1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue-Madness met zijn Passat

Discussie in 'Mijn auto' gestart door blue-madness, 13 jul 2014.

  1. gezien we toch te veel rijden en de mondeo voor ons gevoel toch wat dorstig was zijn wij de zoektocht begonnen naar een Diesel station, na het bekijken en uitproberen van een Mondeo MK3, Focus mk2, toch moeten besluiten dat het geen ford ging worden. onze keuze was gevallen op een Vectra C facelift, maar een Passat kruiste ons pad en dat was toch ook wel een leuke auto. Vorige week zaterdag gaan kijken naar een Passat maar die viel ons heeeeeel vies tegen. de verkoper zag ons al weer vertrekken voordat hij naar ons toe kon komen. had er nog 1 in de buurt gezien maar daar was ik de advertentie van kwijt. na ff zoeken op onze telefoon eindelijk toch de advertentie gevonden en bleek op 5 min afstand te staan van waar we waren. De auto bekeken en eigenlijk meteen gekocht, konden de mondeo inruilen dus dat was een groot geluk.

    Ik zal zoiezo nog regelmatig eens hier op het forum wat rondhangen :rock::dance::baeh:


    Ik heb altijd gezegt geen VW te rijden maar hier dan toch onze waggie:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Niets mis met een Passat en ik denk dat het een prima opvolger kan zijn van je Mondeo. Veel plezier ermee!
     
  3. fijne rijders auto hoor, zo'n passat, en lekker ruim. De 1.6tdi?
     
  4. 1.9 denk ik?
     
  5. Interieur foto's en specs ;)
     
  6. Het is de 2.0 TDI comfortline met 6bak, 140 pk, cruisecontrol, PDC voor en achter, clima, eps
     
  7. Foto's van de binnenkant volgen. Moet nog poetsen want hij is een beetje stoffig hahahah
     
  8. Mooie auto hoor.
    Veel succes ermee :thumbs:
     
  9. Veel plezierige en veilige kilometers met de Passat Variant gewenst :D
     
  10. veel veilige :sturen: gewenst met de passat :thumbup:
     
  11. Hele fijne auto hoor, niets mis mee. Veel plezier ermee!
     
  12. Fijne auto,s geniet er van en veel veilige kilometers

    hou de motor wel een beetje in de gaten de 2.0 kent wat kwaaltjes..
    als je er op tijd bij bent bespaar je een hoop kosten.
     
  13. helemaal geen verkeerde auto heb je... Ik kan het weten gezien het feit ik je ben voorgegaan...

    T enige verschil is, ik heb DSG in de mijne...

    Zoals hierboven al werdt gezegd, let op met de 2.0

    de 2.0 16V motoren hebben 2x een terug roep actie gehad, 1x voor de balansas van de Oliepomp (overigens wordt er ook gezegd dat het het veiligste en het beste is om een Oliepomp van een 1.9 te laten monteren omdat deze geen kwalen heeft) en 1x voor de pomp verstuivers. als je dit niet weet kan de garage je een mooi oor aannaaien!

    heb je een 2.0 8V (met af fabriek roetfilter dus) dan is er alleen voor de balans as een terug roep actie.

    Het loont zeker de moeite om even na te gaan of jou passat deze actie's al heeft ondergaan!

    Daarnaast schijnt het bij de eerste lichtingen van de 2.0 motoren wel eens voor te komen dat er haarscheurtjes in het blok ontstaan... ook dit lijkt merendeel bij de 16 kleppers voor te komen...

    Vind het een heerlijke rijders auto met voldoende power onder de kap die je iedere keer weer een grijns geeft! :)

    als je vragen hebt, je weet me te vinden!
     
  14. die moet je eigenlijk anders formuleren :lol:

    Ik heb altijd gezegt geen VW te rijden maar hier dan toch onze Passie!! :cheer:
     
  15. haha je hebt gelijk Neo, heb het verkeerd geformuleerd hahah, het is een super fijne bak, alleen weet ik niet of het een 16v of 8v is. ik denk dat het de 8v is gezien er wel een roetfilter op zou moeten zitten en ik heb niet super snel vind.
     
  16. vul op de site van Autoweek rechts bovenin je kenteken in en druk op zoeken :)
    de pagina die dan volgt geeft je een specificatie van je vw...

    is je motercode BMP (zoals die van mij) dan heb je een 8klepper
    heb je een BKP motorcode dan heb je een 16 klepper en kan er een mogelijkheid zijn dat ie ooit scheurtjes in de koppen gaan vertonen... (is vaker voorgekomen bij dit type moter)
    de passat na eind 2006 heeft een ander type motor gekregen waardoor dit euvel moet zijn verholpen.

    enne... snelheid is natuurlijk iets wat iedereen anders ervaart, maar ik kan hem nu niet bepaald langzaam noemen... naald klimt bij mij snel omhoog :)
     
  17. ik heb de BMP dus een 8v :P, ik heb ook geen rode letters dus de sloomste van het stel denk ik. De naald gaat redelijk snel omhoog als ik boven de 2000 rpm zit, eerder echt niet, beetje last van het zo genoemde turbo gat hahah. verder is het een super fijne bak. helaas moet hij een keer aan de computer omdat de PDC niet echt lekker werkt en ik de piepjes van vergrendelen en ontgrendelen wil horen. ook zou er een alarm op zitten maar kan de motorkap gewoon openen met de ramen open en de deur op slot. de passat kan nog veeeeeeeeeeel meer maar dat moet allemaal aangezet worden met dat andere software (niet vag-com). maar dat moet ik nog even uitvogelen wat wat is.
     
  18. #18 Marco Morello, 28 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2014
    De problemen worden toegeschreven aan met name de BKD (BKP? Volgens mij bedoel je BKD;)) 16v blokken uit de leeftijd van 2003 tot 2006. Echter uit eigen ervaring uit mijn naaste omgeving is dit helaas niet het geval. Ook latere modellen hebben er weleens last van.

    Denk qua aandachtspunten dan aan de volgende zaken:
    - Gescheurde cilinderkoppen
    - Turbo`s die kapot lopen (gelukkig makkelijker te vervangen dan bij de 1.6tdci)
    - EGR koelers die lekken, daardoor koelvloeistof weg en wederom kop kapot
    - verstuivers die gaan klapperen daardoor een ovaal gat veroorzaken. Remedie: nwe cilinderkop.
    - Verder zijn de balansassen en de oliepomp ook zaken van aandacht.
    - Helaas ook in het interieur is het niet altijd even degelijk als VW zou willen. Afbladerende handgrepen, afgebroken stoelhendels, alcantara dat na 150.000km eruit ziet of het er al 300.000km in zit.

    Voor mijn gevoel zat de generatie Passat er voor beter in elkaar.

    Anyway, genoemde zaken wil niet zeggen dat alle 2.0 16v tdi problemen hebben, maar kans is wel groot. De 2.0 8v tdi is redelijk foutloos.

    Neemt niet weg dat als ze rijden, de auto ook lekker rijdt. Het is niet een auto die je meer bij het autorijden betrekt, meer gevoel geeft (zoals bijv. de Mondeo of Alfa 159) maar meer een comfortabele reiswagen.
    In de juiste uitvoering zijn het ook mooie wagens.

    (Als ik over een jaar of 2 in de markt ben voor een andere auto... ga ik misschien wel kijken in de VAG stal. De huidige Skoda Octavia`s vind ik mooie auto`s en rijden best goed)
     
  19. Ik moet zeggen Marco dat de passat heel anders rijd dan de mondeo. Vond de mondeo mij meer het gevoel geven dat ik meer de auto kon aanvoelen maar de passat geeft me een luxe gevoel maar wel het gevoel dat de dash dicchter op me zit dan de mondie. Al met al vind ik het wel een geschikte opvolger mn focus en daarna de mondeo. Moet wel nog een hoop uitvinden waar alles zit en wat ik allemaal kan instellen hahaha
     
  20. *flik.kert van zijn stoel en krabbelt weer overeind*
     

Deel Deze Pagina