1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles over de huidige benzineprijzen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 22 feb 2021.

  1. Staat bij mij in de tankklep namelijk min. 95
     
  2. Als portemonnee geen issue is, dan raad ik 98 of hoger aan. In Duitsland kan je nog octaan gehalte 102 tanken (klopvastheid van de benzine)
    95 bevat 10% bio-ethanol 98 bevat 5% bio-ethanol 102 bevat geen bio-ethanol.
     
  3. BP ultimate (98 / E5) bevat geen bio-ethanol. V-power van Shell ook niet. Andere merken wellicht wel. De aanduiding E5 wordt dus ook gebruikt voor 0% biomeuk.
     
    Coko vindt dit leuk.
  4. Maar het kan geen kwaad dat in nu 95 heb getankt?
     
  5. 95 kan nooit kwaad. Het is alleen dat E10 bij moderne motoren voelbaar wat ellende geeft.
    Kun je 95 vinden met E5 is dat ook goed. Hoe zeer ze ook beweren dat ethanol goed is, is dat bij uitstoot als bij rijden terug te vinden.
    ethanol wordt voornamelijk gebruikt zodat er minder benzine uit de grond gehaald hoeft te worden en we hebben ethanol al.
     
  6. Bedankt voor deze info, heel wat wijzer geworden!
     
  7. Ben ik toch blij dat ik de keuze heb gemaakt voor een Hybride. Ik heb pas 3X getankt op 3225km = 200 euro.


    Via Autoblog:
    Het houdt niet op, niet vanzelf. De brandstofprijzen zijn weer eens ongekend aan het stijgen. Het zal jullie vast wel zijn opgevallen dat zelfs de locaties die voorheen goedkoop waren, dat nu niet meer zijn.

    We hebben namelijk een verrassing voor je: die brandstofprijs schiet door het dak. Sterker nog, United Consumers meldt dat er vandaag een nieuw record gebroken is. In hoeverre je daar blij mee kunt zijn is een tweede natuurlijk.

    Nieuw record brandstofprijs
    De gemiddelde landelijke adviesprijs van benzine is afgelopen zaterdag opgelopen tot 2,158 euro per liter. Dan kun je misschien denken: dan ga ik maar diesel rijden! Ha! Dan ben je ook in financieel opzicht het bokje, want de advies literprijs voor diesel is 1,846 euro per liter. Dat is een stijging van 28 procent ten opzichte van vorig jaar rond dezelfde periode.

    De redenen voor de stijgingen zijn legio. Eerst was het omdat de OPEC-landen kunstmatig de productie laag hield vanwege de lage vraag. Dat kwam door de eerste Covid-19-lockdowns. Dat deed de prijs stijgen. Nu stijgt de vraag, maar is de productie relatief laag. Dat niet alleen, de niet al te gezellige sfeer op de grens tussen Oekraïne en Rusland drijven de prijs nog verder op.

    Geen daling verwacht
    De prijzen zullen niet snel gaan dalen, is de verwachting. Naast het feit dat er mogelijke sancties vanuit de EU komen richting Rusland, zijn er namelijk meer dingen die meespelen. Zo is de dollar meer waard aan het worden ten opzichte van de euro.

    Hierdoor is het voor Europa om olie te kopen: dat wordt altijd afgerekend in dollars. Ten slotte is er nog een flinke inflatie, dus genoeg redenen om aan te nemen dat brandstof nog wel eventjes duur blijft.
     
  8. Ik pak wat vaker de fiets :nocheer:
     
  9. Ik mijn scooter, en ik kan in Duitsland tanken de Super Plus is goedkoper daar dan de Euro 95 hier
     
  10. Boodschappen ijn in Duitsland ook goedkoper dan hier dus denk ik voortaan in het weekeinde maar boodschappen en tanken in Duitsland ga doen. Is maar 1,5 uur rijden en twee vliegen in 1 klap.
     
  11. "maar" 1,5 uur rijden? Is wel erg veel moeite en brandstof verspilling, vraag me af of het rendabel is vanuit Den Haag. Snelle rekensom kost die rit je alleen al €32 (Duitse liter prijs) om er te komen en terug.
    België lijkt me dichterbij voor je.

    Prijzen zijn hoog, maar met het vele thuis werken bespaar ik al veel brandstof. Loont voor mij niet ergens anders te gaan halen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Dat is precies de reden waarom ik er op dit moment ook niet echt wakker van kan liggen. Ik ben van 35K naar ongeveer 9K per jaar gegaan. Zelfs met die belagelijk hoge benzine prijs zijn mijn brandstofkosten nog altijd lager dan voorheen ;)
     
  13. Prijzen zullen voorlopiug hoog blijven en nog wel verder gaan stijgen. Ik moet nog zien hoe snel en wellicht of we weer onder de 2 euro gaan komen. Omdat wij veel rijden is het voor ons wel een beetje irritant. Het heeft de beslissing om elektrisch te gaan rijden wel met een jaar of 3 vervroegd.
     
  14. Dat veel mensen nu minder rijden, is ook grotendeels de oorzaak van deze prijs stijging. De maatschappijen verdiende minder aan brandstof omzet omdat er veel minder word/werd afgenomen. Met hogere prijs compenseren ze dat verlies weer.

    Is zeker vervelend voor iedereen die veel moet blijven rijden. Ik zou ook wel elektrisch willen rijden, heb 2 laadpunten recht voor mijn voordeur. Maar kan dat niet betalen.
    De Focus zou gezins auto kunnen blijven en dan de auto van mijn vrouw omruilen voor elektrisch. Maar ik moet er dan ik rijden en met bijna 2m lengte pas ik niet in veel auto's. Keuze is dan enorm beperkt of meteen erg duur.
     
  15. Als alleen de rit me 32euro kost en ik maak er een leuk dagje uit van en goedkoper boodschappen is dat voor mij niet zo een probleem hoor :mrgreen:.
    Belgie is dichterbij maar dat is echt driemiljoentweehonderdentwaalf maal niets om te rijden verschrikkelijk .
     
  16. Vanaf mij (ook den haag) is Emmerik (Dtsl) 14 km verder dan Antwerpen. Dus qua afstand is het wel verwaarloosbaar.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Overigens tank ik al jaren gewoon 2 geeltjes... alleen het verbruik van de auto lijkt op te lopen :party:
     
  18. ze manipuleren de prijs door meer of minder olie op te pompen en daarnaast pakken ze elke ködt smoes aan om de prijs maar op te drijven.
    corona, inflatie, zuinige auto's, minder verkoop van brandstof, kleuterschool gedrag van Vladimir en Joe.
    als straks iedereen elektrisch rijdt gaat datzelfde gebeuren met de prijs van stroom.
     
    Wilko vindt dit leuk.
  19. Mijn vader heeft gelukkig vrienden die af en toe eens een jerrycan uit een andere europees land meenemen. 1.32 per liter... dat is de moeite.
     
  20. Ik ben toch blij dat ik nu een hybride heb:mrgreen:. In de zomer loopt ie zo'n beetje 1 op 20 en in de winter rond de 1 op 17.
    Ik ben zeker geen 'hypermiler' en rij eigenlijk zonder rekening te houden met het verbruik. Spreek de 180+ pk dan ook regelmatig aan.
    Plug in zou wat mij betreft nog beter zijn maar dat wordt de volgende auto waarschijnlijk.
     

Deel Deze Pagina