1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles over de huidige benzineprijzen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 22 feb 2021.

  1. Zeker!
    Heb net nog gekeken, voor mij is over de grens bij Zevenaar het dichtste bij, maar al die pompen daar hebben hoge prijzen, de Nederlanders komen toch wel. €1,959 vind ik niet erg verschillen met €2,039 hier.
    Maakt de winst €4 op 50L tanken. Minstens een uur en 100Km rijden (retour)

    Als je er pal naast woont of toch al dingen te doen hebt in Duitsland snap ik het zeker. Maar verder loont het echt niet.
     
  2. Wij wonen op 20 min rijden van de Aral in Elten maar op dit moment tanken we er nog niet vaak.
    Het is daar vaak zo verschrikkelijk druk en ik vertik het om 20 min in de rij te staan.
    Misschien dat het na 1 januari anders gaat worden als de prijzen in Nederland nog verder gaan stijgen.
     
  3. Mijn ervaring is 's avonds na 20.00 wordt het rustiger aan de Duitse pompen.

    Hier gisteren 1,79.4 afgetikt voor een liter diesel, was "kortingsdag" bij de Tinq. Benzine was 25 cent de liter duurder.
    Dag ervoor de Master 5 cent per liter meer betaald.
     
  4. In de weekenden dat er F1 race is, is het bij de Tinq op zondag “Max” korting, dan zit de Tinq hier bijna 30 cent onder de adviesprijs.
    Maar gelukkig concurreren de pompen hier in Apeldoorn flink onderling, dus de meeste onbemande merkpompen van BP en Shell hier gaan aardig mee in die prijzen gelukkig.
     
  5. In Duitsland variëren de prijzen smorgens is de prijs hoger dan smiddags kan wel 10 tot 12 cent schelen.
     
  6. dat is niet alleen in DLD hoor Bert, gebeurt hier in Zoetermeer ook.
    Esso is 24/7 open en dan na 22:00u wordt de prijs aangepast omdat de andere pompen dicht zijn.
    na de spits in de ochtend zakt die weer om vervolgens weer omhoog te gaan vanaf een uur of 3 in de middag.

    en dan roepen dat Poetin een boef is, is die ook wel natuurlijk maar de echte boeven zijn de oliehandelaren die het oppompen en de prijs bepalen.
    ze merken echt wel dat er meer elektrisch gereden wordt dus pompen ze minder op (beter voor de aarde, dat wel) want het geld moet er komen......
     
  7. En we zijn weer door de 2 euro grens heen.
    2,019 euro voor een liter euro95 bij de Makro in Delft als goedkoopste in de regio.
    En 2,259 euro voor een liter euro 98.
    Er zit een duidelijke stijgende lijn in.
     
  8. Hier in Tsjechië betaal ik nu 1.79 voor super 100.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  9. Ik zou de maximale hoeveelheid in jerrycans meenemen :think:
     
    Ecobeast en Edgar Focus vinden dit leuk.
  10. Ik zou er met een tankwagen heengaan….
     
    gerardTDCI, Fredhead en Edgar Focus vinden dit leuk.
  11. [​IMG]

    Het is voorlopig huilen aan de pomp. Pak er maar een nieuwe doos tissues bij, want voorlopig ga je alleen maar meer betalen. Het heeft voornamelijk te maken met het feit dat Saoedi-Arabië en Rusland minder olie produceren. Daardoor stijgen de olieprijzen en dat merk je weer aan de pomp.

    De stijging is niet meteen te merken. Er zit altijd een vertraging in het effect. Dat betekent dat als je nu weet dat de olieprijzen stijgende zijn, dat je de komende periode in elk geval niet hoeft te verwachten dat er een einde gaat komen aan de stijgende brandstofprijzen.

    Vandaag een nieuw dieptepunt op dat vlak. De olieprijzen zijn voor de vierde dag op rij gestegen en staan vandaag op het hoogste niveau in bijna 10 maanden tijd. Een vat Brentolie heeft een prijs van 95 dollar. Een stijging van 0,7 procent in vergelijking met gisteren.

    Rusland en Saoedi-Arabië kondigden in juni aan minder olie te produceren. Sindsdien zitten de brandstofprijzen in de lift. Olie is in die tijdsperiode al meer dan 30 procent in prijs gestegen. En dat is te merken aan de pomp.

    Langzaamaan schurkt de prijs richting het record van verleden jaar. In juni vorig jaar bedroeg de adviesprijs iets meer dan 2,50 euro voor een liter Euro95. Vandaag staat de adviesprijs op 2,30 euro volgens UnitedConsumers. Dat was gister nog 2,29 euro.

    Een lichtpuntje in deze barre tijden voor de petrolhead is dat het meerendeel van de Tweede Kamer niets ziet in een accijnsverhoging op 1 januari. Daarmee voorkomt Den Haag een stijging van nog eens 21 cent voor benzine. Desalniettemin zien de komende weken er niet rooskleurig uit met de ontwikkelingen op de oliemarkt. Kijk niet gek op als de prijs langzaam doorkruipt richting 2,40. Hopelijk hebben we niet straks te maken met een nieuw record.
     
  12. Ik vrees dat je gelijk hebt. Wat ik wel vreemd vind si dat de politiek zegt doe die verhoging van de accijns niet maar men dan vraagt waar moet dat geld om dat niet te doen vandaan komen?
    Ik vraag me af hoe veel mensen straks niet meer naar hun werk kunnen wat ze wel keihard moeten om alles te kunnen betalen waar ze al moeite genoeg mee hebben..........
    Maar goed dat is off topic, de brandstofprijzen hier zijn belachelijk, gisteren de tank volgegooid met eur 98 van de Tango, dik 100 euro.....................
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. bizar dat dit soort landen de prijzen kunstmatig hoog houden door minder olie op te pompen.
    als het straks allemaal elektrisch is (ga ik niet meer mee maken denk ik) krijgen we hetzelfde verhaal weer met elektriciteit
    en kunnen we daar ons zuurverdiende loon aan uitgeven.
    de auto is en blijft een melkkoe....
     
  14. Ook daarin zijn de eerste stappen al gezet.
    Ze zullen misschien niet zo snel extra accijnzen op elektra kunnen heffen, maar ik verwacht dat we binnen een jaar of wat allemaal aan de kilometerheffing moeten gaan geloven.
    Die plannen zijn al redelijk ver gevorderd.
    Daarvan inhoudelijk nog niet zo veel kaas gegeten, maar ik verwacht wel dat, als de vrijstelling voor wegenbelasting komt te vervallen voor elektrische auto's, heel leasend Nederland in protest gaat komen. Aangezien die wegenbelasting is ingedeeld in gewichtsklassen, en de gemiddelde elektrische auto al snel richting de 2 (kilo)ton gaat, worden het dan ineens dure auto's.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Geen verhoging van de accijns in 2024… ben benieuwd waar en wanneer ze het dan gaan plukken…
     
  16. Precies die 2 miljard moet ergens vandaan komen
     
  17. van de bpm op bedrijfswagens en wegenbelasting op EV auto's.

    andere kant is nl beetje zich eigen kapot aan het maken.
    Bedoel als ik lees dat sommige geen 40ur werk week hebben. maar juist 20uur en niet meer willen werken ivm ze dan toeslagen missen.
    onder de streep juist geld kan kosten per maand om van 20 naar 40uur werk week te gaan. Dan wordt de hardwerkende inwoner zwaarder gestraft ivm die juist betaal voor de gene die nauwlijks werken.

    Bedoel er zijn mensen die niet kunnen en dan het ook echt verdienen. Maar het is te zotte dat degene die 50uur werkt nauwlijks meer krijgt als iemand die 20uur werkt.
    twee dezelfde huizen waar de een 1100per maand huur betaald en de andere 600euro per maand ivm die geen modaal inkomen heeft en dus huur niet is verhoogd voor langere tijd.
    Vind dat de modaal inkomen te zwaar worden gestraft en teveel betalen voor andere
     
  18. Hier vanavond de Renault vol staan tanken, was nog niet helemaal leeg maar alsnog ruim 150 euro verder.
    Gaat 100 liter in als ie leeg is dus de 200 euro voor een tank komt in zicht.

    Ga zelf dit jaar nog veel dichterbij huis werken, met goed weer goed te doen op de fiets.
    Dat het zo dichtbij is was geen eis maar met die stijgende prijzen wel erg prettig.
     
    Paul_U vindt dit leuk.
  19. Er moet eens heel grondig gekeken worden naar het belastingstelsel en de inkomsten uitgaven want dat is volledig scheef gegroeid. Maar daarvoor mogen we straks stemmen. Auto en ook benzine zal altijd een melk koe blijven net als tabak en alcohol. Denk dat met een beetje pech we de 3€ gaan halen in 2024
     
  20. Ook hier word er door verhuizing van werkgever (was op fietsafstand) gekeken /gezocht naar een andere werkgever op fietsafstand. Wel een reisvergoeding maar die dekt lang niet alle extra kosten.
    (tank nu 2maal per maand, voorheen 1maal per maand).
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina