijk naar het polijsten, dat was immers de grootste operatie. Allereerst had ik enkele nog redelijk oppervlakkige krassen verwijderd met UHS pad en UHS gel. UHS heeft echt een hele gemakkelijke cut en mooie finish. Daarna testspot gemaakt met Oranje Lake country pad met Mezzo. Uiteraard was dat niet voldoende maar wilde zeker weten dat ik kon overstappen op Scholl Concepts S3 Gold met de Witte Spiderpad. SC S3 heeft hoge cut, hoge glansgraad en hoge wauw factor. Ik snapte gelijk de “fuzz” over deze combinatie, zeker op de lak van de 205 dan tenminste. Heel even nog een testspot gemaakt met Blauw Rupes Microfiber pad en gel, maar deze pad is duidelijk voor de hardere type lakken omdat hij nog voldoende marring achterlaat, marring die je zo kan verwijderen met een finish pad overigens. De liggende delen en de delen onder de sierlijsten heb ik gepolijst met de SC Spider pad. Resterende delen heb ik gepolijst met de blauwe Lake Country pad icm S3 compound omdat ik iets minder cut nodig had. Simpelweg omdat de verwering een stuk minder was als op de liggende delen en de ergste imperfecties had ik al gepolijst met UHS. Ook vermoed ik dat een enkel deel was overgespoten getuige druipers en stofjes in de lak. In elk geval na de eerste stap polijsten was 80 tot 90% van alle diepe krassen verdwenen. Met uitzondering van echt hele diepe krassen in de lengterichting van de auto en uitgebeten vogelpoep plekken.

    Door de hoge cut van S3 gold verwachte ik te finishen met de Gele rupes combinatie, echter wit/wit gaf de mooiere finish. Dus rondom de auto gefinisht met wit/wit. Geeft ook wel weer hoe hoog de glansgraad is van S3 gold!

    Daarna rondje eraser en polijst resten verwijderd, wat is eraser toch een heerlijk product! Welk product ik wilde pakken om de lak te voeden twijfelde ik nog over; PB black hole, DDJ Microprime, AF Ultraglaze of Autoglym SRP. Hm keuzes keuzes... Aangezien SRP toch ook al een oud product is vond ik het mooi in oude stijl de lak verder te behandelen, uiteraard niet om de berg fillers, olien en gemak van SRP……. wel! SRP is een erg makkelijk product maar is nog makkelijker en egaler op te brengen op een dampig AG High tech aplicator sponge.

    Als LSP heb ik gekozen om FK1000P aan te brengen. Had al gelezen dat FK1000P erg goed gaat op/icm SRP, dus dat leek mij een mooie glanzende keuze. En zo geschiede!

    Laatste uurtje gebruikt om voor de afwerking, met dank aan: Raampjes – DDJ Clearly Menthol, Trims - autofinesse Revive, Banden- CP Perl, Interieur delen – PB Spray and gloss en DDJ Mr Pink handschoen (erg handig)
    Helaas was er niks te beginnen aan grijs geworden bumpers dus deze bumpers heb ik verder zo gelaten.

    En dan de plaatjes bij het verhaaltje.

    De 205 vlak voordat zij onder het mes ging. Op eerste gezicht nog redelijk wat glans. Dit aangezien de auto paar maanden terug een quick detail van mij had gehad. Zie de high tech state of the art bevestigingen van de wieldoppen, uitvinding van de eigenaar ;)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Na het wassen

    [​IMG]

    Lak inspectie

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    In het licht zie je de verwering in de lak

    [​IMG]

    Peugeot 205 Special green line edition

    [​IMG]

    Tijdens polijsten; lak hoe het was

    [​IMG]

    Scholl Concepts S3 icm witte Spiderpad

    [​IMG]
    Rupes MF pad blauw/blauw en finish op geel/geel
    [​IMG]

    Hele motorkap gepolijst

    [​IMG]

    Hier zijn de diepe krassen in de lengte richting nog zichtbaar

    [​IMG]

    Scherm linksvoor - voor

    [​IMG]

    Scherm linksvoor - na

    [​IMG]

    Na het polijsten

    [​IMG]

    En dan grote stap voorwaards; de helemaal aftershots

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. [MENTION=243]B@Zzz...[/MENTION] ik moet eerst nog leren raakschieten. Daarna zal ik ook om dezelfde reden deze hobby niet meer kunnen uitvoeren. Dus zolang dat nog niet het geval is polijst ik nog even verder ;)
     

Deel Deze Pagina