1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto loopt op 2 cilinders, PCM moet vervangen worden ? (opgelost !!)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door holland135, 14 mrt 2018.

  1. Hallo allemaal,
    Ik ben al lang lid hier en heb al vele kleine probleempjes kunnen oplossen door het forum door te spitten, maar nu loop ik vast.
    Mijn Focus 1.6 futura (2004) loopt op het moment op 2 cilinders, 1 en 4 doen niet meer mee, inmiddels zijn de Bobine, Bougiekabels en de Bougies vervangen, zonder succes.
    Na het uitlezen gaf hij nog steeds aan een bobine probleem te hebben, en mocht van de onderdelen leverancier de nieuwe bobine omruilen, om er zeker van te zijn dat die ook niet kapot zou zijn, probleem blijft bestaan.
    Nu wordt mij verteld de ECU of Ford noemt het de PCM te vervangen, omdat dit nogal een duur grapje kon gaan worden wilden we er 1 uit de sloop gaan halen.
    Heb zelf 2 sleutels bij de auto, 1 dikke met afstandsbediening en een dunne sleutel.

    Als ik een PCM uit de sloop haal moeten de onderdelen nummers gelijk zijn neem ik aan.

    Nu de grote vraag, moet ik een PCM met sleutels kopen, of volstaan mijn eigen sleutels ??

    En als iemand nog een PCM heeft liggen, houd ik me aan bevolen, of verdere tips waar ik op moet letten ??

    Mvg,

    Patrick
     
  2. is er via een scope wel metingen verricht.
    dus is er op de bedrading wel gemeten.
    zou eerst de bobine signaal naar de bobine meten, dit zowel bij de bobine en misschien bij de computer.

    pas als je idd totaal geen signaal meet dan zou je idd naar nieuwe pcm moeten kijken.

    de sleutels zitten volgens mij in andere computer geprogrammeerd (let op dit kan ik kompleet fout hebben) dan communiceert deze module met de pcm voor vrijgave om te rijden.
    degene met alle verstand hierover zou @JW zijn
     
  3. Hallo TruckerOwerner , er is inderdaad gemeten, op 1 wel stroom, en de ander niet, bekabeling los gemeten en die is goed, dus moet haast wel de PCM zijn.
     
  4. Persoonlijk zou ik gaan voor reparatie via bijvoorbeeld AC-Tronics. Deze werken echter niet voor particulieren. Hierbij hoe je alleen de Pcm op te sturen en dus geen gedoe met sleutels. Ook geven ze 2 jaar garantie terwijl een Pcm van de sloop morgen weer kapot kan gaan.
     
  5. Op 1 vd 3 draden staat spanning, de andere 2 worden door de Pcm naar massa geschakeld. Maar dit komt meer voor dus de Pcm zal zeker defect zijn.
     
  6. Halo antig01, enig idee wat zoiets ongeveer zou gaan kosten ?

    Ga morgen even overleggen met mijn monteur, mijn kennis zelf houd zo ongeveer op bij het op spanning brengen van de banden :-)
     
  7. Haha dan kunnen wij elkaar een hand geven!
     
  8. Kan wel alles bijna opzoeken op het internet, zoals hier en andere fora, kleine dingetjes kan ik dan wel maken via instructie video's of plaatjes, en anders ga ik de populaire allesweter uit hangen bij de monteur.:rofl::rofl:
    Lang leve het internet.
     
  9. Hoera, ze loopt weer als een zonnetje, de PCM is vervangen door een exemplaar uit de sloop en de Ford garage heeft alle data overgezet incl. de sleutel gegevens.
     
  10. Goed om te horen!
     
    holland135 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina