1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue is beautiful

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Carfreak64, 9 jan 2020.

  1. Hallo allemaal. Zoals beloofd zou ik een eigen auto topic openen op mijn Focus.

    Even kort, ik had mij reeds voorgesteld, maar hier een korte samenvatting.

    Mijn naam is Jos, reed een 2018 Peugeot 308 GT 205 en heb in November 2019 een Focus 1.5 Ecoboost 182 MY2020 besteld in de kleur Desert Island Blue. Ik heb reeds meerdere auto van andere merken in een soortgelijke kleur gehad, nu dus mijn eerste Ford.
    Ik heb hem op 8 januari jl. op mogen halen, wat overigens niet zonder slag of stoot ging, de auto is overigens in orde dus daar lag het niet aan.
    Ik zal binnenkort wat betere foto's plaatsen, want het weer was nu niet echt geschikt voor het maken van foto's, daarbij was de gebruikte camera niet geschikt voor opnames in de regen....:loco:

    De foto's van mijn Focus in de voorstelronde waren gemaakt met een Motorola telefoon, de kleuren waren gewoon slecht, deze is meer de kleur blauw zoals deze in mijn ogen moet zijn :P:

    [​IMG]

    Overigens, heb de auto nu de tweede dag en hij bevalt uitermate goed, ik zal in een later stadium meer op details in gaan.

    Groeten,

    Jos
     
    bluediamond, FFIII en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  2. Mooie kleur, veel plezier met je :focus4:
     
  3. Thx, "het waren twee fantastische dagen" :mrgreen: en hopelijk volgen er nog heel veel meer ;)
     
  4. Prachtige auto Jos! Veel veilige en fijne kilometers gewenst. En dan natuurlijk het liefst zonder problemen!
    Keep us posted! :cool:
     
  5. Hoi Fabian, zal ik doen.
    Tot nu toe niets kunnen ontdekken wat aanleiding zou kunnen zijn om terug te moeten naar de garage :). oh ja ik ben wel terug geweest, geloof het of niet.
    Heb de auto opgehaald, instructies gekregen, kentekenkaart lag bij thuiskomst al in de bus, auto had men nl. op 7 januari te naam gesteld, alleen...Thuisgekomen en bekomen van de Focusexperiance zei ik tegen mijn vrouw dat ik niets had betaald. Ze hadden nog geen euro van mij ontvangen. Bedoeling was dat ik op 8 juli het bij te leggen bedrag zou pinnen, maar om de 1 of andere reden had men geconcludeerd dat ik het bedrag vooraf had overgemaakt...:shrug: en in alle "spanning" heb ik gaandeweg de aflevering er ook niet meer aan gedacht...
    Heb ze maar gebeld en bedankt dat ze mij zomaar de auto meegegeven hadden:baeh: Ben zo eerlijk als ik ben daarna maar even gaan pinnen.....;)
     
  6. Blauw is de enige kleur

    :rolleyes:
     
    MrMarcos en Rykers vinden dit leuk.
  7. #7 Michel Verkruijssen, 10 jan 2020
    Laatst bewerkt: 10 jan 2020
    Ik heb de mijne op 3 januari op mogen halen. Helaas stond de auto bij het ophalen niet in de showroom maar buiten in de regen. Ook moest ik heel lang wachten terwijl ik een afspraak had. Blijkbaar vinden ze leaserijders niet zo belangrijk als privé kopers..... Anyway, de auto is wel heel erg gaaf. De kleur is echt super op deze auto. Ik vind dat de foto's de auto ook geen recht aandoen. In het echt is ie zoveel mooier om te zien. Ik heb de 1.0 125PK en hij rijdt echt super lekker. Rij er nu een week in en kijk er elke keer weer naar uit om te gaan rijden. :dance:

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG]
     
  8. Zeer knappe Focus!
    Veel plezier ermee en dat van ernaar uitkijken ken ik ook! :dance:
     
  9. @Michiel: Heb jij er ook Michelin Primacy4 banden op liggen? Ik heb er nu 400 km mee gereden en vind de banden een drama. Hoop dat het beter wordt anders gaan ze er over niet al te lange tijd onderuit.
     
  10. Zo vandaag was het weer dusdanig dat er eindelijk een paar fatsoenlijke foto's gemaakt konden worden, de auto was dan weliswaar niet (brand-)schoon, maar de wielen iig wel. Het nadeel van de 2020 velgen is dat juist door het glanzend zwart, je meteen ziet als ze vuil zijn, itt de voorheen matter zwarte velgen,

    De foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gemiddeld verbruik is sinds het aftanken ca 300 km gelden 1:14,2. Ik heb voor 50% autoweg gereden, 35% B-wegen en de rest stadsverkeer. Uiteraard zegt e.e.a. nog niet zo veel. Wat mij tot nu toe allemaal opvalt in zowel positieve als negatieve zin:

    +Heerlijke stoelen (AGR)
    +Wat fijn, eindelijk weer knoppen ipv een tablet waar je bijna alles mee bedient
    +Goede AC en verwarming
    +Zeer stille motor, ook bij snelheden van 130 en iets meer niet te horen, alleen bij optrekken (en dan maakt hij een mooi geluid)
    +Heerlijke besturing, schakelen/koppelen en remmen
    +Vering is hard, maar niet gortdroog, dus nog genoeg restcomfort, ook met 18"
    +Algemene rust, de auto nodigt niet uit tot jakkeren
    +Ruimte achterin, maar ook voorin (breed)

    -Banden (Primacy4) hebben een knoerthard loopvlak, elke korreltje asfalt voel je Michelin PS3's hebben een zachter loopvlak (slijten dus harder), maar rollen veel comfortabeler af. Ik kan het weten want heb met 2 Focussen proef gereden op nb dezelfde wegen waar ik dagelijks rijdt.

    Verder nog niet echt nadelen ontdekt, gewoon een heel fijne auto.
     
    Rykers en bluediamond vinden dit leuk.
  11. mooie kleur dat blauw, staat de focus echt goed.
     
  12. Goed om te lezen dat eigenlijk het meeste van de auto gewoon goed bevalt.
    Jammer van de banden, maar één voordeel, die gaan geen autoleven mee en je kunt er wat aan doen.
    De rest van de (positieve) ervaringen zijn eigenlijk belangrijker!

    Mochten ze bij mij straks ook niet bevallen, dan gaan ze gewisseld worden voor PS4 of PS4s banden!
     
  13. Terugkomend op de banden. Ik heb nu zo'n 1500 km gereden dus zou het e.e.a. "gezet" moeten zijn, als iets dergelijks nog bestaat. Ik ben al volop op zoek geweest naar een alternatief. Gisteren echter voor het eerst hiervoor naar de dealer geweest. Ik heb gezegd dat ik nu de auto 1 maand heb en nieuwe banden wil kopen, de auto rijdt an sich super alleen die banden, 1 doffe ellende. Uiteraard werd mij gevraagd wat ik waarnam. Al zeer snel was de reactie wat voor banden ik dan zou willen kopen. Ik heb geantwoord dat ik van hun advies uitga. Zeer binnenkort wordt ik gebeld voor de bandenwissel onder garantie, de vestigingsdirecteur adviseerde Conti's. Ben benieuwd welke en of die goed gaan bevallen, alles bijna beter dan deze Michelin's Primacy4 banden. Super service iig van de dealer!:thumbup:
     
  14. Dat klinkt als een zeer nette service! Een dealer kan er in basis natuurlijk weinig aan doen / beslissen wat voor banden er worden gemonteerd.
    Wellicht dat je nog enigszins kan aansturen op Michelin Pilot Sport 4 banden?
     
  15. Heb er wel aan gedacht, alleen lees ik niet louter positieve dingen over de PS4. Op het Peugeot forum klaagde men over toegenomen afrolgeluiden tov de PS3 onder zijn 308 GT , welke ik dus ook had (PS3 onder een Focus is stil). Verder meermaals gelezen (ook bij eigenaren van de Mazda 3) dat de bandwang tov de PS3 stijver is geworden, fijn voor de feedback, turn-in wordt alleen maar scherper, maar ik wil graag een beetje restcomfort. Een Focus heeft EN stijvere veren EN vooral harde ophangrubbers, dit icm harde bandwang kan wel eens te veel worden voor mij, kom tenslotte uit een Franse GT :)
    Wat betreft het uitfilteren van die heel kleine oneffenheden "kiezeltjes" zeg maar, is juist Peugeot heer en meester. Je weet dat er oneffenheden in het wegdek zitten, maar je voelt het niet de hele tijd. Jeremy Clarkson verwoordde het lang geleden mooi toen hij de Punto GT testte. Hij vind het prima dat bijv. de besturing praat/informatie verschaft maar bij de Punto stopte deze maar niet met praten.... en dat doen de Primacy4's nu dus. Op een aalglad stuk weg voel je gewoon de hele tijd de lamellen bewegen en dus kliene trillinkjes veroorzaken (bij bijna alle snelheden), heb geen zin dit nog duizenden km's te moeten aanvoelen, daarnaast hebben de banden ook nog eens veel last van flat spot's. Ik kom tegen de avond rond 5 uur thuis en vertrek 's-morgens rond half 8 en heb bijna ieder ochtend last van flat spot's welke na een km of 8 verdwenen zijn, maar dan moet ik weer van de autoweg af (aalglas asfalt op afrit, mooi teststukje), kortom ik zal blij zijn als er fijnere banden onderliggen, want voor de rest is het een geweldig rij-ijzer :lol:;)
     
  16. Zo even een update. Afgelopen week kreeg ik een mailtje van de vestigingsdirecteur dat de banden binnen waren. Woensdag na het werk even langs gegaan om een afspraak te maken. Dhr Vd Ven zag mij en zei meteen dat ik de sleutels maar achter moest laten en dat ik de dag er op s'avonds de auto kon ophalen en oh ja, hij moest nog even de leenauto halen...

    [​IMG]

    241 pk sterke Mondeo, "leenautootje"....:mrgreen:

    en toch...ik zou hem niet voor de Focus willen ruilen, al was het alleen maar voor die sequentiële (DSG-achtige) versnellingsbak, wat een rot ding in stadsverkeer.

    De dag erop de Mondeo voor inleveren weer netjes afgetankt en de Focus meegenomen, kosten 0 euro :!: Super service van de dealer.
    Oh en de banden: Continental PreniumContact6.
    Ik heb nog te weinig met de nieuwe banden gereden, maar de eerste indruk was dat ze aanmerkelijk soepeler over klinkers afrolden, wordt dus vervolgd.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  17. Blijft toch ook wel een mooie verschijning zo’n Mondeo, zeker met een paar lekker dikke velgen eronder!

    Super service van de dealer trouwens! Ben niet zo’n fan van Continental, maar wellicht komt dat door de minder ervaring met de EcoContact banden!
     
  18. Toch grappig hoe iedereen anders over banden denkt. Ik heb zelf Conti premiumcontact 5 rondom gehad en was blij dat er nu weer Michelin (Primacy 4) onder ligt.
     
    Dennisfocus19 vindt dit leuk.
  19. @FFSTline: Klopt, zo'n Vignale oogt heel er chique en is in deze uitvoering ook rete snel (ik meen 7,1 seconde 0-100), maar ik houd meer van de directere respons van een B of C klasse auto waarvan de massa ook wat lager is. Overigens versn.bak van die Mondeo; bijv. bij een stoplicht slaat de motor af (start/stop), als je dan weer van de rem af gaat en de motor weer aanslaat schokt de bak met een klap in zijn 1...doet mij als techneut pijn om te voelen/horen..:oops:


    @rfknol: Ik sta ook absoluut niet negatief tegenover Michelin, heb ze OEM op mijn laatste 3 auto's gehad (PS2 en PS3) en vooral de PS3 bevielen ondanks een wat hogere slijtage uitstekend. En juist in die slijtage zit m.i. de crux waarom de PS3 beter combineert met een Focus MKIV . De PS3 slijt harder door een zachtere compound loopvlak. Een zachter loopvlak betekent buiten meer grip ook soepeler afrollen, in de zin van het doorgeven van ruwheid asfalt. De Focus MK IV ST line heeft zoals bekend (vlgs de pers) zo'n beetje het hardste onderstel van alle C-klassers van het moment. En een hard onderstel betekent igv van de MK IV niet alleen stugheid veren en progressiviteit dempers, maar nog meer harde ophangrubbers en nu komt het. De Primacy4 is gemaakt voor zuinigheid en dat betekent lage rolweerstand en dat betekent weer harde compound loopvlak, datgene wat contact maakt met de weg. Voor een ST wordt het nu m.i. te veel van het goede, je voelt echt ieder korreltje doorgegeven worden, Tijdje terug een monteur gesproken welke zelf snelle auto's rijdt en zei toen zeer sprekend, niet iedere band is even fijn op iedere auto, een MK3 met 17" mag je daarom ook niet vergelijken met een MK IV met stugger onderstel en 18".

    Maar goed, mochten deze banden niet bevallen dan gaan ze er ook onderuit en leg ik er PS3's of soortgelijke banden op, iig geen zuinige of niet-"Sport" band. Vredestein's (Ultra Satin bijv.) blijven ook interessant, altijd goede ervaringen mee gehad (oa Vredestein's op mijn snelle Mazda 3 MPS en als winterbanden op de 208 GTI).

    Overigens voor een ieder die bandenreviews zoekt: https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre
    Geweldige site en zie hoe laag de score "buy again" voor Primacy4 banden is....:shock: (waarden onder de 85% zijn m.i. slecht en ja de Conti's welke ik gekregen heb komen er ook maar zeer matig uit)
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  20. Ik haal nog even je verbruik aan van 1:14 een paar posts hierboven. Ik weet natuurlijk niet wat je rijstijl is maar dit vind ik erg slecht voor een 125pk Focus hatchback. Is dit ondertussen anders?
     
    Leon Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina