Avond, Aangezien er binnen 9 weekjes een klein meisje bij komt, wou ik graag mijn bijrijdersairbag uitschakelen ivm de maxi-cosi/kinderstoel! Iemand enig idee hoe dit zit bij een FOFO 1.1? Heb gezocht in het forum, maar niks gevonden. Heb overigens nog niet in het boekje, ook die moet ik maar eens zoeken Alvast bedankt!!
Als eerste : GEFELICITEERD ! Kort gezegd : Kan niet en mag niet. Een vriend van me heeft dit door Ford wel laten doen, zodat de airbag met sleutel uit te schakelen was in het dashboardkastje, maar moest daarbij wel een brief tekenen zelf volledige verantwoordelijkheid te nemen voor het doen van deze aanpassing. Ik zou de kleine lekker achterstevoren op de achterbank zetten in de Maxi Cosi, past makkelijk als je eerst de achterkant vastzet met riem en er pas daarna overheen gaat, anders is de riem ineens te kort
Ja, het schijnt niet te mogen, maar dus wel (op eigen verantwoordelijkheid) te kunnen. Dit was trouwens ook in een FoFo 1 fase 1.
Ik denk dat onze Mondeo die mogelijkheid heeft, ik ziet alleszins het lichtje zitten die kan aantonen of airbag werkt of niet, maar nog niet gevonden waar ie uitgezet zou moeten worden
het is niet dat het niet mag, maar volgens ford is de enige veilige plaats voor een kind, de achterbank. Daarnaast staan veel dealers niet te springen, omdat de klant een formulier moet tekenen, dat vervolgens door de dealer 10 jaar bewaard moet blijven..
Hallo. Ook ik ben vandaag naar de dealer geweest met de focus voor de airbag en keuring. Deze man vertelde mij dat het niet kon bij de focus. Ik zei dus dat het wel kon en hij zei toen gelijk kindje op de achterbank is veiliger.en kwam toen met formelieren moeten invullen enzovoort. Verhaal kort temaken. Nog steeds niet gedaan door de dealer puur omdat ze het niet willen,tuurlijk kan je de airbag uitzetten. Ze vertikken het gewoon. Iemand een idee hoe ik um kan uitzetten ivm met de toekomstige kleine. bedankt
waarom zou je de kleine graag naast je op de voorstoel willen hebben? Bij ons zit de kleine gewoon op de achterbank, ik wil het risico niet nemen dat er iets gebeurt. Trouwens zijn er ook speciale spiegeltjes te verkrijgen, waarmee je de kleine in de gaten kunt houden op de achterbank. Als je het een hoop gedoe vindt om de maxi-cosi op de achterbank te plaatsen kun je ook altijd nog een IsoFix systeem laten monteren.
Ik heb er ook eentje van 6 maanden en die gaat gewoon op de achterbank. Denk niet dat het onwil is maar gewoon een goed advies !!!! Denk aan de veiligheid van jullie toekomstige koter !!!
De kleine staat vele malen veiliger op de achterbank, zelf heb ik het nooit als lastig ervaren. Het probleem met een kind op de voorstoel is dat je veel sneller geneigd bent te kijken of alles goed gaat, iets wat iedere kersverse ouder vanzelfsprekend graag doet. Het gevolg is dat je niet op de weg let, ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat daar de consequenties van kunnen zijn Dat men bij Ford niet staat te trappelen om de airbag uit te zetten kan ik me heel goed voorstellen. Hoewel we hier niet in Amerika leven begint ook in Europa de "ik klaag je aan cultuur" voet aan de grond te krijgen. Vergeet niet dat Ford schermt met een 5 sterren NCAP waardering, de kans dat deze waardering minder waarde heeft na het uitschakelen van de airbag is aanwezig, geloof me er is altijd een advocaat die dit zal gebruiken in het geval van een rechtzaak. Het klinkt ver gezocht ik weet het, maar als bedrijf zijnde kan ik me er wel iets bij voorstellen.
idd, gewoon lekker op de achterbank! ik denk dat je dan zelf ook wat minder afgeleid bent om steeds naar je spruit te willen kijken. ff snel opzij kijken doe je sneller dan dat je je hoofd helemaal moet omdraaien en heb je dus je aandacht meer bij het verkeer.
Als je het écht wil, kun je de draad eraf trekken, en tussen de stekker een weerstand van 2 ohm solderen, je kunt hem dan niet aan en uit zetten. Als je de auto verkoopt moet je hem eruit halen, anders weet de volgende eigenaar van niets, en ben jij straks verantwoordelijk als er iets gebeurt..
Spiegeltje heb ik ook gehad, werkte prima met de Maxi Cosi, ondertussen zit ze in de opvolgstoel. Het past overigens makkelijk, en het is ook beter denk ik dat de kleine niet direct in de luchtstroom van de airco zit. In mijn oudere wagen (Mazda 323F BA) zonder tweede airbag heb ik haar wel altijd op de voorstoel gehad omdat het kon, zodat ik haar lekker in de gaten kon houden en zij mij, vond het zielig dat ze dan maar tegen een stoffen achterbank moest kijken Mama zat in dat geval achterin Over bovenstaande : 2Ohm of 2KOhm ?
Ik wil niet echt l*lig doen, maar het gaat hier om een aanstaand nieuw leven en niet over oma met 95 jaar op haar teller die je in de bijrijdersstoel zet. Dat er adviezen gegeven worden maar je gaat iemand toch niet wijs maken dat hij het zelf kan aanpakken door er een weerstandje tussen te zetten en vervolgens zet hij zijn kind voorin de FoFo denkende, of was het nu toch 2 KOhm? Dergelijke risico's ga je niet nemen en in mijn optiek moet je ze ook niet aandragen al is het nog zo goed bedoeld, maar hé wie ben ik
nog een manier don't try this in your car!!! stap 1: demonteer de middentunnel, hieronder zit de airbag module stap 2: haal de stekkertjes los stap 3: demonteer de tellerunit stap 4: verwijder het airbaglampje stap 5: monteer de tellerunit terug stap 6: monteer de middentunnel terug stap 7: zet het contact aan om te kijken of de airbags niet afgaan stap 8: test de airbags hardwarematig stap 9: zoek de crash sensoren stap 10: pak een hamer stap 11: sla met brute kracht op de crashsensoren stap 12: kijk of de airbags afgegaan zijn whaha, sorry, kon het niet laten om deze how-to te maken