1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BT/VC naar Sync 2/3 Hulp

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Bambieeee, 26 jun 2020.

  1. Ik ben de laatste tijd aan het kijken wat er mogelijk is qua upgrade van infotainment. Nu kwam ik dit topic tegen: https://www.fordownersclub.com/foru...s-mk3-2011-2012-2013-btvc-non-sync-to-sync-3/

    Nu ziet het meeste er wel als te doen uit, maar voor zover ik weet hebben een aantal mensen deze upgrade al uitgevoerd en was mijn vraag of iemand mij hiermee kan ondersteunen/helpen, natuurlijk tegen een vergoeding?
     
  2. heb het zelf gedaan, stelt eigenlijk weinig voor.
    op pro-ford.com kan je kabelboom bestellen, of je moet zelf een kabelboom willen maken.
    achterruitcamera zit verkeerd op de kabelboom van pro-ford, maar dit is eenvoudig te fixen.

    daarnaast heb je het gehele gedeelte nodig. nav module, scherm, radio , bezel,
    gps antenne heb ik universeel gekozen ipv in het dakantenne. die kwam van allekabels.nl af.

    totaal moet je op 1000euro rekenen. 650was ik kwijt voor sync3 en kabelboom is 300 inc verzendkosten
    universele antenne is 30euro dacht ik zo. goedkoper zijn ze wel maar gaf storing bij mij. die van allekabels werkt naar behoren.
    simpel boven op de kachelhuis gelegt en werkt perfect.

    van de bezel van de radio moet je onderste deel bij mk3.1 afzagen om hem passend te krijgen. dat deel waar de 2 torx schroefjes in zitten.

    goeie uur heb je er eigenlijk alles in zitten als alles goed voorbereid is.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  3. Dan is een plug en play android radio wel ietsje goedkoper en minder werk.
     
  4. Klopt, maar dat heb ik al een keer geprobeerd zonder succes, 2 stuks besteld, beide waren al kapot voor ik zo uberhaupt in de auto geplaatst had.
    In het geval van Sync 3 werkt Android Auto en dergelijke ook normaal(voor zover ik weet)
    En ik vind de UI van Sync er wat strakker uit zien.
     
  5. Hoe is dat spreekwoord ook alweer? Wie mooi wil zijn moet pijn lijden? In dit geval pijn in de portemonnee :nocheer:
     
  6. Pfoh dat Sync 3 is wel gaaf zeg, maar ik zou het zelf net een te grote klus vinden. Heb nog meer van die klusjes liggen (stoelverwarming kabelboom, ander stuur). Wellicht eens kijken wie er tegen betaling een dagje wil sleutelen.
     
  7. Ik denk dat ik voor het zelfde project sta. van de week heb ik het hele systeem besteld (uit polen) met de gedachten dat ik sync 1.1 heb. nu haal ik de APIM(radio) er uit en zie ik achterop maar 1 stekker dus ik denk dat ik geen Sync heb.
     
  8. Afgaande op je kenteken heeft je auto inderdaad het oude Bluetooth/Voicecontrol systeem. Etis geeft voor jouw kenteken de volgende info:

    BT/VC tel.interface + USB-aansl.


    SYNC 1.1 is overigens pas in 2014 geïntroduceerd.
     
  9. Bedankt voor het kijken. Daar was ik inderdaad al bang voor.... nu word de klus een stuk meer werk...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. De hoeveelheid werk valt op zich wel mee. Zolang je geen 10-speaker Sony systeem hebt (met afwijkende bedrading) is het prima mogelijk om de ombouw te doen van Bluetooth/Voicecontrol naar SYNC 3.

    De hoeveelheid werk is vergelijkbaar met de ombouw van SYNC 1.0 / 1.1 naar SYNC 3. Het enige dat verschilt zijn de connectoren en de pinout. Met de juiste connectoren is het vrij eenvoudig en financieel aantrekkelijk om een adapterkabelboom te bouwen.
     
  11. Heeft iemand ervaring met zo kabelboom maken? Welke dingen moet ik daarvoor bestellen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. bij type e ontbreekt de microphone kabel en verlengkabel voor de usb hub in center console
    zelf heb ik van bt/vc naar sync3
    http://pro-ford.com/provoda-i-razemy/provodka-dlya-ustanovki-sync-2-i-sync-3/
    met deze kabelboom krijg je wat ik had.
    enige punt was dat achterruitcamera een y splitsing heeft naar de tulp stekker.
    van apimscherm connector loopt het naar de screen connector. daar splits hij van af.
    door middel van de kabel door te knippen van tulp naar screen connector geen storingen en werkt het nu al vor lange tijd perfect.

    heb hem zelf via pro-ford laten maken emailen mooi al snel met de vraag wat je hebt en wat je wil.
    dus ik van bt/vc sony radio naar sync3 met tulp stekker.
    dit is dus na goeie 30 dagen ongeveer netjes bij me thuis geleverd, kabelboom ziet er netjes uit.
    zelf zou ik het nooit zo mooi hebben kunnen maken.

    jw en pd3jcw zullen het beter weten. maar de bt/vc usb komt direct van deze module, is alleen voor muziek.
    in center console en met de verlengkabel gaat er ook 12volt naar toe. dus hogere amperage dat geleverd kan worden.
    dit is nodig voor android auto en eventueel gsm opladen
     
  13. Goed om t horen dat er inderdaad een verloop kabel bestaat.
    Wat ik heb begrepen is dat je sowieso een sync 3 usb poort nodig heb voor apple car play, deze heb ik ook al liggen.
    Ik heb op dit moment een sony radio als het goed is met een standaard front. Ik heb speakers in de voor en achter deuren, betekent dat dat ik dezelfde kabel nodig heb die u heeft gebruikt?
    In dat geval kan ik misschien de informatie van u overnemen wat hun allemaal moeten weten want ik heb geen idee wat ik moet aangeven[emoji28]

    Klopt het dat u ook maar 1 stekker achter de radio heb zitten?[​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. klopt allemaal, kort en krachtig gezegd.

    kreeg een mail dat sommige dingen niet op voorraad was en als ik betaald had het in 20-30dagen verzonden werd

    Code:
    i have at this moment  https://pro-ford.com/focus/ford-focus-3/muzyka/polnye-shtatnye-radiopakety/radiopaket-7/ this radio
    and want to update it to sync3 https://pro-ford.com/focus/focus-3-restyling/multimedia/polnye-shtatnye-radiopakety/komplekt-magnitoly- sync -3-dlya-focus-3-restyling/ , 
    
    nu ik kijk zie ik wel dat ze niet specifiek hadden gevraagd om deze info.

    in ieder geval was het bij mij na goeie 40dagen binnen, post was niet zo snel.
    enige stekker die je niet nodig hebt is de gpsm stekker. dat is als je sync1 of sycn2 hebt.
    voor sync3 losse gps antenne van allekabels.nl deze met aansluiten op de apim module en boven op de fanduct monteren is goed zat.
    alleen in tunnels, lange viaducten waar je onderdoor rijdt valt het signaal logisch weg.
    scheelt dus een werk om de kabel over de hemel naar achteren te monteren

    tevens onderaan waar je airco paneel zit. dat randje moet van de bezel eraf gezaagd worden.
    zodat je net de 2 schroeven nog kwijt kunt
     
  15. Top bedankt voor de info! Ik ga ze even mailen met de vraag. Mijn huidige systeem beschikt al
    over navigatie dus een gps antenne heb ik al deze zou ik al het goed is gewoon kunnen blijven gebruiken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  16. als je al gps hebt kan het zijn dat je gpsm module hebt die dan boven de tellerunit zit.
    zelfs dan heb je nog een losse antenne nodig ivm deze direct op de apim module aangesloten moet worden met fakra connector.

    @pd3jcw zal het beter weten hoe daar mee zit precies. welke informatie hij in dat geval kan eruit halen
     
  17. Als ik dit zo lees, is 't toch allemaal niet super lastig om SYNC 3 in een 2011-2014 model te krijgen met BTVC.
    Wat maakt het voor velen dan zo lastig in plaats van SYNC 1?

    Enige wat ik zelf lastig zou vinden, is het vinden van een geschikte bezel met radiobediening en lock-knop.

    Waar heb jij die van jou vandaan @trucker0werner ?
     
  18. Het is prima mogelijk heb het in me oude auto geïnstalleerd. Je heb alleen een kabelboom (uit polen) nodig. Hou er wel rekening mee dat de airbag module (ben de naam ff kwijt) bij deze modellen vaak niet compatibel is met emergency assistance en dus een storing krijgt die je niet kan uitschakelen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. #20 M.Blaak, 8 okt 2021
    Laatst bewerkt: 8 okt 2021
    Is die emergency assistance niet uit te schakelen? via Forscan ofzo? Dat lijkt me een stuk eenvoudiger dan een airbagmodule vervangen haha

    EDIT: je zou dat uit kunnen schakelen door het volgende te doen volgens het Forscan forum
     

Deel Deze Pagina