1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afdekplaat motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door phmjacobs, 6 dec 2021.

  1. Zoals de meeste al weten hebben al veel focussen geen afdekplaat meer op het motorblok. Waarom ? is me nog steeds niet duidelijk. Zie alleen maar voordelen bv 1 beter beschut tegen vocht 2 cosmetisch mooier 3 motor sneller op bedrijfstemperatuur en 4 motor is stiller. Waarom hebben ze hem toch dan weggelaten? Zijn er al meerdere die hem naderhand toch geplaatst hebben zoja wat zijn jullie ervaringen?
    Grt Pat
     
  2. Kostenbesparing.
     
  3. Inderdaad, kosten. Overigens zou ik me van die betere bescherming tegen vocht en sneller op bedrijfstemperatuur niet zoveel voorstellen, het grootste deel van het blok heeft even veel/weinig afscherming als met kap.
     
    phmjacobs vindt dit leuk.
  4. Ik ben ook wel benieuwd of het überhaupt nog mogelijk is. Achteraf.
     
    phmjacobs vindt dit leuk.
  5. Voor een 1.0 wel. Ik had er eentje op zitten. Is een soort schuimrubber. Voor andere motoren weet ik 't niet. Misschien heeft Volvo er wat voor. Net als bij de MK2.
     
    phmjacobs vindt dit leuk.
  6. Heb hem hier ook op mijn 1.0 gemonteerd. Heb die kap destijds bij Mebu gekocht, maar is ook te bestellen bij de dealer. Merk eerlijk gezegd geen verschil of je nou met of zonder zo'n rubberen kap rijdt.
     
    phmjacobs vindt dit leuk.
  7. Ik heb hem ook via marktplaats maar op de sloop is van een volvov30 en v40 identiek en past 1 op 1 ,ik heb alleen het volvo merk eruit geschuurd en klaar is







    kees.Dit wordt hoofdzakelijk gedaan omdat de ruitensproeiers wat lekken boven op de bougiegaten vandaar!
     
  8. Jij hebt een MK2 met een 1.6 Duratec. Geen Mk3 met een 1.0 Ecoboost. (Ik denk overigens dat het meerendeel wel weet waarom die kap bij de Mk2 met 1.6 Duratec handig is).
     
  9. Iets met lekkende ruitensproeiers enzo :)
     

Deel Deze Pagina