1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue is beautiful

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Carfreak64, 9 jan 2020.

  1. Het is zelfs een 182pk 1.5 EcoBoost ;)
     
  2. Zoals Fabian al antwoordde heb ik geen 1.0 125 pk, maar een 1.5 182 pk.

    Wat betreft mijn rijstijl, ik houd van doorrijden, rijdt ook niet om zuinig te rijden en rij dus bijv. ook niet bij 60 in zijn 6 (wat de schakelindicator adviseert en wat funest is voor de techniek). Verder nooit veel harder dan de wettelijk toegestane maximum snelheid. Wel veel relatief korte woon-werkverkeer ritten. Ik reed met mijn 208 GTi en 308 GT's, beide 1.6 met 200+ pk, gemiddeld ca 1:14, zuiniger dan in welke autotest dan ook.
     
  3. Sorry, die 125pk kwam uit een post van Michel. Verwarrend al die blauwe auto's :-)

    Ik heb zelf een 2016 150pk en rijd hier zonder moeite 1:18 mee met een op het oog gelijke rijstijl. Jouw auto heeft 32 pk meer, maar een cilinder minder en is 4 jaar en een model nieuwer - dat valt me dan toch tegen.
     
  4. Hahhaha, ik vind het allemaal nog wel meevallen.
    Rij zo'n 1 op 12 :rofl:
     
  5. Ik doe ook 1 op 12........
     
  6. ik kom met de 1.5 150pk ook uit op 1:11 soms 12 maar dan moet ik wel mijn best doen helaas :( soms lijkt het wel of mijn vorige 2 liter RE zuiniger was...
     
  7. Bij lange afstanden zitten wij rond de 8,5 liter (1:12) met de 1.5 Ecoboost en bij wat meer kortere stukjes gaat het richting de 9,5 liter (1:10.5). Wij hebben een C-Max met automaat.
    Met de caravan er achter is het 11 liter (1:9).
    Ons verbruik komt dus redelijk in de buurt van het WLTP verbruik van deze motor/versnellingsbak combinatie.

    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
    collusion vindt dit leuk.
  8. uh, zei er iemand onzuinig ?? :schater:

    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. maar daar krijg je natuurlijk heel veel fun voor terug :rock:
     
    mr_boub vindt dit leuk.
  10. Zo, weer eens een update en verse foto's.
    De auto bevalt heel goed. De banden, Conti's PreniumContact6 zijn gesetteld en bevallen op wat meer geluid na prima. Helaas laten de huidige situatie (Corona en 100 km/u) het wat minder toe de auto eens uit echt te proberen, daarnaast hebben we de vakantie in Mei in Normandië, maar verschoven, helaas, omdat je daar nog heerlijk kunt rijden op de binnendoor weggetjes (waar je een Focus des te meer zou moeten gaan waarderen).
    Wel 1 puntje, ik voel en hoor bij het snellere bochtenwerk regelmatig een knok in de stoel, vermoedelijk in de rugleuning daar ik hem daar ook meer voel, bij iemand bekend? Ik heb de comfort stoelen welke verder overigens super bevallen.
    Nu na ca. 4000 km nog geen rammeltjes oid. Oliepeil stond na ca 1500 km op 80% en daar staat het nog steeds. Gemiddeld verbruik houd ik niet echt goed bij, maar ligt op ca 1:13,8 vlgs de BC en ook als ik het uitreken. Raar genoeg zegt de app iets heel anders.....:think:

    Zo een paar foto's. Ik krijg opvallend veel opmerkingen over de auto, die kleur he :lol:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Gitzo, focus79, bluediamond en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Ja, zijn rare tijden, jammer van de vakantie, maar dat wordt vast wel een keer ingehaald.
    Goed om te horen dat de auto en ook de nieuwe banden goed bevallen!
    Tot op heden heb ik zelf geen klagen over de Michelin Premacy 4 banden, maar ik kom dan ook uit een C1, dus alles is beter :lol:

    Kleur is inderdaad fantastisch, zeker als de auto schoon is!
    Wat geeft je FordPass App aan als verbruik dan?
     
  12. Geen idee, want de Ford Pass werkt al een paar weken niet meer. Heb nog niet naar de oorzaak gezocht...geen tijd gehad er mee naar de dealer te gaan. Ik mag gewoon doorwerken in deze crisistijd.
    Ik kan mij wel herinneren uit de maanden januari en februari dat het verschil echt groot was, in negatieve zin. Omdat ik echter een paar keer simpelweg het aantal km's gedeeld heb door de getankte hoeveelheid brandstof weet ik dat de BC wel aardig in de buurt zat, dus rond de 1:13,8 en niet 9,2 liter /100 km wat ik mij meen te herinneren.:vingertje:
    Overigens tank ik alleen maar 98, in mijn omgeving meestentijds V-power en soms BP Ultimate.

    Ha C1, heeft mijn vrouw 3 gehad, het eerste model en dan alle 3 fasen, geweldig leuke auto's. Tweede auto is nu een 2018 Picanto, wat die jongens van Kia hebben uitgehaald, of eigenlijk die van BMW, is ongelooflijk. Ze heeft ook een 2016 Kia gehad, het vorige model, maar die is qua rijden echt niet te vergelijken met de huidige.
     
  13. Wel bijzonder dat de App andere gegevens dan de BC aangeeft, hij haalt de gegevens immers uit de auto. Dat de BC er redelijk in de buurt zit is ook wel weer prettig. De meesten zijn erg positief ingesteld over het algemeen! :roll:

    Ik rij nog met m’n eerste tankje brandstof rond, maar vanaf dan zal er ook gewoon altijd 98 in gaan!
    De verkoper merkte ook op dat de EcoBoost blokjes over het algemeen een stuk fijner draaien op 98 en er ook zuiniger op rijden.

    Onze C1 wordt vanaf nu gereden door mijn vrouw. Stamt uit 2014 en heeft inmiddels 125k probleemloze km’s achter de rug. Verwacht dat hij voorlopig nog wel even dienst mag doen ;)
     
  14. #34 Carfreak64, 25 apr 2020
    Laatst bewerkt: 25 apr 2020
    De app heb ik opnieuw geïnstalleerd en werkt weer. Brandstofrapport van maart zei dat het gemiddelde verbruik 1:13,0 was terwijl de BC 1:13,5 aangeeft... Ik heb de BC vorige week gereset, verbruik afgelopen week was vlgs "het" 1:14,7.... Eerstvolgende keer tank ik hem bij dezelfde pomp wer af en bereken het weer eens, ben benieuwd welk instrument nu beter klopt.

    Overigens binnenkort terug naar de garage. Ik had in Februari een melding op Ford Pass gekregen ("GE 2020"), als autotechneut wil ik graag weten wat deze melding in houdt. Ik zou de auto met sleutel moeten starten (?? heb geen contactslot, daar keyless entry ??) en verder stond er niets wat er dan zou gebeuren. Ik heb ook geen melding gehad dat de update geinstalleerd is. Dus die dag maar eens een mailtje aan Klantenservice Ford NL gestiuurd, tot op de dag van vandaag 0,0 reactie (wat de dealer na het gesprek van gisteren niet verwonderde :oops:). Gisteren dus toch maar eens de dealer gebeld. Ik dacht de werkplaatsreceptionist te spreken te krijgen, bleek het de vestigingsdirecteur te zijn (geringe bezetting vanwege Corona?? Is nb een grote vestiging van Van Mossel), die heeft de auto meteen voor een dag ingepland..... Ik merk verder niets aan de auto, kan goed zijn dat er niets aan de hand is, maar raar is het wel. Wordt vervolgd.

    De auto bevalt overigens super op de knok in de stoel na!
     
  15. Ik heb er even naar gezocht, maar kon zo snel geen antwoord vinden. Ik heb afgelopen zondag een niet van nieuw te onderscheiden ST-Line velgenset met correcte TPMS sensoren en naafdoppen gescoord. Overigens is de fabricagedatum vd velgen 11-2019, identiek aan die van mijn Focus IV.

    Als ik deze velgen van banden ga voorzien, op welke wijze moeten de sensoren dan ingelezen worden, is dat louter door enige tijd te rijden of moet ik er voor naar de garage?

    Andere vraag;heeft iemand ipv 215/50-17 banden 225/45-17 banden gekocht, het prijsverschil per band van het zelfde merk en type is vaak echt erg groot?!

    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. #36 Carfreak64, 26 jul 2020
    Laatst bewerkt: 26 jul 2020
    Zo weer eens tijd voor een tussenverslag en nieuwe foto's.

    We hebben zojuist een weekje Wallonië achter de rug en ruim 1000 km afgelegd. Voor vertrek de BC op 0 gezet om te kijken wat de auto nu eens in het korte niet woon-/werkverkeer verbruikt en dat viel niet tegen. Ondanks het heuvelachtige landschap en niet mooie constante snelheden kwam de Focus uit op 1:17,2 gemiddeld, het zuinigste wat ik tijdens een vakantie ooit gereden heb (mijn laatste auto's hebben sinds 2005 vermogens gehad van 150 tot 260 pk) :cheer:. Het mooie van de 3 cilinder, je merkt amper dat het geen 4 cilinder is, heerlijk soepel onderin en genoeg vermogen om eens snel op te trekken, ook met volle belading (de korte invoegstroken in BE waren dan ook een mooie beproeving). Heerlijke motor welke zuinig, snel en stil is.

    De vering viel op de af en toe belabberde wegen in België ook niet op in negatieve zin en de stoelen (AGR) zijn ronduit fantastisch! Alle evt. ongewenste oneffenheden worden er alsnog uitgefilterd en ook niet geheel onbelangrijk, na ruim 7000 km, ook op die slechte wegen nog geen rammeltjes of kraakjes:clap:

    Enig minpuntje tot nu toe, de kofferruimte, die is maar net aan (de B&O) installatie verminderen de inwendige hoogte met een cm of 10 (!). Ik heb van mijn Peugeot 208 GTI nog zo'n omkeerbare mat welke bij die auto de hele kofferbakvloer besloeg. Die mat ligt nu in de Focus en dan zie je dat de vloer een cm of 3 langer is, maar ook een cm of 5 smaller! Qua hoogte maakt het ook niet zo veel uit (weet ik omdat we 1 voorwerp altijd meenemen op vakantie en dat deze net rechtop kan staan).

    Zo een paar foto's genomen tijdens de vakantie, bij de Gite en in de diverse plaatsjes.

    Bij het huisje
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Onderweg:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Veel Gatsonides, maar ook andere camera's:
    [​IMG]


    En deze ontdekten we achter een kasteel in het dorp waar we verbleven:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    focuskelp, Thiemo, Waus26 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Hele mooie Focus Jos en met natuurlijk de juiste kleur ;). Fraaie beelden van je vakantie.
     
  18. Ja, mooie bak en mooie foto’s!
    Sluit me volledig aan bij het commentaar over de 1.5 EcoBoost.
    Heerlijk soepel blok, voldoende power en je kunt er met de langere ritten ook nog eens zuinig (genoeg) mee rijden!
    Qua kofferbak kan ik helaas niet meepraten, de Wagon heeft net dat beetje meer ruimte, ook als er een B&O gemonteerd is!
     
  19. #39 Carfreak64, 26 jul 2020
    Laatst bewerkt: 27 jul 2020
    @Fabian en Gitzo, beide heren bedankt, zoals uit mijn update wel af te lezen is, bevalt de Focus na deze eerste echte beproeving (voor mij zijn vakanties de beste maatstaaf om een auto op zijn waardes in te schatten) super goed :D. Oh en wat verbruik betreft, tot aan Luik stond de BC zelfs op 5,2 l/100 km dus bij langere ritten in NL (100 km/u en vlak) is een verbruik van ruim 1:19 zelfs mogelijk. Ik heb meestentijd overigens in de normale modus gereden dus die 3e cilinderuitschakeling zal ook nog wel een paar procent geholpen hebben (ik meen tussen de 1500 en 4500 rpm?!).

    Nog een paar kiekjes.

    [​IMG]

    vlak voor zonsondergang:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Givet (net in Frankrijk)
    [​IMG]

    en een tweetal foto's van de locaties waar we zijn geweest:

    Dinant
    [​IMG]

    Nismes:
    [​IMG]
    Het water is hier zo helder dat je de bodem ziet en echt honderden en honderden vissen (met name karpers), tsja zal wel wat ontsproten uit de befaamde Belgische bronnen zijn?!
     
  20. Ziet er prachtig uit!

    Ik zag trouwens een oudere post van je waarin je een vraag hebt over de TPMS sensoren. Deze moeten ingeleerd worden.
     

Deel Deze Pagina