1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

CATTEMP12?? Focus MK3 1.6 TDCI Regeneratie probleem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bws723, 7 aug 2019.

  1. Goed uitzoek werk heren. Jammer inderdaad dat ze de boel verkloot hebben. Als ie verstopt was was dit eenvoudig op te lossen geweest.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
     
    bws723 vindt dit leuk.
  2. Helaas voor mij krijg ik de oude eigenaar niet te pakken om te vragen wat er precies mis was en wat er gedaan is.

    Ik zal vanmiddag statische regeneratie uitvoeren. Eerst kijken of wat werkt. Mocht ik daarna weer een foutmelding krijgen dan zal ik een nieuwe dampklep wel moeten kopen.

    Wa weer klote is, is dat ik niet weet hoe lang de vorige eigenaar zo gereden heeft en of mijn roetfilter nu vol/kapot is.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  3. Een roetfilter gaat niet zomaar stuk, dat scheelt. Een vol roetfilter maakt het filter nog niet stuk. Ben benieuwd of er nog wat de regenereren valt. Anders is spoelen nog een optie.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  4. ik zou dan het roetfilter leeghalen, maar ik denk dat dit al gebeurt is gezien de zwarte rook die je hebt.
    eenvoudig mss maar niet goedkoop.
     
  5. Het gekke is dat de zwarte rook niet constant is. Daarom denk ik dat de roetfilter gewoon heel erg vol is.
    Ik ga zo proberen te regenereren.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  6. Kleine update;

    Regeneratie soort van gelukt. Ik kreeg aan het eind foutmelding dat temperatuur op bank 1 too low is, maar wel proces afgemaakt. Tijdens proces is er een nieuwe paus herkozen, zo veel witte rook was er.

    Na de regeneratie rookt de auto vele malen minder. Ik ga volgende week nog eens draaien, kijken of het dan nog beter word.
     
    Remko Wouter en jeroenbreuer vinden dit leuk.
  7. Goed bezig ! Misschien nogmaals een adaptief toevoegen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  8. Goed idee!
     
  9. Lekker. Mooi dat het is gelukt.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
     
  10. Inderdaad!
     
  11. Videotje van de daad
     
  12. Dat is inderdaad overduidelijk een nieuwe paus :schater:
     
  13. Zo dan :schater: lijkt net alsof je koppakking gesprongen is haha
     
  14. Holy smack.... Dat is niet best, of juist wel [emoji14]
     
  15. Mooi dat het gelukt is! Voor een volgende keer zou ik 's avonds laat even een stukje over de snelweg blazen (130km/h in 4e versnelling). Lijkt me beter dat zo stationair de boel zo heet laten worden.
     
    bws723 vindt dit leuk.
  16. Ik kan helaas niet rijdend regenereren, mijn stift is niet bepaald goed waardoor de auto niet zelf regenereert. Handmatig lukt het nog wel.
     
  17. wordt je allemaal niet vrolijk van, gelukkig kan je zelf een hoop vinden en oplossen.
    als je hiermee aangewezen was op een dealer dan had het veel geld gekost denk ik.
     
  18. #58 bws723, 21 sep 2019
    Laatst bewerkt: 6 apr 2020
    Weet iemand welke gedeelte van de verstuiver heet moet worden? Ik heb de verstuiver op 12v gezet en de buitenkant werd heet. Binnenkant, waar het gat ook in zit, werd niet warm.

    Verder heb ik het gatje met compressor doorgeblazen, is schoon en lijkt open te zijn.
     
  19. Volgens mij hoeft de verstuiver niet warm te worden en injecteert alleen. De hitte van de hitte van het roetfilter tijdens regeneratie is voldoende
    Maar ik weet het niet zeker.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
     
  20. Beste leden,

    Na mijn handmatige regeneratie was het eveul weg. Helaas is het nu voor goed terug.

    Omdat ik het zat ben wil ik een andere brandstofinspuit ding kopen, finis 1879927

    Nu vraagt de dealer er 293 euro voor. Ik zag dat ze op ebay voor de helft te koop zijn.

    Wat is jullie advies? 293 euro bij de dealer aftikken of eentje vanaf ebay kopen?

    Voorbeeld ebay;
    https://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NE...:Hatchback|Engine:1560ccm 105HP 77KW (Diesel)
     

Deel Deze Pagina