1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bi-Xenon vervangen

Discussie in 'Exterieur' gestart door jenti01, 19 apr 2019.

  1. Dag Forumleden!

    Ik vind de huidige van fabriek af Bi-Xenon lampen of HID lampen in mijn Focus MK3 eigenlijk niet fel genoeg. Weet iemand of deze te vervangen zijn voor fellere? Ik weet dat ze bij defect wel redelijk makkelijk te vervangen zijn.
    Ik hoor het graag van jullie!
     
  2. Je zou eens kunnen kijken op www.devilpower.nl
    Heb ik destijds ook andere ("fellere"/wittere 6000k ipv. 4300k) oem xenonlampen besteld voor mijn fofo 2.1 die ik toen had.
    Kwalitet is goed.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  3. Ik denk inderdaad dat een andere kleur je al een mooi eind op weg helpt.
    5000K of 6000K is wat witter en lijkt daardoor ook feller.
    Ik heb zelf in mijn vorige Focus met 5000K gereden. Beviel goed, maar in vergelijking met nu (4300K) vind ik dat met nat weer de 4300K beter reflecteert op de weg.
     
  4. Dankjewel voor de tip! ik ga zeker even kijken!

    Had jij deze in je Focus MK3 zitten? en zo ja waar had je deze vandaan/ welke aansluiting heb je nodig?
     
  5. Ik heb de 5000K in mijn Focus 2 gehad. Mijn Focus 3 heeft de originele 4300K er in zitten.
    De 5000K had ik bij verschillende winkels vandaan. Maar ze werden als Pilot xenons verkocht.
     
  6. Welk type heb je dan nodig eigenlijk? Qua aansluiting?
     
  7. Hebben we voor het vervangen van de xenon de D3S type nodig?
    Dat is wat ik zo snel vind online namelijk.
     
  8. MK3 heeft D3S lampen volgens Microcat, FINIS 4855951
     
  9. 4300K heeft eigenlijk de hoogste lichtopbrengst, als je in K omhoog gaat neemt de opbrengst af....;)
     
  10. En 4300K is ook het prettigste voor je ogen en voor tegenliggers. Het is ook niet voor niets dat OEM Xenon nooit 5000 of 6000K is.
     
  11. Waar heb je dat gevonden? Bij Pilot en Hilox zeggen ze dat 6000 de hoogste lichtopbrengst geeft.
     
  12. Daar ben ik het niet mee eens.
    Een lagere K tov 4300K is nutteloos, dat wordt geler en geler.. dat is alleen prettig met mist. (correct me if i'm wrong)
    6000K is het felst, maar of dat ook meteen betekend dat het de meeste lichtopbrengst heeft.. dat zou je dan moeten testen.
    Xenon wordt inderdaad meestal uitgevoerd in 4300K, terwijl LED daarentegen eigenlijk standaard wordt geleverd in 6000k. en die hebben toch weer een hogere lichtopbrengst.
     
  13. k staat niet direct 1op1 tegen lichtopbrengst.
    [​IMG]
    als je naar zoiets kijkt zie je dat elke lamp ongeveer hetzelfde overkomt.
    ja bij 3000k heb je meer strooilicht boven de horizontale lijn als bij 12000k.
    kijk je op de foto zie je dat elke lamp ongeveer even fel is.

    lichtopbrengst is lumen dat is bij elke xenonlamp
    of ik nu 4100k osram pak of 6000k osram beide hebben 3200lumen qua lichtopbrengst
    echter de rede dat wij 6000k als feller ervaren komt door onze ogen zelf. we zijn overgevoelig voor blauw licht.
    vandaar dat het lijkt dat het feller is

    een 5500-6000k is voor het rijden het meest efficiente, het lijkt voor ons ogen dat we dan meeste zien.
    na goeie 1500uur zal de kleurtemperatuur ook iets inzakken. dat is ook de rede dat je bij xenonlamp ook altijd beide tegelijk moet vervangen
    oem is idd 3800-4300k is rustiger voor onze ogen, komt je tegen het warme licht aan, koud licht is voor sommige te scherp.

    led lampen zittten echter meer tegen de blauw aan dus rond 6000k.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  14. mooi om te zien dat 815lux het hoogste is en 763 het laagste.
    dat is iets meer dan 6% verschil.
    xenon lamp heeft 3200lumen echter een afwijking per lamp kan +/-15% zijn.
    osram is 6000k en de philps 4300-4800k
    kijk je ernaar dan zie je dat via de test er geen lichtopbrengst verschil is met 4300k en 6000k
    alleen door de extra blauw in de 6000k ervaren we met onze ogen dat hij de weg beter belicht
     
  15. beetje het zelfde als 5pk winst.....da's ruim binnen de marge....;)
     

Deel Deze Pagina