Hallo medeleden Ik heb deze intake van airtec (https://www.airtecmotorsport.com/product/airtec-motorsport-induction-kit-for-1-0-litre-mk3-focus/) gevonden en wil eens wat meningen, bevindingen of ervaringen van dit product Alvast bedankt! Jordy
De kit ziet er netjes uit, alleen denk ik dat de intake wel warme lucht makkelijk mee pakt. Zelf geen ervaring met de set, dus kan het ook niet goed beoordelen.
Zit bescherming voor , dat er geen warme lucht naartoe kan, tevens komt er meer als zat rijwindkoeling, warme luchtgaat pas echt wat uitmaken als je tcircuit.op gaat, maar deze set zuigt geen warme lucht aan.
Op plaatjes is het iets lastiger oordelen dan live aanschouwen. Wat ik nu in ieder geval zie is dat tussen het hitteschild en de motorkap een ruimte over blijft waar warme lucht door kan. Heb ik bij mijn inlaat ook, heb afdichting besteld die hopelijk deze ruimte vult. Als er over is en het werkt dan kan die bij jouw evt er ook op
Jongens we rijden met een intercooler die de lucht terugkoelt, de filter hapt heel veel rijwindkoeling op, en met rijden gaat die motorwarmte echt niet die kant op, tevens zit er bescherming voor, dus t zal wel goed. Bij een atmosferische motor praat men hier over en dat hebben de meeste ervan ook gemaakt bij een turbo aangedreven motor, Nee je gaat geen pk verliezen hoor, heel mis als je t circuit opgaat, maar no way met normale omstandigheden.
Alles wat de lucht kouder het inlaat traject in gaat, is uiteindelijk beter.... maar inderdaad merk je dit eigenlijk alleen op het circuit
Ik heb m inmiddels gemonteerd , geluid is weer net wat mooier als de semi dichte kn filter, kwa vermogen doet t niks, maar voor t oog wel.
warme en/of koude aanzuiglucht maakt totaal geen verschil. punt is je turbo is warm en alle lucht dat er langs komt wordt hoe dan ook verhit. het gaat daarom om hoe goed je intercooler zijn werk doet. inlaatlucht dat uiteindelijk je motor in gaat is altijd rond de 40-45graden bij warme motor. als je dit omlaag brengt hem je idd mogelijk meer vermogen. maar dat zal je dus niet halen met een andere luchtfilter(huis) daarom een grotere intercooler kan beter effect hebben. nadeel zoals met de rs is dat de intercooler eigenlijk te groot is. hierdoor was er zelf intern condensvorming en kreeg je juist problemen mee. daarom is daar een deel van de intercooler afgedekt, zodat de temperatuurverschil kleiner is
Heb eventueel nog afdichtingsrubber voor bovenop je hitteschild als je interesse hebt. Ziet er in ieder geval goed uit op de foto
Ik zit zelf te twijfelen tussen deze set van Airtec of een K&N 57S-4000 luchtfilter kit. Ze zitten allebei +/- in hetzelfde prijssegment. Wat zijn de verschillen tussen deze twee? Voordelen/nadelen? Qua geluid gaat mijn voorkeur eerlijk gezegd uit naar de Airtec.
Jaa dat klopt die verkopen ze al zeker een paar maanden maar ik wacht toch nog even tot er een open air intake uit komt