1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bestuurdersstoel scheef Focus 1.0 EcoBoost 2012

Discussie in 'Interieur' gestart door JPW, 28 aug 2014.

  1. #21 kolere, 12 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2014
    Los van het feit of de stoel niet recht tegenover het stuur staat, waarom krijg je rugklachten als het stuur niet recht tegenover het stuur staat. Gezien dit natuurlijk minimaal zal zijn compenseren je armen dit toch en misschien deel je schouder?

    Als de rugleuning niet recht op de zitting staat kan ik wel begrijpen dat een zwakke rug hier niet tegen kan.

    Ik vraag mij wel af waarom het stuur dan niet gewoon verder naar links is geplaatst en waarom het alleen bij een aantal uitvoeringen is de middenconsole is toch gewoon hetzelfde? Dit zou betekenen dat de bevestigingen in de bodemplaat per focus zouden verschillen? Vind het maar een raar verhaal.
     
  2. Als de stoel daadwerkelijk scheef staat, wat bij meerdere merken zo is, waarom monteer je de stoel niet opnieuw? Dus de 4 bouten los, stoel kant op duwen waar die heen moet en dan vastdraaien.

    Tenzij de rugleuning scheef is, dan rest er niks anders dan een andere stoel.
     
  3. #23 antig01, 12 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2014
    Die stoel kun je niet verstellen. Op het frame zitten pennen welke precies in de bodem passen. Ik snap de klacht sowieso niet. Heb je wel een rechte ruggengraat?

    Als je zoveel in de auto zit zou ik sowieso een maatwerk stoel monteren. Zoals een Scheel, ••• of Recaro. Niet dingen gaan zoeken die er niet zijn om de fabrikant maar de schuld te kunnen geven van je fysieke klachten.
     
  4. Zijn ruggengraat wel want volgens hem staat de rugleuning wel recht op het zitvlak. Volgens de topicstarter staat de stoel niet tegenover het stuur, het lijkt mij ook erg sterk en zoals ik al aangaf begrijp ik niet waarom dit rugklachten zou veroorzaken, gezien je rug in die situatie gewoon recht wordt ondersteund ten opzichte van je heup.
     
  5. Volgens mij is het probleem juist dat als TS rechtop zit, zijn hoofd rechts van de hoofdsteun uitkomt. Ik zie vaak jonge gasten rijden in een VW golf oid die daar ook last van hebben maar dan erger. [emoji28]
     
  6. Anton lekker bijdehand, maar dat weet ik, maar er is altijd wel iets extra ruimte (tolerantie). Idd geen cm`s.
     
  7. Dat snap ik dat je dat weet Marco. Maar bij de Focus 3 is er niets eens tolerantie. Ik wilde alleen voorkomen dat TS onnodig zijn stoel los gaat schroeven.
     
  8. Mijn ervaring met rugklachten en de Focus III:

    - Lange periode een 5 deurs Focus III in Trend uitvoering gereden. En een week een andere 5-deurs Trend. In beide auto's rugklachten: ik kon er net geen goede houding in vinden.

    - Ook een lange periode een Focus III Wagon in Trend uitvoering gereden. Daarin niet merkbaar rugklachten, instellen stoel was in een vloek en een zucht gedaan.

    - Hele lange periode in een Focus III Wagon in Titanium uitvoering gereden en nu hebben we er weer eentje: beide absoluut geen rugklachten en wederom de stoel in no time ingesteld.

    Ik heb het gevoel dat er "iets" anders is bij de stoelen van de 5-deurs, wat bij mij rugklachten veroorzaakt. Mijn ervaring met andere zaken is dat een paar millimeter "scheef" zitten op langere termijn echt voor klachten kan zorgen - het kan latent aanwezige dingen versterken en zo tot klachten leiden is misschien een betere verwoording.

    Maar wellicht heeft TS een wagon, dan slaat mijn toevoeging nergens meer op natuurlijk.
     
  9. #29 focusgebruiker, 21 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2014
    Dat kun je op die manier onmogelijk meten. Je zal daarvoor toch eerst zeker moeten weten of de auto 100% recht staat. Zoiets gaat je niet lukken als de auto voor de deur staat. Om goed te kunnen meten of alles recht is, moet eerst de auto 100% recht staan. Je zou dus al een digitale meter moeten hebben (soort land meter) en een meet lood aan je dak hangen om te meten of de auto wel recht staat. Ook meten met latten en dergelijke gaat niet op. Je weet immers niet of je dashboard 100% recht is? een ook het carrosserie kan net ergens een bultje hebben of enkele millimeters verschillen.

    Om een stoel goed te meten heb je echt goede meet apparatuur nodig. Tevens verschilt het ook per persoon. In een ford fusion kan ik geen goede houding vinden terwijl mijn buurman nergens last van heeft. Als je echt goed en comfortabel wilt zitten, moet je een stoel op maat laten maken die aangepast is aan je persoonlijke zit houding.
     
  10. Ik heb meerdere typen focussen gereden maar heb nog nooit last van mijn rug gekregen door de stoelen en/of zithouding. Die keren dat ik het in mijn rug had ging ik juist in de auto zitten, om de pijn in mijn rug niet te hoeven voelen. Zelfs de Recaro sportstoelen van mijn Fiesta ST, geven geen rugklachten, waar ik wel bang voor was want ik ben niet de kleinste.
     

Deel Deze Pagina